Tømmermænd efter afdragsfri fest
+6
Hugaffen
Plyds
peter777
Gorrion
Cirb
Storebror
10 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Tømmermænd efter afdragsfri fest
Meget enig i at det er et interessant indlæg.HenningK skrev:Interessant - er det første gang at vi begynder at høre lidt om hvordan RK'erne har tænkt sig at honorere lovkravene? Havde Nordea mon så noget bud på hvordan bidragssatsen ville være på det tilbudte 30-årige lån? Om det tilbudte lån ville være SDRO- eller RO? Regelsættet for SDRO-obligationerne siger mig bekendt at RK'en ikke må fastsætte bidragssatser individuelt (højt) som følge af insolvens.Jomsviking skrev:Jeg kan fortælle at jeg var i banken (Nordea) i sidste uge, og der fik jeg følgende informationer:
Når afdragsfrihed udløber, vil man få tilbudt et 30 årigt lån der afdrages, uden nyvurdering af bolig.
Ønsker man at afdragsfriheden skal fortsætte vil det forudsætte en ny vurdering af bolig (under normale betingelser, dvs. 80% osv.).
Jeg har ikke ret meget forstand på låneserier og kapital centre - men det betyder vel at der bli'r en eller anden form for kollektiv betaling over bidragssatsen for risiko-afdækningen for de her lån? Eller at det tilbudte lån bli'r et dyrere RO-lån. Der skal jo betales for den risiko, som insolvensen kommer til at udgøre.Det positive spin er at vi her har os en fast bagkant for hvornår man fra politisk hold skal få adresseret problemet ;-)Jomsviking skrev:2016 bliver året hvor GUD, herren, valgte at slå det danske boligmarked og nationaløkonomi med sot.
Men man er så vidt jeg kan fornemme i fuld gang med at finde en løsning i EU.
Hvor jeg kan have min tvivl er om man fra EU's vil acceptere de nuværende kreditforeninger - det ville jeg ikke i deres sted.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» DR Dokumentaren Sikke Tømmermænd, der sendes på DR1 i aften kl. 20.40.
» Afdragsfri lån dyrest i længden
» Sikke en fest - DR lige nu
» Afdragsfri lån i RD bliver dyrere
» Fest for Amalie
» Afdragsfri lån dyrest i længden
» Sikke en fest - DR lige nu
» Afdragsfri lån i RD bliver dyrere
» Fest for Amalie
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum