Pragtfuld måde at destruere penge på
5 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på
Nå nu vil Du deregulere, hvis det bare gøres ordentligt. Jeg vil regulere bare det gøres ordentligt.Uffe skrev:Thomas skrev:Der er visse monopoler, der er naturlige.
Du så jo hvilke ulykker det gav at man afregulerede bankvæsnet.
Ja.
Det lokale vandværk og kloakering. Ellers ser jeg ikke noget forkert i at resten skal brydes op. Strømforsyningen til husene kan skifte som det passer. Det er kun kablerne selv der er et monopol, det samme med naturgas. Fjernvarme er desværre stadig et monopol - forstærket af en kommunistisk varmeforsyningslov der giver blankocheck idiotiske udvidelser og investeringer samt tvang.
Bankvæsenet har aldrig været dereguleret på en ordentlig måde, staten har alle dage blandet sig og udstedt garantier til højre og venstre samt systemet er politiseret af en centralbank. Fjern ikke regulering uden at fjerne garantier.
Fri konkurrence og fri handel, tak. Staten skal bruges til at afmontere konstruktioner der går imod de principper.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Thomas skrev:Nå nu vil Du deregulere, hvis det bare gøres ordentligt. Jeg vil regulere bare det gøres ordentligt.
Hvis det kommer som noget nyt for dig, beklager jeg at have sendt forvirrende signaler.
Jeg har alle dage villet deregulere. Det kræver blot nedlæggelsen af statsgarantiordninger samt nationalbanken.
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Beklager at erfaringerne siden 2008 er gået hen over hovedet på Dig.Uffe skrev:Thomas skrev:Nå nu vil Du deregulere, hvis det bare gøres ordentligt. Jeg vil regulere bare det gøres ordentligt.
Hvis det kommer som noget nyt for dig, beklager jeg at have sendt forvirrende signaler.
Jeg har alle dage villet deregulere. Det kræver blot nedlæggelsen af statsgarantiordninger samt nationalbanken.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Thomas skrev:
Beklager at erfaringerne siden 2008 er gået hen over hovedet på Dig.
Jeg tror du har misforstået hvad der skabte krisen, det var ikke deregulering, det var statslige garantier der fjernede bankernes frygt for fallit mens der samtidigt blev skruet op for grådigheden via deregulering. Havde man ladet de to (frygt/grådighed) fulgtes ad, ville finanskrisen ikke være opstået.
Desværre lod man være med at justere på garantidelen mens man fjernede reguleringsdelen.
Men det beklager jeg at du ikke lige fangede.
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Nå på den måde.
» Et barn koster op til 1,6 mio. kr.
» 8/8-11 tråden
» Glædelig jul!
» Noble Jump 2017
» Et barn koster op til 1,6 mio. kr.
» 8/8-11 tråden
» Glædelig jul!