Velkommen til virkeligheden, Villy!
4 deltagere
Side 1 af 1
Velkommen til virkeligheden, Villy!
God morgen
Jeg bryder mig så ikke om Trane Nørby's lettere nedladende tone: Hun skulle have skraldgrinet hysterisk hoverende.
Det viser sig efterhånden, at INTET af det Villy Søvndal har troet på, kan bruges til noget som helst.
Det er Villy i en nøddeskal - han fatter langsomt, meget langsomt - men det kommer drypvis, når det er for sent.
Også politisk ordfører Ellen Trane Nørby (V) roser SF-formanden: »Velkommen til virkeligheden, Villy! Jeg kan kun hilse det velkommen, at han nu forholder sig til de udfordringer, vores samfund står over for. Det kan bare godt undre, at vi skulle forbi et valg, før det skete.«
Jeg bryder mig så ikke om Trane Nørby's lettere nedladende tone: Hun skulle have skraldgrinet hysterisk hoverende.
Det viser sig efterhånden, at INTET af det Villy Søvndal har troet på, kan bruges til noget som helst.
Det er Villy i en nøddeskal - han fatter langsomt, meget langsomt - men det kommer drypvis, når det er for sent.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Sv: Velkommen til virkeligheden, Villy!
Thomas skrev:God morgenOgså politisk ordfører Ellen Trane Nørby (V) roser SF-formanden: »Velkommen til virkeligheden, Villy! Jeg kan kun hilse det velkommen, at han nu forholder sig til de udfordringer, vores samfund står over for. Det kan bare godt undre, at vi skulle forbi et valg, før det skete.«
Ja selvfølgelig er Villy snotdum, men Trane Nørby har ved gud ikke noget som helst, at hovere over.
Hun og hendes parti med dets sammenrend af indkompetente, populistiske, korrupte, nepotistiske, uuddannede, magtmisbrugende, tugthuskandidater har jo egenhændigt gjort problemerne så store at selv Villy Søvndal ikke kan overse dem.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Hvilket parti er det nu Trane Nørby er med i?
På baggrund af din beskrivelse må det være samtlige partier
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Uffe skrev:Hvilket parti er det nu Trane Nørby er med i?
Jeg mener Du har ret derhen, at der var ikke nogen, der kunne have være blevet valgt, hvis ikke man havde ført den politik, der blev ført. Det var jo alment tiljublet.
Det man kan hovere over er, at det har taget Villy 3½ år at finde ud af - på trods af at han bestemt ikke er blevet forholdt oplysninger.
Thomas skrev:
Jeg mener Du har ret derhen, at der var ikke nogen, der kunne have være blevet valgt, hvis ikke man havde ført den politik, der blev ført. Det var jo alment tiljublet.
Min femårige prøver stadig med den argumentation engang imellem (jamen, alle de andre gjorde det....), hun ved godt, den ikke går, men hun prøver. Den 7 årige er holdt op for lang tid siden, hun er godt klar over, at hvis hun først går den vej, har hun indrømmet både at det hun gjorde var forkert, og at hun aldeles udemærket vidste det.
Hvad man har gjort må man selv tage ansvaret for - det gælder i folkeskolens indskoling og forhåbentlig også i folketinget.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb skrev:Thomas skrev:
Min femårige prøver stadig med den argumentation engang imellem (jamen, alle de andre gjorde det....), hun ved godt, den ikke går, men hun prøver. Den 7 årige er holdt op for lang tid siden, hun er godt klar over, at hvis hun først går den vej, har hun indrømmet både at det hun gjorde var forkert, og at hun aldeles udemærket vidste det.
Hvad man har gjort må man selv tage ansvaret for - det gælder i folkeskolens indskoling og forhåbentlig også i folketinget.
Mvh
Cirb
Der er ingen tvivl om at Anders Fogh købte sig fred. Han kunne også godt selv se, at det var gået MEGET galt.
Det har Lars Løkke jo så heller ikke på noget tidspunkt benægtet - tværtimod har han lagt så megen afstand til Fogh, som han har kunne komme af sted med.
Lars Løkke forsøgte jo heller ikke at blive genvalgt - eller rettere sagt - købe sig til et valg.
Det burde indskrives i grundloven, at enhver levebrødspolitiker der siger: Det var alle de andres skyld, omgående burde smides ud af folketinget og samtidigt tilbagebetale hver en femøre de har hævet i løn. Om ikke andet er man skyldig i ikke at have været i opposition.
Er der noget den nuværende såkaldte regering er skyld i, så er det i hvert fald IKKE at have været i opposition.
Er der noget den nuværende såkaldte regering er skyld i, så er det i hvert fald IKKE at have været i opposition.
SimpleMind- Antal indlæg : 276
SimpleMind skrev:Det burde indskrives i grundloven, at enhver levebrødspolitiker der siger: Det var alle de andres skyld, omgående burde smides ud af folketinget og samtidigt tilbagebetale hver en femøre de har hævet i løn. Om ikke andet er man skyldig i ikke at have været i opposition.
Undskyld mig: Det er noget sludder.
1) Hvordan vil du få det ind i Grundloven, hvis altså Grundloven skal overholdes?
2) Hvordan kan et Folketingsmedlem (evt. en minister) hæfte personligt for det?
Thomas skrev:SimpleMind skrev:Det burde indskrives i grundloven, at enhver levebrødspolitiker der siger: Det var alle de andres skyld, omgående burde smides ud af folketinget og samtidigt tilbagebetale hver en femøre de har hævet i løn. Om ikke andet er man skyldig i ikke at have været i opposition.
1) Hvordan vil du få det ind i Grundloven, hvis altså Grundloven skal overholdes?
Det er en talemåde...
SimpleMind skrev:Thomas skrev:SimpleMind skrev:Det burde indskrives i grundloven, at enhver levebrødspolitiker der siger: Det var alle de andres skyld, omgående burde smides ud af folketinget og samtidigt tilbagebetale hver en femøre de har hævet i løn. Om ikke andet er man skyldig i ikke at have været i opposition.
Det er en talemåde...
Ok men nu har vi siden 2007 kunnet konstatere, at det er gået galt. Der sidder stort set ikke nogen tilbage på ledende poster fra dengang.
Det deprimerende er, at dem, der er kommet til siden da, ikke har haft bedre talent.
Villy Søvndal skulle være blevet som skolelærer - hans visioner er til at ryste på hovedet af:
1) Bedre uddannelse? Jamen kæreste venner, hvor mange flere "kommunikationseksperter" og inkompetente akademikere på et bogholderi kursus skal der laves? De kommende årgange er så små, at der naturligvis skal nedlægges skoler og uddannelser i stort omfang.
2) Bedre ældreforsorg? Det økonomiske problem er jo, at de gamle lever længere og er i bedre form end de nogen siden har været.
3) Mere "grønt" Danmark? Vorherre bevars'.
Villy Søvndal er måske nok rimelig sympatisk; men et afgjort skræmmebillede af den velmenende idiot: Manden er så langsom i opfattelsen, at man bare kan sætte sig ned og tude.
@Thomas
Villy Søvndal ved nøjagtig hvad han gør, Og ikke mindst hvad han IKKE gør.
Om manden så er dum, det er egentlig ligegyldigt. I hvert fald har han fået optimalt ud af de evner han har. At det så ikke er det Danmark har brug for, det er noget andet.
Nb.
Villy Søvndals "visioner"??? De fes vist ud for temmelig mange år siden. Hvilket iøvrigt netop er problemet med det nuværende politiske system. Politikerne er blevet visionløse og dermed blot bobestyrere.
Politikere skal ikke nødvendigvis være eksperter udi virksomhedsførelse. Det har man embedsmandsværket til.
Men måske endnu værre: Rekrutteringen af nye politikere.
Vi ved jo godt hvor de kommer fra. Se blot de to klaphatte fra henholdsvis VU og DSU - Der kan man vist roligt sige: Vor Herre bevares.
Jeg bliver mere og mere tilhænger af et folketing med tidbegrænset periode.
F.eks. 8 år på tinge og derefter 4 års tvungen virkelighedspraktik. Synes man så stadig, man noget positivt at bringe demokratiet, ja så kan man stille op til 8 år mere.
Villy Søvndal ved nøjagtig hvad han gør, Og ikke mindst hvad han IKKE gør.
Om manden så er dum, det er egentlig ligegyldigt. I hvert fald har han fået optimalt ud af de evner han har. At det så ikke er det Danmark har brug for, det er noget andet.
Nb.
Villy Søvndals "visioner"??? De fes vist ud for temmelig mange år siden. Hvilket iøvrigt netop er problemet med det nuværende politiske system. Politikerne er blevet visionløse og dermed blot bobestyrere.
Politikere skal ikke nødvendigvis være eksperter udi virksomhedsførelse. Det har man embedsmandsværket til.
Men måske endnu værre: Rekrutteringen af nye politikere.
Vi ved jo godt hvor de kommer fra. Se blot de to klaphatte fra henholdsvis VU og DSU - Der kan man vist roligt sige: Vor Herre bevares.
Jeg bliver mere og mere tilhænger af et folketing med tidbegrænset periode.
F.eks. 8 år på tinge og derefter 4 års tvungen virkelighedspraktik. Synes man så stadig, man noget positivt at bringe demokratiet, ja så kan man stille op til 8 år mere.
Lignende emner
» Det nye Folketing befolkes af levebrødspolitikere
» Der er én ting banksvinene ikke fatter.
» Villy bliver!
» SEP 2012
» Villy i knibe
» Der er én ting banksvinene ikke fatter.
» Villy bliver!
» SEP 2012
» Villy i knibe
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum