Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde
3 deltagere
Side 1 af 1
Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde
Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde:
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/231176/investor_1600_fransk_boligboble_kan_udloese_ny_finanskrise.html
Hmmm
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/231176/investor_1600_fransk_boligboble_kan_udloese_ny_finanskrise.html
Hmmm
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde
SortKaffe skrev:Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde:
Hmmm
Hvis vi kikker på mit Postdeluviale index, der måler faldene fra toppen:
Frankrig
Helt tydeligt har Frankrig en finanssektor i endnu større vanskeligheder med ejendomspriserne (der er tale om "brugte" huse).
Indices des prix des logements anciens - France métropolitaine - Maisons
Den lyseblå kurve er jo - som den svenske - masseret op af eftergivende og blinde myndigheder.
Vi står overfor et klask i Sverrig og Frankrig, der er en hel del værre end okt 2008
Thomas- Antal indlæg : 34594
Hvordan er det med fransk realkredit? Kan man låne til et hus i Frankrig, noget lig modellen i DK hvor en vis procentdel er realkredit og en vis procentdel er banklån?
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Uffe skrev:Hvordan er det med fransk realkredit? Kan man låne til et hus i Frankrig, noget lig modellen i DK hvor en vis procentdel er realkredit og en vis procentdel er banklån?
jeg ved det ikke.
Spørgsmålet er interessant for så vidt, at lånegrænser kunne meget vel tænkes at udgøre de midlertidige opbremsninger i faldene. De første fald lader til at ligge på 20-30% - hvordan det videre fald bliver - og hvad der skal bremse næste gang, det er ikke til at se.
Problemet er nok nærmere disse "falske" stigninger. Der er ikke tvivl om at her spiller bankernes fiflerier en rolle.
Jeg er lidt interesseret i at vide det, for min mor ejer et hus i Frankrig og fortæller at man ikke kan låne til et hus, så man bygger lidt ad gangen når lønnen går ind.
En sådan konstruktion virker mig fuldstændigt middelalderlig, men ikke desto mindre lyder det meget fransk. Dumt og ineffektivt? Tjek.
En sådan konstruktion virker mig fuldstændigt middelalderlig, men ikke desto mindre lyder det meget fransk. Dumt og ineffektivt? Tjek.
Uffe skrev:Jeg er lidt interesseret i at vide det, for min mor ejer et hus i Frankrig og fortæller at man ikke kan låne til et hus, så man bygger lidt ad gangen når lønnen går ind.
Det er meget almindelig i Middelhavsregionen. I Tyrkiet bliver huse aldrig bygget færdige - for når det sker skal der betales en ganske anden ejendomsskat.
Hehehe - sandt Thomas...ganske sandt...
I Provence står husene ofte NÆSTEN helt færdige i årevis for at slippe for at betale ejendomsskat.
I Provence står husene ofte NÆSTEN helt færdige i årevis for at slippe for at betale ejendomsskat.
Lignende emner
» Valuta Nationalbank og Renter
» Gældsplagede lande drukner i guld
» Fest for Amalie
» Hold da op, det var en ordentlig fest
» Sikke en fest - DR lige nu
» Gældsplagede lande drukner i guld
» Fest for Amalie
» Hold da op, det var en ordentlig fest
» Sikke en fest - DR lige nu