Lige en detalje
Side 1 af 1
Lige en detalje
Foliorammer
Så vidt, jeg husker er der sket en fordobling af de rammer indenfor den sidste måneds tid.
Jeg havde bemærket at indskud på folio var steget betydeligt.
Baggrunden for de begrænsninger i foliorammen er - så vidt jeg har forstået - at Nationalbanken gider ikke have at bankerne ligger og spekulerer vildt og voldsomt på dag til dag markedet.
På den anden side, så er det helt klart at den korttidige anbringelse af likviditet, som man tidligere gjorde ved at bankerne lånte hinanden penge til i morgen eller på fredag - det er der ikke nogen, der tør mere. Ligefrem at forlange at folk skal betale for at Nationalbanken låner penge ud til 0,45% - det er nok heller ikke hverken rimeligt eller hensigtsmæssigt.
Men det er en af de ting, der peger på, at der er RIGELIG likviditet.
Summen af de individuelle foliorammer 69,7 Mia.kr.
Så vidt, jeg husker er der sket en fordobling af de rammer indenfor den sidste måneds tid.
Jeg havde bemærket at indskud på folio var steget betydeligt.
Baggrunden for de begrænsninger i foliorammen er - så vidt jeg har forstået - at Nationalbanken gider ikke have at bankerne ligger og spekulerer vildt og voldsomt på dag til dag markedet.
På den anden side, så er det helt klart at den korttidige anbringelse af likviditet, som man tidligere gjorde ved at bankerne lånte hinanden penge til i morgen eller på fredag - det er der ikke nogen, der tør mere. Ligefrem at forlange at folk skal betale for at Nationalbanken låner penge ud til 0,45% - det er nok heller ikke hverken rimeligt eller hensigtsmæssigt.
Men det er en af de ting, der peger på, at der er RIGELIG likviditet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Venstre styrtdykker ????
» Nationalbanken må hjælpe bankerne igen...
» Stoltenberg og de 2%
» Hærchefen fritaget for tjeneste
» Nationalbankens plan med renten og CIBOR
» Nationalbanken må hjælpe bankerne igen...
» Stoltenberg og de 2%
» Hærchefen fritaget for tjeneste
» Nationalbankens plan med renten og CIBOR
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum