Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

bland jer udenom !

+2
SortKaffe
peter777
6 deltagere

Go down

bland jer udenom ! Empty bland jer udenom !

Indlæg af peter777 Tirs Apr 02, 2013 4:04 pm

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article5290691.ece

Det er da helt misforstået, når IMF skal blande sig i dansk økonomi, med en realkredit som har vist sig historisk robust i 250 år, samt et boligmarked som er kernesundt. Hvad sker der dog for dem?

Wink
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

bland jer udenom ! Empty Sv: bland jer udenom !

Indlæg af SortKaffe Tirs Apr 02, 2013 4:32 pm

Nogle meteorologer er bedre til at forudse en orkan end andre.

Men nogen vil måske ikke se det uvejr som er under optræk ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Tigerdyret Tirs Apr 02, 2013 4:53 pm

Tror du skal bide mærke i Peter777s blinkende smiley Wink

Tigerdyret

Antal indlæg : 52

Indlæg af SortKaffe Tirs Apr 02, 2013 5:10 pm

@Tigerdyret: Jeg fatter skam udmærket Peters ironi.

Det er heller ikke ham jeg mener ikke vil se. Dem der ikke vil se er vores politikere samt toppen af finanssektoren.

Et interessant rygte vil vide, at det netop var inkompetente cypriotiske politikere der mere eller mindre tvang de cypriotiske banker til at købe stort op i græske statsobligationer.

Jeg kan godt forestille mig, at der foregår et mummespil bag lukkede døre, hvor der lægges pres på finanssektoren for ikke at dumpe de livsfarlige afdragsfrie F1'ere.

Visse politikere ville jo privat tabe stort hvis disse lånetyper blev afskaffet.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Thomas Tirs Apr 02, 2013 5:45 pm

SortKaffe skrev:@Tigerdyret: Jeg fatter skam udmærket Peters ironi.

Det er heller ikke ham jeg mener ikke vil se. Dem der ikke vil se er vores politikere samt toppen af finanssektoren.

Et interessant rygte vil vide, at det netop var inkompetente cypriotiske politikere der mere eller mindre tvang de cypriotiske banker til at købe stort op i græske statsobligationer.

Jeg kan godt forestille mig, at der foregår et mummespil bag lukkede døre, hvor der lægges pres på finanssektoren for ikke at dumpe de livsfarlige afdragsfrie F1'ere.

Visse politikere ville jo privat tabe stort hvis disse lånetyper blev afskaffet.

Det bliver nok den anden vej rundt, at finanssektoren ikke overlever flexlortet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Indlæg af Plyds Tirs Apr 02, 2013 6:12 pm

Thomas skrev:
SortKaffe skrev:@Tigerdyret: Jeg fatter skam udmærket Peters ironi.

Det bliver nok den anden vej rundt, at finanssektoren ikke overlever flexlortet.

Man kan jo kun håbe, at det går sådan. Ind til videre lever den finansielle sektor jo pænt op til hovedparten af vores forudsigelser, dog med den sidebemærkning, at de dog var endog meget dummere end vi troede.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af guldimund Tirs Apr 02, 2013 6:35 pm

Thomas skrev:

Og visse politikere.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297

Indlæg af Thomas Tirs Apr 02, 2013 7:30 pm

Plyds skrev:
Man kan jo kun håbe, at det går sådan. Ind til videre lever den finansielle sektor jo pænt op til hovedparten af vores forudsigelser, dog med den sidebemærkning, at de dog var endog meget dummere end vi troede.
Når man som sektor og enkeltmedlem ikke forsømmer nogen lejlighed til at tilsvine og dolke den største investor i ryggen - og få gjort direktøren til den nye Nationalbankdirektør, så er man mere end almindelig stok stupid. Det skulle have givet selv den sløveste en indikation.

Det spændende bliver med den tilbagetrækning af Nordea og Danske Bank. Hermed efterlades de jo gensidigt med hinandens "egenkapital" at lege med!

En ting er jo, at nok skal man bytte gårde; men nisserne bliver jo boende......

Yderligere tab skal den anden garantere for!
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tirs Apr 02, 2013 7:32 pm

guldimund skrev:
Thomas skrev:

Og visse politikere.
Muligt nok..... men først og fremmest overlever det Konservative Folkeparti ikke.
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum