Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danskerne sætter forbrug i bakgear

4 deltagere

Go down

Danskerne sætter forbrug i bakgear  Empty Danskerne sætter forbrug i bakgear

Indlæg af klogeaage 35 Tors Aug 04, 2011 11:55 am

Danmark har lang vej ud af krisen, og det varsler ilde for dansk økonomi og beskæftigelse, der er stærkt afhængig af, at privatforbruget kommer op i gear

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/212117/danskerne_slaar_bak_-_dankort_bliver_i_lommen.html
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Danskerne sætter forbrug i bakgear  Empty Sv: Danskerne sætter forbrug i bakgear

Indlæg af peter777 Tors Aug 04, 2011 11:58 am

Ja ... ud fra den præmis at vejen ud af krisen er at forbruge mere, i stedet for at tage de nødvendige tab. Men nu er det jo en bankmand som skriver artiklen, så der vil konklusionen jo foreligge inden det første ord er skrevet rendeer
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Danskerne sætter forbrug i bakgear  Empty Lokkemad

Indlæg af klogeaage 35 Tors Aug 04, 2011 12:08 pm

peter777 skrev:Ja ... ud fra den præmis at vejen ud af krisen er at forbruge mere, i stedet for at tage de nødvendige tab. Men nu er det jo en bankmand som skriver artiklen, så der vil konklusionen jo foreligge inden det første ord er skrevet rendeer

Det har været med valne labber Niels Rønholt har sendt denne artikkel til borsen, kunne være spændende om en bankmand eller 2 fra konkurrerende kanal,kunne lokkes herind.
klogeaage 35
klogeaage 35

Danskerne sætter forbrug i bakgear  Empty Sv: Danskerne sætter forbrug i bakgear

Indlæg af peter777 Tors Aug 04, 2011 12:13 pm

Der kommer nok først bankfolk herind, når vi får en vis størrelse, say 200-300 brugere online hver dag. (og det skal vi nok komme op på). I første omgang kan vi selvfølgelig skrive til bankerne, at nu behøver de ikke længere at have fuldtids personale på boligdebatten, for de kritiske røster er flyttet Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Indlæg af huspålandet Tirs Aug 09, 2011 2:28 pm

Der er sgu da ikke så meget at sige til, at man holder på pengene! Hverken den danske regering eller de udenlandske kan sige nogetsomhelst positivt om nogetsomhelst! Når det angår ens privatøkonomi, ja så er den netop privat og du er den nærmeste til at gøre noget ved den. Når man føler, at ens nuværende eller for den sags skyld en kommende regering ikke kan gøre noget for at hjælpe, ja så gør man hvad man kan, for at hjælpe sig selv først og fremmest. Og det er naturligvis rent økonomisk ved at nedsætte forbruget, eftersom det generelt er blevet dyrere, sådan føler mange det ihvertfald, at være dansker.
Det kan da godt være, at man er irriteret over, at nærkøbmanden eller nærbenzinstationen bukker under, men hvis det gavner ens egen privatøkonomi at handle stort, ja så kan medfølelesen med lukningen ligge på et meget lille sted, hvis det medfører, at man bedre kan opretholde sin egen levestandard.
Jeg tror ikke ,der er så meget at gøre ved dette, før økonomien igen er så god, at der er overskud til at se udover egen næsetip.

huspålandet

Antal indlæg : 110

Indlæg af huspålandet Tirs Aug 09, 2011 2:32 pm

Nøøøøjjjj admin, er der noget sted, man kan klage over irriterende avatarer? JEg sidder her i min febervildelse og kan ikke se andet end Peter777's coladåse, der hopper op og ned! Højst distraherende, kan vi ikke få den slags banned :-)?

huspålandet

Danskerne sætter forbrug i bakgear  Empty Huspålandet

Indlæg af Thomas Tirs Aug 09, 2011 2:35 pm

Lige præcis.
Hvorfor skal jeg betale overpris for de andre?

Fordi det er "smart" at have det fine mærkevaretøj. Hvorfor stræbe efter anseelse hos folk, man dybest set ikke bryder sig om?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Aug 09, 2011 2:44 pm

Nøøøøjjjj admin, er der noget sted, man kan klage over irriterende avatarer? JEg sidder her i min febervildelse og kan ikke se andet end Peter777's coladåse, der hopper op og ned! Højst distraherende, kan vi ikke få den slags banned :-)?

Jeg tror også at krølledåsen er en glad hoppende tilskuer i min øjenkrog bounce

klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af huspålandet Tirs Aug 09, 2011 2:58 pm

Jamen til Peters sikkert glæde, kan jeg nu oplyse dig om, at min febervildelse nu koncenterer sig om en megairriterende, totalt dum gul hoppende bold! Tror, jeg skal se lidt fordummende tv istedet :-)

huspålandet

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum