Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Valg af RD selskab

3 deltagere

Go down

Valg af RD selskab Empty Valg af RD selskab

Indlæg af runefrandsen Tirs Aug 14, 2012 9:58 pm

Jeg har et spørgsmål om hvilket selskab jeg skal vælge når vi overvejer at købe.

Jeg ved at mange siger vent, men hvis man skulle købe, hvilket selskab skal man så vælge til at stå for ens realkredit.

Skal ikke have banklån, kun RD. Er det rigtigt at selskaberne er gået over til SDRO og at man ikke kan finde RO mere?
Jeg vil gerne sikre mig en fast ydelse, på trods af at selskaberne begynder at presse bidragene op og leder derfor efter det mest "solvente" realkreditselskab. Der er jo ingen grund til at betale for alle de andres lotto-spil/sikkerhed.
Er det sådan at man kan finde et selskab hvor de faste og flex har forskellige biddragssatser så jeg ikke betaler til at stille sikkerhed for dem der ikke selv kan.

runefrandsen

Antal indlæg : 18

Tilbage til toppen Go down

Valg af RD selskab Empty Sv: Valg af RD selskab

Indlæg af Thomas Tirs Aug 14, 2012 10:00 pm

runefrandsen skrev:
Er det sådan at man kan finde et selskab hvor de faste og flex har forskellige biddragssatser så jeg ikke betaler til at stille sikkerhed for dem der ikke selv kan.
Det har de mig bekendt alle sammen.

Er Du bror til eller søn af John?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Indlæg af runefrandsen Tirs Aug 14, 2012 10:10 pm

Ja der er en lille forskel på dem. Det jeg gerne vil sikre mig mod er at de begynder at malke mig fordi de skal stille sikkerhed til flex-folket uden afdrag.
Hvilket selskab har så færrest flex/afdragsfrie som jeg skal være med til at betale for.

runefrandsen

Indlæg af Thomas Tirs Aug 14, 2012 10:26 pm

runefrandsen skrev:Ja der er en lille forskel på dem. Det jeg gerne vil sikre mig mod er at de begynder at malke mig fordi de skal stille sikkerhed til flex-folket uden afdrag.
Hvilket selskab har så færrest flex/afdragsfrie som jeg skal være med til at betale for.
Det er en sammenlignende statistik, jeg ikke har set. Bla. fordi, der er mindre forskelle i den enkelte kreditforenings opstilling.
Det er imidlertid håbløst for tiden. Flere af dem har godt nok forskellige kapitalcentre; men når man ikke rigtig kan bruge deres regnskaber til noget - jeg tænker her på Finanstilsynets inspektionsrapporter, hvor det umiddelbare spørgsmål, der melder sig er: Hvorfor er den bule ikke lukket?

BRF's parkeringsaftaler kan Finanstilsynet næppe være i tvivl om det dubiøse i - bla. må man have indblik i salgsaftalerne og skøde; men det ønsker man ikke at henlede opmærksomheden på.

En anden ting som nok kommer til at give anledning til større bekymring er de officielle "uofficielle" grænser på ejendomsværdi på ½ mio. og det, der nok reelt gælder: 3/4 mio. kr.
Ejendomme under de priser kan slet ikke realkreditbelånes.
Der er masser af gode ejendomme i "udkantsdanmark" til det halve af de priser - hvis man kan få finansieret.

Her ville jeg som mægler tage en snak med Arbejdernes Landsbank, der har et samarbejde (så vidt jeg husker) med et pantebrevsselskab. De er ikke billige; men kommer prisen langt nok ned, så har man nok råd til at betale en høj rente og afdrag.

Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Ons Aug 15, 2012 12:08 am

Totalkredit via lokalbank. Alternativt Nordea.
BRF er = toksic waste
Holde sig langt væk fra alt hvad der har med Danske Bank at gøre
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Ons Aug 15, 2012 3:19 am

Plyds skrev:Totalkredit via lokalbank. Alternativt Nordea.
BRF er = toksic waste
Holde sig langt væk fra alt hvad der har med Danske Bank at gøre
Jeg forstår egentlig mæglernes frustrationer!

De KAN IKKE finde den rigtige pris:
Sælgeren kan ikke gå ned. Køberen kan ikke imødekomme sælger, for prisen kan han ikke få finansieret.
Hvis sælger så vil møde køber, så kommer prisen så langt ned, at køber ikke kan få finansieret.
På grund af den manglende finansiering er sælger faktisk nød til at forære tingene væk.

Et nogenlunde dødsbo forvandles til et insolvent dødsbo - simpelt hen fordi markedet IKKE fungerer.

Jo, jeg kender også mæglere, der gang på gang fremviser den samme ejendom - til OK købere, der også er interesserede: Det er heller ikke prisen, der skiller parterne ad: Det er finansieringen.

Investorerne - til obligationerne, de vil være jublende henrykte for fast forrentede annuiteter - og investorerne er IKKE kræsne med afkastet; men bankerne kan ikke tillade flexrenten at stige, for så glider enhver kontrol over markedet - så kører prisen ned - omgående.

Der er ikke noget at gøre. Bankerne har knust mæglernes levebrød og boligmarkedet.

Finansiering udenfor via pantebreve: Jo det kan i visse situationer være en mulighed; men ikke i et normalt volumen.

Endnu en ting er, at uanset hvor lav prisen bliver, så kan købere ikke handle - selv ikke kontanthjælpsmodtagere, der ellers var en nærliggende gruppe, fordi har man eget hus, så kan man ikke få kontanthjælp - derfor bliver kommunerne nød til at anvende dyrere løsninger med lejebolig.

Det er virkelig godt og grundigt ødelagt.
Thomas
Thomas

Indlæg af runefrandsen Ons Aug 15, 2012 11:42 am

Det kunne være rart med en oversigt over risiko i selskaberne.

De bedste først, og hold dig fra bunden.

Totalkredit
Nordea
Nykredit
RD = danskebank
BRF = parkeringsaftaler

Jeg prøver ikke at fremhæve nogle selskaber. Jeg prøver at undgå at få en stor regning da mit lån skal løbe over 30 år, hvor de har mulighed for at malke mig med bidragssatser.
Er der nogle der ved hvilke selskaber er delt i kapitalcentre.

Den nedre grænse for lån har ingen interesse, skal ikke bo i udkants-danmark.

runefrandsen

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum