Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper!

3 deltagere

Go down

De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper! Empty De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper!

Indlæg af Thomas Fre Nov 30, 2012 3:20 pm

Som jeg altid har sagt er lykken ikke prisen ved at være komplet idiot værd!

Aristoteles, en af filosofiens fædre, mente jo for eksempel ikke, at man kunne afgøre om en mand havde været lykkelig, før han var død. Og selv når manden var død, kunne hans lykkelige liv godt ende med at blive tolket som ulykkeligt, hvis det siden viste sig, at han voldte skade for andre generationer, siger han.
Flextumper behøver ikke at vente på døden - de er allerede insolvente.

Den positive psykologi minder på mange måder om barokken, hvor alt skulle ligne noget andet, end det reelt var, én stor iscenesættelse og tomme kalorier. Efter det kom oplysningstidens filosofiske og naturvidenskabelige ideer. Det glæder jeg mig til, at vi får igen, siger Thomas Geuken.
Tja, som nu hvor bankfolk lader som om de har en eksistensberettigelse.

Sagt helt firkantet: I stedet for, at vi føler os succesrige og lykkelige, når vi vælger et positivt livssyn og opfatter livets vanskeligheder som »udfordringer«, ender vi med at føle os forkerte og mislykkede.
Kan man forestille sig noget mere deformt og mislykket end en bankansat?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper! Empty Sv: De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper!

Indlæg af Regina Fre Nov 30, 2012 4:04 pm

Min nabo er bankansat - jeg har ondt af manden, tror nu egentlig han har hjertet på det rette sted. han har dog ingen forståelse for at jeg synes løningerne i bankerne især på lederplan burde have været reguleret inden man gav alle de bankpakker
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper! Empty Sv: De skadelige lalleglade, optimistiske flextumper!

Indlæg af Thomas Fre Nov 30, 2012 4:49 pm

Regina skrev:Min nabo er bankansat - jeg har ondt af manden, tror nu egentlig han har hjertet på det rette sted. Han har dog ingen forståelse for, at jeg synes lønningerne i bankerne især på lederplan burde have været reguleret inden man gav alle de bankpakker

Hjertet på rette sted? En bankmand? NIX det er pantsat!

Problemet er at en bankrådgiver fortalte mig, at 80% af en bankrådgivers kunder har samme lån som hun selv har. Derfor kan man ikke regulere bankansattes løn ned: De er nemlig også insolvente flextumper: Går de ned i løn eller bliver fyret (derfor er besparelses runder i banker en kilden sag, hvor de bedste medarbejdere fyres, for det giver ikke banken tab), så ryger de jo på tvang! Tvangsauktion med tab for BANKEN!
Thomas
Thomas

Indlæg af Cirb Fre Nov 30, 2012 11:59 pm

1)ad bankmænd - alle har hjertet på rette sted, hvis det ikke følges ad gerning er det intet værd.
2)OT - min oplevelse er at i pressede situationer fungerer depressive langt bedre end de lalleglade fjolser. Det er som de sidste nævnte insisterer på at det er en krænkelse af deres personlige integritet at livet basalt set er hårdt, uretfærdigt og slutter med dødens. At verdenen er dybt ligeglad med deres forventninger udløser jordskælv i selvopfattelsen.

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Indlæg af Thomas Lør Dec 01, 2012 12:48 am

Cirb skrev:1)ad bankmænd - alle har hjertet på rette sted, hvis det ikke følges af gerning er det intet værd.
2)OT - min oplevelse er at i pressede situationer fungerer depressive langt bedre end de lalleglade fjolser. Det er som de sidste nævnte insisterer på at det er en krænkelse af deres personlige integritet at livet basalt set er hårdt, uretfærdigt og slutter med dødens. At verdenen er dybt ligeglad med deres forventninger udløser jordskælv i selvopfattelsen.

Mvh
Cirb

ad 1) Gu' har de ej. En Ulrikke stiller (eller rettere stillede - nu gider ingen spørge) gladelig op i TV og pladrer den ene bevidste løgn ud efter den anden.

ad 2) Jeg mener nu at idioterne mener, at det er virkeligheden, der er noget galt med.
Sagen er den: Selvopfattelsen har hele tiden været forkert: Straarup har hele tiden været en inkompetent fascistisk svindler.

Det er det samme med kommunisterne....

Jeg kommer igen tilbage til Søren Krarup: "Gud er alting, jeg er ingenting og DU ER IDIOT!"
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum