Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kickstart???

4 deltagere

Go down

Kickstart??? Empty Kickstart???

Indlæg af Thomas Tirs Jun 19, 2012 7:18 am

Hovsa
Finansminister Bjarne Corydon (S) siger:

»Vi regnede byggeprojekterne i kommunerne med i kickstarten, for uden regeringens accept af det ekstraordinære forbrug i kommunerne kunne de store byggerier ikke været blevet til noget.«

Nå ikke? Slet ingen af dem????

Hvorfor har man ikke medregnet højvolt anlæg?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Kickstart??? Empty Sv: Kickstart???

Indlæg af Uffe Tirs Jun 19, 2012 9:07 am

Jeg ville ikke hæfte mig så meget ved hvad Bjarne Corydon siger når det kommer til finanser. Han har før været på den side af sandheden som han befinder sig på nu.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede

Indlæg af Thomas Ons Jun 20, 2012 6:04 am

Uffe skrev:Jeg ville ikke hæfte mig så meget ved hvad Bjarne Corydon siger når det kommer til finanser. Han har før været på den side af sandheden som han befinder sig på nu.
Lige i øjeblikket skal han jo bare vinde tid.
Thomas
Thomas

Indlæg af Uffe Ons Jun 20, 2012 9:28 am

Gad vide hvad de venter på... nu fabler medierne noget om at skattereformen ikke bliver til noget.

Kunne de så ikke lige fjerne fedtskat og andre afgifter på livsnødvendigheder i samme omgang?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede

Indlæg af mkof Ons Jun 20, 2012 9:53 am

Forslag til ny styreform: fire års folkestyre efterfulgt at fire års diktatur til at rydde op efter alle fæhovedernes personlige prestigeprojekter og fejlkalkulationer.

Hvad siger I? Spørgsmålet er vel blot, om fire års diktatur er nok til at rydde op ...

mkof

Antal indlæg : 119

Indlæg af Thomas Ons Jun 20, 2012 11:28 am

Uffe skrev:Gad vide hvad de venter på... nu fabler medierne noget om at skattereformen ikke bliver til noget.

Kunne de så ikke lige fjerne fedtskat og andre afgifter på livsnødvendigheder i samme omgang?

Jeg tror simpelt hen det er problemet om at ondulere finanssektoren.
Jeg så godt nok Onkel Nils sagde at der var en høj gæld og en høj opsparing i husholdningerne.

Jo et vist omfang går det op mod hinanden; men ikke noget, der klodser noget.

Den store formue kommer hovedsagligt efter de 50 og den høje gæld ligger før den tid:
Altså flextumper har ikke nogen opsparing og pensionister ikke nogen gæld - sådan groft sagt.

Men ja, Uffe, jeg spekulerer også på, hvornår man tager tyren ved hornene.

Jeg hefter mig stadig ved udløbet af rentegarantien til bankerne på de pengepolitiske udlån - udgangen af denne måned.
Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Tors Jun 21, 2012 12:53 am

Thomas skrev:

Jeg hefter mig stadig ved udløbet af rentegarantien til bankerne på de pengepolitiske udlån - udgangen af denne måned.

Og mon ikke det er der årsagen til al virakken skal findes. 2 årige stater til minusrenter m.m. Dvs. hellere sikkerhed for pengene tilbage med et lille tab, en sikkerhed for et stort tab ved udlån til nogle med problemer, det være sig DK banker eller udlandet. (Stater)
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Tors Jun 21, 2012 3:16 am

Plyds skrev:
Thomas skrev:

Og mon ikke det er der årsagen til al virakken skal findes. 2 årige stater til minusrenter m.m. Dvs. hellere sikkerhed for pengene tilbage med et lille tab, en sikkerhed for et stort tab ved udlån til nogle med problemer, det være sig DK banker eller udlandet. (Stater)
Yes!

For det første var jeg noget undrende over at disse udlån var til 0,7%, hvor EFSF forlanger 1%.
For det andet så forslår 60 mia. som en skrædder i helvede i sammenligning med 1400 mia. udlånt til boligejerne - heraf 7-800 mia. til flextumper, der hverken kan eller vil betale.
For det tredje, så hvorfor et halvt år fra 1/1 at regne? Faktisk formandsperioden. Det tyder mest af alt på en lokumsaftale: I har at holde jeres banker hen - indtil vi får ratificeret EMS - eller hvad de nu kalder EFSF's afløser - den skal igennem Forbundsrådet med de krævede 2/3.
For det fjerde, så fiser en - noget forvirret og ikke alt for begavet - klakør rundet herinde en uge før hammeren falder.

Det er fordi man ikke vil have Danske Bank til at fjumse rundt i gummicellen, når de voksne leger! Sørg for at Danske Bank psykopater holder sig i Danmark.
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum