Tripple dip i England?
2 deltagere
Side 1 af 1
Tripple dip i England?
Vince Cable
Det, der er så problematisk er, at man nu taler om japanske tilstande som et fremskridt.
Hvis vi allerede på indeværende tidspunkt, med en moderat opbremsning i den kinesiske økonomi, så kommer ud for et decideret kollaps i Kina.
Det andet er, at finanssektorerne holder sig i vandskorpen med Guds hjælp og rigelig vaseline. At finanssektorerne er møllestenen om halsen på økonomierne - ingen tvivl om det; men det kommer altså til at gå virkelig galt, hvis realøkonomierne mister den smule opdrift, de havde. "Kickstarten" var mere kick end start og giver ikke meget medvind op ad bakke.
At det så - forudseelig nok går en del bedre i landbruget - er ganske som forudset; men det er kun 300 mia. ud af 2400 mia. i realkreditlån. Resultaterne er naturligvis bedst i de største brug, der netop har rationaliseret - og gældsat sig tungt. Det bliver stadig en sej omgang at redde så meget som muligt over på fast forrentede annuiteter, hvilket nok vil være opgaven.
Det, der er så problematisk er, at man nu taler om japanske tilstande som et fremskridt.
Hvis vi allerede på indeværende tidspunkt, med en moderat opbremsning i den kinesiske økonomi, så kommer ud for et decideret kollaps i Kina.
Det andet er, at finanssektorerne holder sig i vandskorpen med Guds hjælp og rigelig vaseline. At finanssektorerne er møllestenen om halsen på økonomierne - ingen tvivl om det; men det kommer altså til at gå virkelig galt, hvis realøkonomierne mister den smule opdrift, de havde. "Kickstarten" var mere kick end start og giver ikke meget medvind op ad bakke.
At det så - forudseelig nok går en del bedre i landbruget - er ganske som forudset; men det er kun 300 mia. ud af 2400 mia. i realkreditlån. Resultaterne er naturligvis bedst i de største brug, der netop har rationaliseret - og gældsat sig tungt. Det bliver stadig en sej omgang at redde så meget som muligt over på fast forrentede annuiteter, hvilket nok vil være opgaven.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
ATP
skærer i Alfa
Ja, så ved vi hvordan den kommende nationalbankdirektør ser på mulighederne - og på Kina.
Ja, så ved vi hvordan den kommende nationalbankdirektør ser på mulighederne - og på Kina.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Frankrig kan skam osse
Det ser ud til Frankrig er endnu hurtigere ned af bakken end briterne:
http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9720053/French-economy-buckles-as-car-sales-collapse.html
19 % tilbagegang i bilsalget på bare en måned.
Mærke for mærke har man tabt 25 til 33 % på et år. Værst ser det selvfølgelig ud for Renault.
Og så håner englænderne franskerne for at bruge 56 % af BNP på offentligt forbrug. De får nok the'en galt i halsen når de opdager vi bruger 58 %
Hvem mon når afgrunden først ?
http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9720053/French-economy-buckles-as-car-sales-collapse.html
19 % tilbagegang i bilsalget på bare en måned.
Mærke for mærke har man tabt 25 til 33 % på et år. Værst ser det selvfølgelig ud for Renault.
Og så håner englænderne franskerne for at bruge 56 % af BNP på offentligt forbrug. De får nok the'en galt i halsen når de opdager vi bruger 58 %
Hvem mon når afgrunden først ?
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København
Sv: Tripple dip i England?
SortKaffe skrev:Det ser ud til Frankrig er endnu hurtigere ned af bakken end briterne:
http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9720053/French-economy-buckles-as-car-sales-collapse.html
19 % tilbagegang i bilsalget på bare en måned.
Mærke for mærke har man tabt 25 til 33 % på et år. Værst ser det selvfølgelig ud for Renault.
Og så håner englænderne franskerne for at bruge 56 % af BNP på offentligt forbrug. De får nok the'en galt i halsen, når de opdager, vi bruger 58 %
Hvem mon når afgrunden først ?
Hvorfor Renault?
Nu skal man ikke kimse af de produktivitetsfremskridt, der kommer når bankfolket bliver smidt på gaden: F.eks. når der ryger 10.000 bankansatte ud i Danmark: Dels har de ikke lavet noget konstruktivt i deres liv, dels bliver de holdt fra at lave ulykker: En samlet nettoproduktivitetsgevinst der kan vaske sig.
Tilsvarende i England hvor finanssektoren (så vidt jeg husker) er 1/3 BNP.
Men ingen tvivl, der skal billigere offentlige ydelser til, hvilket så kan danne baggrund for reelle skattelettelser. Så klarer man sig nok med en lavere løn - hvis man da ikke er flekstumpe.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Godt nyt fra lilleput verdenen
For alle os der holder af bitte små model fut tog er der godt nyt for Europa:
Kina er blevet for dyr. Nu skal der produceres i Europa igen:
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/9709616/Hornby-model-paint-production-exits-China-as-costs-soar.html
At de små futtog nu igen skal laves i England betyder nok ikke så meget for den globale økonomi. Men det er vel en indikator for hvilken vej vinden blæser.
Kina er blevet for dyr. Nu skal der produceres i Europa igen:
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/9709616/Hornby-model-paint-production-exits-China-as-costs-soar.html
At de små futtog nu igen skal laves i England betyder nok ikke så meget for den globale økonomi. Men det er vel en indikator for hvilken vej vinden blæser.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København
Sv: Tripple dip i England?
SortKaffe skrev:For alle os der holder af bitte små model fut tog er der godt nyt for Europa:
Kina er blevet for dyr. Nu skal der produceres i Europa igen:
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/9709616/Hornby-model-paint-production-exits-China-as-costs-soar.html
At de små futtog nu igen skal laves i England betyder nok ikke så meget for den globale økonomi. Men det er vel en indikator for hvilken vej vinden blæser.
Det ved jeg nu ikke, for nu kommer jernbanens renæssance!
Jeg kan ikke huske, hvor mange Siemens lokomotiver, det var russerne købte her i sidste måned; men det var mange - til en rimelig pris.
Jernbane er den eneste fornuftige transport i Rusland for gods: Det fylder meget, har et lavt værdi/vægt forhold - og det skal transporteres langt. At skinner så ligger lidt dumt, det kan man jo gøre noget ved.
Stål? - Jo de kan jo begynde at skrotte flåden, som jeg har prøvet at fortælle dem - uden iøjnefaldende resultater.
Korn, tømmer....
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Tripple dip i England?
SortKaffe skrev:For alle os der holder af bitte små model fut tog er der godt nyt for Europa:
Kina er blevet for dyr. Nu skal der produceres i Europa igen:
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/9709616/Hornby-model-paint-production-exits-China-as-costs-soar.html
At de små futtog nu igen skal laves i England betyder nok ikke så meget for den globale økonomi. Men det er vel en indikator for hvilken vej vinden blæser.
Men jo, der skal nok komme arbejdspladser tilbage - og netop på den måde!
Indenfor netop sådanne specialområder, hvor virksomheder på - skal vi sige - 100 ansatte faktisk kan være et verdensfirma. Internethandlen vil gøre sådan noget som Dine tog noget, du bestiller på nettet, som firmaet pakker og sender - og så lige en skinne med fordi, Du er en fast kunde.
Internettet kommer til at give et større sortiment, fordi meget af distributionsomkostningerne kan spares, så selv smådyr produktion kan komme til at svare sig. Internetsider med henvisning til lokale klubber, så man ikke skal i forretningen.
Underleverandører, der søger kunder på nettet - og indkøbsafdelingerne, der pludselig bliver betydningsfulde i større firmaer.
Det bliver ikke mega-virksomheder som Krupp, der bare lige kommer til at hyre 1000 mand på et halvt år; men små virksomheder, der hyrer gamle håndværkere og pakkedamer. Måske 10 stykker på et godt år.
Man skal være opmærksom på at forskellen mellem indkøbspris en detail og salgspris er en fordobling.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Tripple dip i England?
Herhjemme kan man også godt begynde at overveje, hvor mange flere jobs vi kan flytte fra fremtiden ind i nutiden via alle mulige håndværkerordninger?
Da det her cirkus startede, så var meningen jo, at vi bare lige skulle over det værste. I 2013 så det hele jo allerede meget bedre ud.....
Jeg fik nye termoruder i 2011. I 2012 fik jeg nyt tag. I 2013 skal der nok isoleres lidt - helt i tidens ånd.
Men hvad fanden skal håndværkerne lave, når det her tilskudscirkus er forbi? Der er jo slet ikke brug for alle de overbetalte håndværkere i den reelle økonomi (ie. den reelle økonomi, som politikerne gerne ser udskudt lidt).
/BF
Da det her cirkus startede, så var meningen jo, at vi bare lige skulle over det værste. I 2013 så det hele jo allerede meget bedre ud.....
Jeg fik nye termoruder i 2011. I 2012 fik jeg nyt tag. I 2013 skal der nok isoleres lidt - helt i tidens ånd.
Men hvad fanden skal håndværkerne lave, når det her tilskudscirkus er forbi? Der er jo slet ikke brug for alle de overbetalte håndværkere i den reelle økonomi (ie. den reelle økonomi, som politikerne gerne ser udskudt lidt).
/BF
Gæst- Gæst
Sv: Tripple dip i England?
Nu skal man ikke tage fejl af, at der er en del naturlig afgang fra byggefagene.BamsesFar skrev:Herhjemme kan man også godt begynde at overveje, hvor mange flere jobs vi kan flytte fra fremtiden ind i nutiden via alle mulige håndværkerordninger?
Da det her cirkus startede, så var meningen jo, at vi bare lige skulle over det værste. I 2013 så det hele jo allerede meget bedre ud.....
Jeg fik nye termoruder i 2011. I 2012 fik jeg nyt tag. I 2013 skal der nok isoleres lidt - helt i tidens ånd.
Men hvad fanden skal håndværkerne lave, når det her tilskudscirkus er forbi? Der er jo slet ikke brug for alle de overbetalte håndværkere i den reelle økonomi (ie. den reelle økonomi, som politikerne gerne ser udskudt lidt).
/BF
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Tripple dip i England?
@Thomas: Hvorfor Renault?
Fordi Renault er ejet af den franske stat, og har været det siden afslutningen af 2. verdenskrig.
Det betyder at de franske fagforbeninger har særligt godt fat i netop det foretagende. Bedre fat end i PSA gruppens fabrikker f.eks.
Så det er elementært, kære Dr. Watson. Hvor fagforeningerne er enerådende, der går det skidt.
Fordi Renault er ejet af den franske stat, og har været det siden afslutningen af 2. verdenskrig.
Det betyder at de franske fagforbeninger har særligt godt fat i netop det foretagende. Bedre fat end i PSA gruppens fabrikker f.eks.
Så det er elementært, kære Dr. Watson. Hvor fagforeningerne er enerådende, der går det skidt.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København
Sv: Tripple dip i England?
Tak! Fint! Købt!SortKaffe skrev:@Thomas: Hvorfor Renault?
Fordi Renault er ejet af den franske stat, og har været det siden afslutningen af 2. verdenskrig.
Det betyder at de franske fagforbeninger har særligt godt fat i netop det foretagende. Bedre fat end i PSA gruppens fabrikker f.eks.
Så det er elementært, kære Dr. Watson. Hvor fagforeningerne er enerådende, der går det skidt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Rusland, Tyskland, USA, gas og fly.
» Rentestigning i England?
» England på vej til double dip.
» Vindkraft!
» B-52H Stratofortress.
» Rentestigning i England?
» England på vej til double dip.
» Vindkraft!
» B-52H Stratofortress.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum