Så har Finanstilsynet meldt Nordea til politiet.
3 deltagere
Side 1 af 1
Så har Finanstilsynet meldt Nordea til politiet.
Politianmeldelse
Nordea
Bortforklaringen
Det var ikke så lidt af en hvepserede, jeg stak rørepinden ind i, da jeg i slutningen af juni - på et obskurt debatforum - kom til at antyde, at prisdannelsen på Danske Bank aktier ikke var helt fin i kanten.
Læg mærke til, hvordan Finanstilsynet hele tiden valser udenom elefanten i telefonboksen!
Først var det Nykredit, der fik et rap over hornet med manglende indberetning af handler, nu er det Nordea, der indstilles til én med krabasken.
En ting står klart: Man kan vist ikke påstå, at Finanstilsynet har udvist overmenneskelig iver i udførelsen af sin kontrolfunktion.
En ting er at bankerne er pilrådne; men værre er, at Finanstilsynet bestemt ikke er opgaven voksen - jeg tror såmænd ikke, at de er korrupte - men udygtige: Her kommer det egentlige problem: De inkompetente står i vejen for opgavens udførelse - fordi de spærrer for mere kvalificerede med mere ildhu i tjenesten.
Spørgsmålet omkring disse stærkt forsinkede reaktioner på sekundære områder (kommer politiet nogensinde til at finde noget? Næppe.); men er det kun opvarmning til den store sag?
Nordea
Bortforklaringen
Det var ikke så lidt af en hvepserede, jeg stak rørepinden ind i, da jeg i slutningen af juni - på et obskurt debatforum - kom til at antyde, at prisdannelsen på Danske Bank aktier ikke var helt fin i kanten.
Læg mærke til, hvordan Finanstilsynet hele tiden valser udenom elefanten i telefonboksen!
Først var det Nykredit, der fik et rap over hornet med manglende indberetning af handler, nu er det Nordea, der indstilles til én med krabasken.
En ting står klart: Man kan vist ikke påstå, at Finanstilsynet har udvist overmenneskelig iver i udførelsen af sin kontrolfunktion.
En ting er at bankerne er pilrådne; men værre er, at Finanstilsynet bestemt ikke er opgaven voksen - jeg tror såmænd ikke, at de er korrupte - men udygtige: Her kommer det egentlige problem: De inkompetente står i vejen for opgavens udførelse - fordi de spærrer for mere kvalificerede med mere ildhu i tjenesten.
Spørgsmålet omkring disse stærkt forsinkede reaktioner på sekundære områder (kommer politiet nogensinde til at finde noget? Næppe.); men er det kun opvarmning til den store sag?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Første af flere
Finanssnydt
Så, så ikke snakke i munden:
Det mere langsigtede perspektiv er, at disse integrerede finanskoncerner tilsyneladende ikke kan drives iht. lovgivningen - ikke at det overrasker.
Så, så ikke snakke i munden:
Hva'?? Blev papirkurven for lille? Hvad er der sket internt i Finanstilsynet?”Vi sidder lige nu og kigger på et antal andre sager af samme slags. Generelt har vi skærpet vores overvågning på området," siger Julie Galbo til FinansWatch.
”Nej. Det kan vi ikke. Men vi mener at kunne dokumentere, at de her 'chinese walls,' altså barrierne mellem afdelingerne, er blevet brudt. Men det må politiet og i sidste ende domstolene så afgøre om er rigtigt. Hvad corporate finance-afdelingen faktisk gjorde med analysen ved gennemgangen ved vi ikke. Men vi mener i den her sag at kunne dokumentere, at informationsbarriererne er brudt."
Det mere langsigtede perspektiv er, at disse integrerede finanskoncerner tilsyneladende ikke kan drives iht. lovgivningen - ikke at det overrasker.
Sv: Så har Finanstilsynet meldt Nordea til politiet.
Jamen jamen, bankerne er jo så rene og gode. Sådan noget kan de slet ikke finde på
Men ja, problemet er netop alle de sager vi ikke får frem. Vi får blot sådan en afledningssag nu og da når det er nødvendigt.
Man bør måske nævne at der kommer flere sager:
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2515559.ece
Men ja, problemet er netop alle de sager vi ikke får frem. Vi får blot sådan en afledningssag nu og da når det er nødvendigt.
Man bør måske nævne at der kommer flere sager:
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2515559.ece
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Sv: Så har Finanstilsynet meldt Nordea til politiet.
Sikke noget fis, siden hvornår er det forbudt at tale sin egenbeholdning op? (og ja jeg ved godt det er ulovligt).
Det gør banker sgu da fucking konstant, hele tiden og så igen - og jeg mindes ikke at de nogensinde har fået så meget som et påtale.
Muligvis politikerne skulle tage sig sammen og få vækket Finanstilsynet, og subsidiært få fikset bank sektoren så de ikke KAN tale deres egen bog.
Det gør banker sgu da fucking konstant, hele tiden og så igen - og jeg mindes ikke at de nogensinde har fået så meget som et påtale.
Muligvis politikerne skulle tage sig sammen og få vækket Finanstilsynet, og subsidiært få fikset bank sektoren så de ikke KAN tale deres egen bog.
Skizo- Antal indlæg : 174
Geografisk sted : Århus
Så nakker man et par (over)kulier
Syndebukke?
Det undrer mig så, at man fyrer den ene - så han kan ikke vide alt for meget; man har jo ikke noget, at true ham med, hvis man har fyret ham. Hvis Politiet virkelig er seriøse i deres efterforskning, så har gutten alle motiver til at være samarbejdsvillig, når man ligtorneplastrene tager en snak med ham.
Thomas Lindquist og Steen Lønberg Jørgensen har haft deres stillinger i henholdsvis halvandet og to år. Thomas Lindquist forlader banken, mens Steen Lønberg Jørgensen får en anden stilling internt i banken. Det lykkedes i går ikke at få en kommentar fra de to.
Det undrer mig så, at man fyrer den ene - så han kan ikke vide alt for meget; man har jo ikke noget, at true ham med, hvis man har fyret ham. Hvis Politiet virkelig er seriøse i deres efterforskning, så har gutten alle motiver til at være samarbejdsvillig, når man ligtorneplastrene tager en snak med ham.
Lignende emner
» Bankskandalen og Danske Bank.
» Amagerbanken gav Palm kredit så han kunne: "game the market"
» Danske Banks dødedans.
» Nykredit
» Hvordan smider vi Nordea ud af landet?
» Amagerbanken gav Palm kredit så han kunne: "game the market"
» Danske Banks dødedans.
» Nykredit
» Hvordan smider vi Nordea ud af landet?
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum