Kina i dybe problemer.
+15
Anders
Nærigfryns
Schopenhauer
francoVona
Jomsviking
tommyjo
doctor
litl_big_chickn
Marovingian
dkguy66
Shintai
klogeaage 35
Plyds
Gorrion
Thomas
19 deltagere
Side 6 af 12
Side 6 af 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Sv: Kina i dybe problemer.
En fjerdedel af strømmen fra Kinas vindmøller går tabt
Vestas fastholdt sim position som verdens førende vindmøllefabrikant fordi:
De kinesiske producenter har tabt terræn, primært på grund af et fald på 26 pct. i nyinstallationer
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
Det er det fuldstændig klassike: Man glemmer nettet når man taler energi - her er vindmøller så ikke specielt smarte, for de de skal BÅDE have et distributionsnet, som alle andre generatorer - OG et net til opsamling fra stærkt spredte generatorer.klogeaage 35 skrev:
En fjerdedel af strømmen fra Kinas vindmøller går tabt
Vestas fastholdt sim position som verdens førende vindmøllefabrikant fordi:
De kinesiske producenter har tabt terræn, primært på grund af et fald på 26 pct. i nyinstallationer
Det var vel egentlig netomkostningerne, der slog A-kraften ihjel, fordi det kunne da godt være at strømmen var rigelig og billig; men den skulle dække et enormt område, hvorfor elnet skulle udbygges.
Det er vel egentlig det, der plager Europa (Tyskland) i dag - den manglende netudbygning - og at nettet til dels ligger forkert.
Thomas- Antal indlæg : 34594
http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Naturvidenskab/2013/03/japan_finder_sjaeldne_ipad_ingredienser.htm
ser ud til at kinas sjældne jordarter monopol er i gang med at blive brudt
tommyjo- Antal indlæg : 377
Den væsentligste mine efter sjældne jordarter er som regel slagger efter andre former for metaludvinding. Dem er der - tro mig - masser af rundt omkring.tommyjo skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Naturvidenskab/2013/03/japan_finder_sjaeldne_ipad_ingredienser.htm
Mobning og kchikane
Flere multinationale selskaber leder efter rejsekufferten
Tjaa, mere mælk - det er jo et prisspørgsmål.....
Kommer tid kommer fløde.
Arla i kinesisk modvind
Årsagen til Mengnius problemer skal formentlig findes i en række fødevareskandaler, som selskabet har været ramt af siden 2008. Således bemærkede selskabets topchef, Sun Yiping, ved fremlæggelsen af årsregnskabet, at disse "hændelser" har påvirket salget. Selskabet har nu i samarbejde med blandt andre Arla taget initiativer til at rette op på fødevaresikkerheden.
Det er den, jeg har ventet på
Nu får vi så se 2 kvartal
Den med fugleinfluenza skal have skyld for meget. (Men det påpeger, hvor væsentligt det tal er, når vi taler om Kina.)
Nix vi kan se det af kyllingepriserne.Der er ikke nogen vækst, det er REN inflation. Specielt det halve år. Her er prisstigningen - sjovt nok præcis 12½% p.a. Der er ikke nogen egentlig afvigelse de sidste to år - bortset fra en vis acceleration.
Schuld an der schwachen Entwicklung war den Angaben zufolge die Industrieproduktion. Hier ging das Wachstum im März auf 8,9 Prozent zurück, nachdem es in den ersten beiden Monaten noch um fast 10 Prozent zugelegt hatte. Einen ähnlichen Wert hatten Analysten auch jetzt erwartet.
Die Anlageninvestitionen stiegen um 20,9 Prozent, im Zeitraum Januar-Februar waren es 21,2 Prozent gewesen. Einzig der Einzelhandel überraschte positiv. Er legte im März um 12,6 Prozent zu und damit etwas stärker als in den Monaten zuvor.
Den med fugleinfluenza skal have skyld for meget. (Men det påpeger, hvor væsentligt det tal er, når vi taler om Kina.)
Nix vi kan se det af kyllingepriserne.Der er ikke nogen vækst, det er REN inflation. Specielt det halve år. Her er prisstigningen - sjovt nok præcis 12½% p.a. Der er ikke nogen egentlig afvigelse de sidste to år - bortset fra en vis acceleration.
Fokus på gæld i Kinas regioner. I et usædvanligt skridt advarede en kinesisk seniorrevisor om, at gældsniveauet hos Kinas lokalregeringer er ’ude af kontrol’ (se CNN). Det er forbudt for de lokale myndigheder at stifte gæld, men disse har brugt såkaldte SPV’er til at omgå reglerne. Advarslen kommer efter en nedjustering af Kinas kreditværdighed fra ratingbureauet Fitch i sidste uge.
Kina i massiv gældsfælde
klogeaage 35 skrev:
Fokus på gæld i Kinas regioner. I et usædvanligt skridt advarede en kinesisk seniorrevisor om, at gældsniveauet hos Kinas lokalregeringer er ’ude af kontrol’ (se CNN). Det er forbudt for de lokale myndigheder at stifte gæld, men disse har brugt såkaldte SPV’er til at omgå reglerne. Advarslen kommer efter en nedjustering af Kinas kreditværdighed fra ratingbureauet Fitch i sidste uge.
Kina i massiv gældsfælde
Nu har vi andre gennem nogen år været klar over, at der i de lokale banker lå massiv gæld, der ikke kan betales; men man har skjult den i bøgerne.
Samtidig har man sat indlånsrenten ned til 1%, hvilket med en officiel inflation på 6-7% (reelt nok 12-13% målt på kyllingepriser), har ført til at indskyderne er flygtet over i alle mulige underlige investeringsforeninger - og guld.
Man har så fra centralt hold lånt de provinsielle banker pengene, penge som aldrig kan betales tilbage: Man får aldrig husleje fra byer uden indbyggere - ej heller skatteindtægter.
Den efterspørgsel efter guld har jo drevet guldprisen op på ca. 6 gange 2003 prisen. Problemet er imidlertid, at nu skal sparerne bruge pengene, hvorfor de skal sælge guldet (og også sølvet som er en noget overset traditionel pengeanbringelse - specielt i Kina, hvor man i gammel tid ikke som privatperson kunne erhverve guld). Det kan de kun til stærkt nedsatte priser.
Man taler om, at det er de store investorer der sælger (ja, tak for investeringbeviserne, de har solgt videre - de begynder nu at komme tilbage i hovedet på¨dem!).
Sølvpriserne faldt i juli 12; men blev hevet op igen rent spekulativt.
De seneste dage tyder det på, at sparerne ikke har kunnet sælge til de priser, de har købt til; men ganske desuagtet vil sælge. Investorerne har så ikke andet valg end at sælge ud, for de kan næppe skaffe likviditet til at pleje guldprisen op også.
Derfor ser vi de seneste dage et voldsomt fald i guld og sølv priserne. Påstanden er at det "stabiliseredes" i går. Spørgsmålet er imidlertid, hvor holdbart, det er med småsparere, der har fysisk guld og sølv.
Jeg har min tvivl.
Kinas handelsoverskud kun 10 pct. af officielle tal
Økonom vurderer, at handelsoverskuddet reelt er på 6 mia. dollar indtil videre i år, og ikke de 61 mia. dollar, som de officielle tal viser. Det skyldes, at de officielle data indeholder imaginære transaktioner, der anvendes til at skjule en indstrømning af "varme penge" til Kina.
Hvad menes der med varme penge ? Jydske dollars ?
Det er formentlig fordi RMB er en ikke konvertibel valuta, hvorfor der skal eksport til for at få USD ind i landet. Bare et gæt.klogeaage 35 skrev:Økonom vurderer, at handelsoverskuddet reelt er på 6 mia. dollar indtil videre i år, og ikke de 61 mia. dollar, som de officielle tal viser. Det skyldes, at de officielle data indeholder imaginære transaktioner, der anvendes til at skjule en indstrømning af "varme penge" til Kina.
Kina ramte muren for alvor I 2012, man kan jo heller ikke brænde med mahogni i længden.
Alt såkaldt vækst kommer fra lageropbygning og IKKE efterspørgsel i Kina, der er massiv overkapacitet I deres industri produktion.
Jeg snakkede med en virksomhed for nylig, der I 2012 havde flyttet deres produktion til Mexico fra Kina med stor succes. Det er dagsordnen lige nu på direktionens gangen IKKE om hvis, men hvornår der skal flyttes produktion fra Kina.
Man kan også læse at Goldman Sachs, har solgt ud af deres bank aktier I Kina. Det er da det vink med en vognstang der vil noget.
Jeg tror det bliver et markant råvareprisfald der knækker Kina.
Alt såkaldt vækst kommer fra lageropbygning og IKKE efterspørgsel i Kina, der er massiv overkapacitet I deres industri produktion.
Jeg snakkede med en virksomhed for nylig, der I 2012 havde flyttet deres produktion til Mexico fra Kina med stor succes. Det er dagsordnen lige nu på direktionens gangen IKKE om hvis, men hvornår der skal flyttes produktion fra Kina.
Man kan også læse at Goldman Sachs, har solgt ud af deres bank aktier I Kina. Det er da det vink med en vognstang der vil noget.
francoVona- Antal indlæg : 44
Jeg har siden 2007 ikke været i tvivl om et sammenbrud i Kina.francoVona skrev:Kina ramte muren for alvor I 2012, man kan jo heller ikke brænde med mahogni i længden.
Problemet er ikke så meget hvornår, for sådan noget tager tid for så stort et land.
Bankerne har hele tiden været rystende svage.
Det egentlige spørgsmål er HVORDAN?
Der er ingen tradition for lempelig fremfærd i Kina - tværtimod!
Jeg er så ikke den eneste, der er nervøs - USA samler i øjeblikket nok den stærkeste flåde siden 2. verdenskrig. Om det så er de Atlantiske hangarskibe, så er de seneste efterretninger at de er i søen. Jeg KAN ikke lide det.
Lad så Nordkorea være Nordkorea - jeg tror rent faktisk at de seneste dages missilaffyringer er for at slippe af med lageret, så der ikke er noget påskud for USA som i Irak-krigen. Jeg tror endog man vil åbne for inspektioner. Når jeg kan se det, så kan den Nordkoreanske efterretningstjeneste også.
En ting er sikkert: Kina vil IKKE have at USA har et påskud til en invasion af Nordkorea - at USA så ikke har tænkt sig det er noget andet.
Vi taler 5 operative hangarskibe i søen i Stillehavet! Og uden særlig hemmelighedskræmmeri.
Nu slår KINA tilbage!
Det må de da selv om.
Igen har kineserne vist sig som grænseløst stupide.
Straffetold på europæisk vin - helt fint - det vil ramme alle pamperne i Kina - og ikke en kuli!
Det er meget dumt! Det kinesiske styre har jo kun en lille korrupt elite at støtte sig til, så det var nok det dummeste sted de kunne lægge tolden.
Det er jo selvfølgelig ubelejligt, at vi dermed mister den mulighed for at hælde Prins Henriks rævepis i havet.
Igen har kineserne vist sig som grænseløst stupide.
Straffetold på europæisk vin - helt fint - det vil ramme alle pamperne i Kina - og ikke en kuli!
Det er meget dumt! Det kinesiske styre har jo kun en lille korrupt elite at støtte sig til, så det var nok det dummeste sted de kunne lægge tolden.
Det er jo selvfølgelig ubelejligt, at vi dermed mister den mulighed for at hælde Prins Henriks rævepis i havet.
Jeg mener, at vi har brug for en ny opiumskrig.
Jomsviking skrev:Jeg mener, at vi har brug for en ny opiumskrig.
Nej da, dette kommer ganske af sig selv. Du kan se hvordan prisen på kyllinger ikke må krybe op i Kina, hvorfor slagterierne kører et pænt stykke under sikkerhedsgrænserne.
Tilsvarende med fugleinfluenzaen alene et udtryk for at man holder fødevarepriserne kunstigt lave. Ren stalinistisk landbrugspolitik.
Problemet for Kina er, at man kan ikke indlåse guld: Der er alt for meget af det i internationale reserver - når Cyperns snottede 10 tons giver et fald på 20% i prisen, hvad tror Du så ikke vil ske, hvis Jens Weidmann begynder at se efter om han har parkometerpenge nok i bukselommen?
Men ja, mekanismen er på mange måder den samme: Kina vil gerne sælge; men ikke købe. Kina ændrer sig aldrig.
Når de så skal købe, så er deres penge værdiløse - de kan ikke få noget for dem.
Vi har meget at lære af fortidens store statsmænd.
Jomsviking skrev:Vi har meget at lære af fortidens store statsmænd.
Ork, det går endnu længere tilbage. En af årsagerne til boblen efter opdagelsen af Amerika var, at siden oldtiden var guld simpelthen sivet til Kina, hvor det forsvandt ind i den kejserlige illikviditet. Guld og gult var forbudt alle andre end kejseren.
I Europa kom der så med det sydamerikanske guld en voldsom likviditet på markedet, som var en af årsagerne til renæssancen.
Thomas skrev:Jomsviking skrev:Vi har meget at lære af fortidens store statsmænd.
Ork, det går endnu længere tilbage. En af årsagerne til boblen efter opdagelsen af Amerika var, at siden oldtiden var guld simpelthen sivet til Kina, hvor det forsvandt ind i den kejserlige illikviditet. Guld og gult var forbudt alle andre end kejseren.
I Europa kom der så med det sydamerikanske guld en voldsom likviditet på markedet, som var en af årsagerne til renæssancen.
Sølv, primært sølv (Potosi), men ellers er det rigtigt nok.
Der er iøvrigt en sød historie om interaktionerne mellem iberer og kinesere ved de første handelstationer.
En vesterlænding havde fået hugget næsen af i en duel. En kineser lavede en smuk attrap i sølv, som duellisten blev meget begejstret for og betalte en mindre formue for. Hvorfor kineseren satte en stor del af sin formue i at lave 50 smukke attraper til fremtidige salg......
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Jeg vil egentlig gerne moderere mine udtalelser:
Jeg er glad for at kineserne er så flittige og producere så mange ting, som jeg kan købe billigt.
Jeg er glad for at kineserne er så flittige og producere så mange ting, som jeg kan købe billigt.
Tjaa....Jomsviking skrev:Jeg vil egentlig gerne moderere mine udtalelser:
og nej....
Det vil nemlig altid binde Kina til en sultegrænse. På den ene side vil kinesiske forbrugere aldrig kunne drage fordel af billige importvarer - det er her fortrinsvis fødevarer. De vil heller aldrig investere penge uden for landet, selvom det ville have tjent dem bedre end at investere i tåbelige prestigeprojekter.
F.eks. så burde Kina have investeret - ikke i Kina; men i Rusland for at få åbnet for en rationel fødevareproduktion med f.eks. jernbaner.
Ret beset har Kina ikke gjort noget rigtigt i den økonomiske politik - og det kommer til at gå forfærdelig galt - nu igen.
Med alle de fejl USA og Europa har, så er det lykkedes - lidt efter opgørelse i 2-4 generationer at undgå de kolossale ødelæggelser som krig forårsager - på alle måder. Det er der ikke meget håb om, at Kina undgår ret meget længere - en borgerkrig.
Måske siver den langsomt ind hos Pling Pling?
Kina besøger Californien.
Det er jo sjovt nok - de er jo enige om, hvad der er galt! Altså: RMB/USD forholdet er forkert! RMB/USD skal op. Om det sker ved at RMB stiger i kurs eller USD falder - det kommer - set ud fra brøken RMB/USD - ud på ét.
Her er det lige omvendt! Her er RMB overvurderet ifht. EUR - man må dumpe varerne i pris for at få dem solgt. Det betyder jo naturligvis også at stålrør og vin fra Europa er billige i Kina - begribeligvis fordi EUR er undervurderet!
Kan det lade sig gøre? Nej, selvfølgelig kan det da ikke!
Da EUR og USD kan handles så vil europæere veksle RMB til EUR - hvorefter man veksler EUR til USD - herefter veksler man USD til RMB. Herefter kan man veksle RMB til EUR osv. osv.
Siger vi:
a) RMB/USD = ½
b) RMB/EUR = 2
c) USD/EUR = 1
Ergo er RMB/EUR = ½ ^ RMB/EUR = 2
Det kan ikke lade sig gøre - det er det, der hedder arbitrage.
Når man sælger for dyrt i Europa, så går eksporten tilbage og man sælger mere dér hvor prisen er for lav - begge dele på grund af halvhjernet valutaspekulation.
Når RMB er undervurderet ifht. USD, så betyder det begribeligvis at varerne fra USA bliver dyrere - målt i USD! Se bare korn- og foderstofpriserne:
Korn
Når man sælger egne varer i USA for billigt p.gr.a. valuta manipulation, ja så må man jo købe de varer man skal have fra USA for dyrt! Længere er DEN ikke!
Tilsvarende med andre råvarer:
Nu er man så blevet trætte af at betale for meget for olien! Kinesere fatter MEGET langsomt! Det lykkes dem at få både for lidt for deres eksport og betale for meget for deres import - fordi de holder RMB undervurderet ifht. USD og overvurderet ifht. EUR. Om vi afregner i det ene eller det andet - det er ligegyldigt, bare det er til kinesernes ulempe!
Det kan de da godt, bare de sælger deres industrivarer under den pris som de giver for de medgåede importvarer.
Stål
Det er dér den ligger med de tyske stålrør!
Kineserne køber deres jernmalm ALT for dyrt (deres kul i øvrigt også) bruger alt for meget kul på at lave stål, som der er så store mængder skrot af, at det trodser enhver beskrivelse - og det mener jeg bogstaveligt: Se det har i det sidst år ikke været muligt at komme med en pris for koldvalset stål - eller stål i det hele taget.
Hvad fanden forestiller idioterne sig? Europa har ubegrænsede mængder stål i gamle kampvogne, der skal skrottes (russerne har flere generationer af skrot på lager) og skibe som bare skal smeltes om - og så bliver kineserne forbavset over at tyskerne kan sælge stålrør - med fed profit - billigere end kineserne kan lave dem selv?
Nu bliver det grinemorsomt, hvad der sker, når nu AUD er færdig med at falde:
Se AUD!
Tror I så ikke, at Australien måske kunne finde på at trykke prisen på jernmalm og kul?
Prøv at tænke på alle de kæmpeidioter, der har købt kul og jernmalm til gigantiske priser! Man får helt ondt af dem, der har lånt tåberne penge. ..... Njaarhhh - egentlig ikke.
Die Amerikaner halten den Renminbi für unterbewertet, während Peking Washington vorhält, eine zu lockere Geldpolitik zu betreiben. Diese schwäche den Dollar und treibe spekulatives Kapital in Schwellenländer wie China.
Det er jo sjovt nok - de er jo enige om, hvad der er galt! Altså: RMB/USD forholdet er forkert! RMB/USD skal op. Om det sker ved at RMB stiger i kurs eller USD falder - det kommer - set ud fra brøken RMB/USD - ud på ét.
Das Verhältnis der Asiaten zur EU gilt derzeit als angespannt, weil die Europäische Kommission Antidumpingzölle auf chinesische Solarmodule verhängt hat. Im Gegenzug leitete Peking Untersuchungen gegen europäische Importe von nahtlosen Stahlrohren und Wein ein. „Das hat das Zeug zu einem Handelskrieg“, warnt Huo. Regionen wie Europa, die sich in einer Rezession befänden, neigten zu protektionistischen Handlungen, die sich schnell aufschaukeln könnten.
Her er det lige omvendt! Her er RMB overvurderet ifht. EUR - man må dumpe varerne i pris for at få dem solgt. Det betyder jo naturligvis også at stålrør og vin fra Europa er billige i Kina - begribeligvis fordi EUR er undervurderet!
Da EUR og USD kan handles så vil europæere veksle RMB til EUR - hvorefter man veksler EUR til USD - herefter veksler man USD til RMB. Herefter kan man veksle RMB til EUR osv. osv.
Siger vi:
a) RMB/USD = ½
b) RMB/EUR = 2
c) USD/EUR = 1
Det kan ikke lade sig gøre - det er det, der hedder arbitrage.
Selvfølgelig gør det da det!Huo wies darauf hin, dass die Vereinigten Staaten die EU als wichtigster Exportmarkt der Chinesen bereits überholt hätten.
Når man sælger for dyrt i Europa, så går eksporten tilbage og man sælger mere dér hvor prisen er for lav - begge dele på grund af halvhjernet valutaspekulation.
Når RMB er undervurderet ifht. USD, så betyder det begribeligvis at varerne fra USA bliver dyrere - målt i USD! Se bare korn- og foderstofpriserne:
Korn
Når man sælger egne varer i USA for billigt p.gr.a. valuta manipulation, ja så må man jo købe de varer man skal have fra USA for dyrt! Længere er DEN ikke!
Tilsvarende med andre råvarer:
Es seien Absichtserklärungen zu Fragen der Energie, des Mineralienabbaus und der Infrastruktur unterzeichnet worden, hieß es. „Wir freuen uns wirklich sehr über diese Großzügigkeit“, wird die Regierungschefin zitiert. Den Angaben zufolge sicherte Xi ihr zusätzlich einen Kredit über 250 Millionen Dollar zum Bau eines Kinderkrankenhauses zu.
Nu er man så blevet trætte af at betale for meget for olien! Kinesere fatter MEGET langsomt! Det lykkes dem at få både for lidt for deres eksport og betale for meget for deres import - fordi de holder RMB undervurderet ifht. USD og overvurderet ifht. EUR. Om vi afregner i det ene eller det andet - det er ligegyldigt, bare det er til kinesernes ulempe!
Seit Jahren pflegt Peking gute Beziehungen zu Lateinamerika, um seine Rohstoffversorgung zu verbessern, um neue Absatzmärkte zu erschließen und um sich Stimmen in internationalen Organisationen zu sichern. Nach Angaben der Vereinten Nationen importiert die Region mittlerweile mehr Güter aus China als aus der EU. China ist zudem einer der größten Investoren in den Schwellen- und Entwicklungsländern.
Det kan de da godt, bare de sælger deres industrivarer under den pris som de giver for de medgåede importvarer.
Stål
Kineserne køber deres jernmalm ALT for dyrt (deres kul i øvrigt også) bruger alt for meget kul på at lave stål, som der er så store mængder skrot af, at det trodser enhver beskrivelse - og det mener jeg bogstaveligt: Se det har i det sidst år ikke været muligt at komme med en pris for koldvalset stål - eller stål i det hele taget.
Hvad fanden forestiller idioterne sig? Europa har ubegrænsede mængder stål i gamle kampvogne, der skal skrottes (russerne har flere generationer af skrot på lager) og skibe som bare skal smeltes om - og så bliver kineserne forbavset over at tyskerne kan sælge stålrør - med fed profit - billigere end kineserne kan lave dem selv?
Se AUD!
Tror I så ikke, at Australien måske kunne finde på at trykke prisen på jernmalm og kul?
Prøv at tænke på alle de kæmpeidioter, der har købt kul og jernmalm til gigantiske priser! Man får helt ondt af dem, der har lånt tåberne penge. ..... Njaarhhh - egentlig ikke.
Thomas skrev:Kina besøger Californien.Die Amerikaner halten den Renminbi für unterbewertet, während Peking Washington vorhält, eine zu lockere Geldpolitik zu betreiben. Diese schwäche den Dollar und treibe spekulatives Kapital in Schwellenländer wie China.
Det er jo sjovt nok - de er jo enige om, hvad der er galt! Altså: RMB/USD forholdet er forkert! RMB/USD skal op. Om det sker ved at RMB stiger i kurs eller USD falder - det kommer - set ud fra brøken RMB/USD - ud på ét.Das Verhältnis der Asiaten zur EU gilt derzeit als angespannt, weil die Europäische Kommission Antidumpingzölle auf chinesische Solarmodule verhängt hat. Im Gegenzug leitete Peking Untersuchungen gegen europäische Importe von nahtlosen Stahlrohren und Wein ein. „Das hat das Zeug zu einem Handelskrieg“, warnt Huo. Regionen wie Europa, die sich in einer Rezession befänden, neigten zu protektionistischen Handlungen, die sich schnell aufschaukeln könnten.
Siger vi:
a) RMB/USD = ½
b) RMB/EUR = 2
c) USD/EUR = 1
Det kan ikke lade sig gøre - det er det, der hedder arbitrage.Selvfølgelig gør det da det!Huo wies darauf hin, dass die Vereinigten Staaten die EU als wichtigster Exportmarkt der Chinesen bereits überholt hätten.
Korn
Tilsvarende med andre råvarer:Es seien Absichtserklärungen zu Fragen der Energie, des Mineralienabbaus und der Infrastruktur unterzeichnet worden, hieß es. „Wir freuen uns wirklich sehr über diese Großzügigkeit“, wird die Regierungschefin zitiert. Den Angaben zufolge sicherte Xi ihr zusätzlich einen Kredit über 250 Millionen Dollar zum Bau eines Kinderkrankenhauses zu.
Nu er man så blevet trætte af at betale for meget for olien! Kinesere fatter MEGET langsomt! Det lykkes dem at få både for lidt for deres eksport og betale for meget for deres import - fordi de holder RMB undervurderet ifht. USD og overvurderet ifht. EUR. Om vi afregner i det ene eller det andet - det er ligegyldigt, bare det er til kinesernes ulempe!Seit Jahren pflegt Peking gute Beziehungen zu Lateinamerika, um seine Rohstoffversorgung zu verbessern, um neue Absatzmärkte zu erschließen und um sich Stimmen in internationalen Organisationen zu sichern. Nach Angaben der Vereinten Nationen importiert die Region mittlerweile mehr Güter aus China als aus der EU. China ist zudem einer der größten Investoren in den Schwellen- und Entwicklungsländern.
Stål
Se AUD!
Hvem skal nu betale,hvem har råd til mere
.
Kinas vækst i eksporten styrtdykker
Fra 14 pct. til 1 pct.
Kinas vækst i eksporten styrtdykker
Fra 14 pct. til 1 pct.
Side 6 af 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12