Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danmark i recession

2 deltagere

Go down

Danmark i recession Empty Danmark i recession

Indlæg af Malmöbo Fre Mar 30, 2012 11:11 am

Reviderade Q4 tal visar nu att Danmark var i recession i H2 2011.

Det dummast är att höra när bankekonomer spår tillväxt för 2012 med Privatförbruket som största drivkraft.

2012 kommer:

- huspriser falla med 10%
- arbetslösheten stiga till 8%
- hypoteksräntorna stiga (ny struktur på hypoteksmarknaden)
- bankerna vill inte låna ut pengar
- tvångsauktionerna kommer rusa i höjden

Allt detta kommer leda till ett fall i förbruket, all annan syn är bara propaganda/önsketänkande från bankerna

Malmöbo

Antal indlæg : 41

Tilbage til toppen Go down

Danmark i recession Empty Sv: Danmark i recession

Indlæg af Thomas Fre Mar 30, 2012 12:17 pm

Malmöbo skrev:Reviderade Q4 tal visar nu att Danmark var i recession i H2 2011.

Det dummast är att höra när bankekonomer spår tillväxt för 2012 med Privatförbruket som största drivkraft.

2012 kommer:

- huspriser falla med 10%
- arbetslösheten stiga till 8%
- hypoteksräntorna stiga (ny struktur på hypoteksmarknaden)
- bankerna vill inte låna ut pengar
- tvångsauktionerna kommer rusa i höjden

Allt detta kommer leda till ett fall i förbruket, all annan syn är bara propaganda/önsketänkande från bankerna

Propaganda? Hvorfor ikke bruge det gode danske ord: "Dødsrallen"!

Jeg tror så ikke at 2012 kommer til at udfolde sig præcis som du beskriver; men retningen er såmænd klar nok.

Du glemte i øvrigt den faktor, at de offentlige udgifter vil falde - det er man ganske enkelt nød til.

Jeg kan så også have min tvivl om tvangsauktionerne.
Det har sin enkle årsag i, at 1/4 mio. tvangsauktioner ikke kan afvikles - alene spørgsmålet om hvem du vil sælge boligerne til bagefter.

Dernæst tvivler jeg på at hele bank-/kreditforeningsstrukturen overlever 2012 i sin nuværende form.

Du bør læse: Nils Bernstein

Oversat til dansk:
Lad mig resumere:
Løsningerne kan være forskellige men skal opfylde følgende formål i uprioriteret [dvs. ALT skal gøres: NU]
rækkefølge:
- refinansieringsrisikoen skal reduceres, [dvs. F1 skal aflives - helt!]
- behovet for at stille supplerende sikkerhed skal være imødekommet før det i givet fald måtte blive aktuelt, [I skal ud og finde milliarder til erstatning for de penge i har smidt væk - NU]
- boligfinanseringens procykliske virkninger skal dæmpes, [FJERN afdragsfriheden]
- og boligejernes sårbarhed overfor ekstraordinære ændringer i finansieringsvilkår skal nedsættes. [Stop Jeres forbandede julelege med kreditklemmer og nægtet finansiering af "Udkantsdanmark"]
Det er en ordentlig mundfuld[det er ALLE punkter, samtidigt og NU] , men jeg synes, I er vel på vej [ud i lokummet] – god vind [og GUD, hvor har I fortjent det! - og jeg VED I ikke klarer det!]!
Tak for opmærksomheden.[Jeg MENER det!]

Man kan vende og dreje det som man vil; men det er et ultimatum, som Onkel Nils ikke et sekund tror på de kan efterkomme! - Ikke at de havde drømt om det - rent seriøst altså.

De ting du opremser er så ubehagelige, at det vil man ikke uden videre lade ske. For du har, som sagt, peget i den rigtige retning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum