Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kina i dybe problemer.

+15
Anders
Nærigfryns
Schopenhauer
francoVona
Jomsviking
tommyjo
doctor
litl_big_chickn
Marovingian
dkguy66
Shintai
klogeaage 35
Plyds
Gorrion
Thomas
19 deltagere

Side 5 af 12 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Næste

Go down

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty Sv: Kina i dybe problemer.

Indlæg af Thomas Fre Sep 14, 2012 5:29 pm

tommyjo skrev: Elementært, Master alien

Hvis man ikke kan forklare noget, så ens frisør (faglært arbejder - har bevist, at de kan lære) forstå det (ja, så går man langhåret; men derudover - ), så har man dels nok ikke selv forstået det ret godt, dels bygger man sin argumentation på uudtrykte forudsætninger - det er de farligste: De forudsætninger, man IKKE er klar over, at man gør sig.

Når Ulrikke påstår at vi har nået et "nyt højt niveau" - så er det ikke alene ond vilje; men fordi hun er dum som en dør og ikke aner, hvad det er hun beskæftiger sig med. Den forudsætning hun gjorde, men ikke vidste hun gjorde, var at hun gik ud fra at man i almindelighed ikke bevilgede lån som folk ikke kunne betale tilbage! Det har ikke været et problem for realkredit, fordi i tilfælde af at folk ikke betalte, så smed man dem bare ud.
Hun har med andre ord IKKE fattet hele fundamentet for realkredit! Nemlig at man bare kan tage huset fra folk - den betingelse VAR og er IKKE opfyldt!

Den anden faktor er, hvis folk ikke "forstår", hvad jeg siger/skriver. Så kan jeg med stor sandsynlighed gå ud fra, at man ikke VIL forstå. Det næste trin er at være hånlig og arrogant: Det tjener det formål, at folk vil vride hjernevindingen for at dukke en! (skadefryd er den nationale danske form for livsglæde - jævnfør Brandes). Nu kan man jo ikke udelukke, at selv en kraftidiot - en sjælden gang - ved et rent tilfælde kan have ret. Derfor er det om at få egen sjusket tankegang frem i lyset, så man kan blive klogere selv.
Selvfølgelig skal folk fornærmes!

Hvad har man dem ellers til???
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty Vi sidder som gøgeunger og får føden serveret

Indlæg af klogeaage 35 Fre Sep 14, 2012 9:49 pm

Wink

Kina i dybe problemer. - Page 5 K%C3%A6rsanger_G%C3%B8geunge
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Thomas Fre Sep 14, 2012 9:51 pm

klogeaage 35 skrev:

Wink

Åh jo.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Fre Sep 14, 2012 10:21 pm

klogeaage 35 skrev:

Wink

Gnæk gnæk, den model kender jeg kun alt for godt, ser ud til at den vist samtidigt har travlt med at gøre sig ubetydelig lille

tommyjo

Antal indlæg : 377

Indlæg af tommyjo Fre Sep 14, 2012 10:26 pm

Thomas skrev:

Hvis man ikke kan forklare noget, så ens frisør (faglært arbejder - har bevist, at de kan lære) forstå det (ja, så går man langhåret; men derudover - ), så har man dels nok ikke selv forstået det ret godt, dels bygger man sin argumentation på uudtrykte forudsætninger - det er de farligste: De forudsætninger, man IKKE er klar over, at man gør sig.

Når Ulrikke påstår at vi har nået et "nyt højt niveau" - så er det ikke alene ond vilje; men fordi hun er dum som en dør og ikke aner, hvad det er hun beskæftiger sig med. Den forudsætning hun gjorde, men ikke vidste hun gjorde, var at hun gik ud fra at man i almindelighed ikke bevilgede lån som folk ikke kunne betale tilbage! Det har ikke været et problem for realkredit, fordi i tilfælde af at folk ikke betalte, så smed man dem bare ud.
Hun har med andre ord IKKE fattet hele fundamentet for realkredit! Nemlig at man bare kan tage huset fra folk - den betingelse VAR og er IKKE opfyldt!

Den anden faktor er, hvis folk ikke "forstår", hvad jeg siger/skriver. Så kan jeg med stor sandsynlighed gå ud fra, at man ikke VIL forstå. Det næste trin er at være hånlig og arrogant: Det tjener det formål, at folk vil vride hjernevindingen for at dukke en! (skadefryd er den nationale danske form for livsglæde - jævnfør Brandes). Nu kan man jo ikke udelukke, at selv en kraftidiot - en sjælden gang - ved et rent tilfælde kan have ret. Derfor er det om at få egen sjusket tankegang frem i lyset, så man kan blive klogere selv.

ahhh Ha, savner du så ikke bare en lille bitte bitte smule nogle af kendis vennerne fra propagandasitet Twisted Evil Twisted Evil

tommyjo

Indlæg af Thomas Lør Sep 15, 2012 11:48 am

tommyjo skrev:
Thomas skrev:

ahhh Ha, savner du så ikke bare en lille bitte bitte smule nogle af kendis vennerne fra propagandasitet Twisted Evil Twisted Evil
Nø...

Der var jo nogen, der havde udlevet deres nytte:
1) Problemstillingen havde flyttet sig fra et rent boligspørgsmål, til det økonomisk/finansielle og nu også til det europæisk-politiske.
2) Personligt har jeg i de sidste 3-4 år udviklet mig - meget. Jeg er blevet meget skarpere i analysen - til de grader at det begynder at minde om botanisering. Jeg ser ting og sager i dag, som jeg ikke så for 5 år siden. Sagt på en anden måde, jeg har lagt et lavere biologisk udviklingstrin bag mig.
3) Samfundet har også ændret sig - Europa har ændret sig! Der er IKKE udbrudt borgerkrig i Spanien (skønt jeg tror ikke helt, at Gorrion har opgivet tanken - fint nok, risikoen er der, ved vi fra tidligere). Hollænderne KUNNE ikke få sig selv til at promovere ekstremisterne. Det er så bare eksempler.
Der er de samme ekstemistiske strømninger som i 1930'erne - helt samme; men de har ikke nogen egentlig klangbund.
4) Bankerne kørte også samfundet i smadder i 1920'erne og 30'erne; men der er i Europa en helt anden fasthed i håndteringen end der var dengang - det er USA, der ikke er kommet så meget videre efter min umiddelbare vurdering.

Tiderne skifter, nogle af os udvikler sig (andre degenererer).
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Lør Sep 15, 2012 12:04 pm

@ alien
ok, syntes og tænkte at du til tider lidt nød at sætte visse personer mat og her er der trods alt ikke samme typer i samme mængde
1) Enig
2)Der ligger jo også en del study bag
3)Enig og i den grad spiller EU kortene pt bedre og bedre, tror dog den spirende ekstremisme kan blive mere mainstrean ad den simple grund at den er ved at blive accepteret som en holdning folk kan have lov til at have
4)Det tror jeg du har meget ret i, bare se FED's gentage QE1, 2, 3 de løser ikke det grundliggende problem, manglende arbejdspladser i landet med de deraf afledte effekter, såvidt jeg ved skulle SP500 ned med ca 30% såfremt de skulle afspejle den reelle økonomi

Mennesket i al sin glans cheers

tommyjo

Indlæg af Thomas Lør Sep 15, 2012 8:19 pm

tommyjo skrev:@ alien
ok, syntes og tænkte at du til tider lidt nød at sætte visse personer mat og her er der trods alt ikke samme typer i samme mængde
1) Enig
2)Der ligger jo også en del study bag
3)Enig og i den grad spiller EU kortene pt bedre og bedre, tror dog den spirende ekstremisme kan blive mere mainstrean ad den simple grund at den er ved at blive accepteret som en holdning folk kan have lov til at have
4)Det tror jeg du har meget ret i, bare se FED's gentage QE1, 2, 3 de løser ikke det grundliggende problem, manglende arbejdspladser i landet med de deraf afledte effekter, såvidt jeg ved skulle SP500 ned med ca 30% såfremt de skulle afspejle den reelle økonomi

Mennesket i al sin glans cheers

EU har været den helt store positive overraskelse!
Nej, jeg tror faktisk ikke at ekstremismen får lov til at løbe amok! Dertil er kreditorerne alt for ømme om deres værdier. Hvis der kommer et populistisk regime, så lukker man landet inden det går helt galt - man lukker simpelt hen kreditten.
USA's problem er, at de ikke har samme hold på bankerne, så derfor er man nød til at mure tabene inde, som man også er nød til - til en vis grad - i Europa. Dernæst har kernen i Europa - Tyskland - en helt klar interesse i at de andre EU lande klarer sig. Og så har man en finansminister, der hader banker og skattesvigere med al den teutoniske humorforladthed, man kan tænke sig.
Thomas
Thomas

Indlæg af Marovingian Søn Sep 16, 2012 7:03 am

Det hollandske valg overraskede også mig - tror nu ikke faren er drevet over endnu.

Se f.eks. http://www.guardian.co.uk/uk/2012/sep/16/voters-support-anti-immigrant-party

Golden Dawn er oppe på 10% nu - Grækenland er self også et ekstremt case.

Har ikke rigtigt tjekket op på vallget i Holland - men læste et sted at midterpartierne havde overtaget en portion af Wilders anti-EU retorik.

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/sep/14/netherlands-election-editorial

Thanks to the absorption of part of Wilders' vote, Rutte's VVD now advocates the cutting of the nation's development aid budget by two-thirds (Wilders wanted all of it to go). Is this the price of putting stability before intolerance? On Greece, Rutte says no third rescue package and no extension to the second

Og det kan jo komme ud på akkurat det samme. Præcist som at DF har fået udliciteret deres udlængepolitik til hele folketinget minus RV og EL. Just i disse dage har DF også fået udliciteret deres EU-skepsis til de Konservative. Så dynamikken kører på fuldt blus - det tager bare tid.

Marovingian

Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her

Indlæg af dkguy66 Man Sep 17, 2012 1:30 am

Ingen og slet ikke politikere og økonomer, kan forhindre ekstremisme, hvis forholdene for befolkningerne i de ramte lande fortsætter med at blive værre og værre.

Og hverken EU eller banker eller kreditorer hverken vil eller kan forhindre det. De kan simpelthen ikke.

At nogen vil lukke for kreditten var jo ikke ligefrem et problem Tyskland havde. Eller ? Som skrevet i et andet indlæg, hvis en bank eller anden kreditor kan se en fed gevinst i at yde et lån, er de så tilpas rådden og grådig at der ALTID vil være nogen der vil yde lån.

Bare de sidste 20-30 år viser med al tydelighed min påstand. Vil Eu ikke hjælpe spanien, vil Kina eller Rusland. USA har aldrig holdt sig for god til at hjælpe div totalitære regimer i sydamerika, hvad er ændret der ? nada.

Så alt det ævl om at lukke for kreditten og forhindre ekstremisme er vist kun en teknokrat der tænker sådan.

Den menneskelige faktor er stadig den store ubekendte, og mennesket handler agressivt når dets eksistens er truet. Og det er de ved at være i sydeuropa.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af dkguy66 Man Sep 17, 2012 1:32 am

Iøvrigt betragter jeg EU projektet som den største og farligste form for ekstremisme, da det er en lille gruppe elitære teknokrater der forsøger at tvinge deres våde drøm ned over hovedet på 300+ mio mennesker, imod deres vilje, og uden at spørge dem. det er da ekstremisme i øverste potens.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af Thomas Man Sep 17, 2012 4:00 am

dkguy66 skrev:Iøvrigt betragter jeg EU projektet som den største og farligste form for ekstremisme, da det er en lille gruppe elitære teknokrater der forsøger at tvinge deres våde drøm ned over hovedet på 300+ mio mennesker, imod deres vilje, og uden at spørge dem. det er da ekstremisme i øverste potens.

Hvad er det for noget vrøvl?

Sagen er lige modsat! Det er landene der kommer krybende enkeltvis og tigger om at blive sat under administration, fordi de ikke evner at forblive et land.
Thomas
Thomas

Indlæg af Jomsviking Man Sep 17, 2012 1:09 pm

DKguy

Fejlen i din analyse er, at du synes at mene at det er EU derer skyld i problemerne. Sådan forholder det sig ikke. Landet er selv skyld i problemerne og pga. EU, pga. samarbejdet og sammenholdet forsøger gode kræfter nu at redde disse lande og i særdelshed den lille mand, fra en hårdere skæbne.

Jeg kan godt forstå at tysken kvier sig ved at hive tegnebogen frem, når der selv i DK breder sig en stemning af at det er tysklands skyld at grækere og spaniere har levet over evne.

Antal indlæg : 1771

Indlæg af Thomas Tirs Sep 18, 2012 8:12 am

Jomsviking skrev:DKguy

Fejlen i din analyse er, at du synes at mene at det er EU derer skyld i problemerne. Sådan forholder det sig ikke. Landet er selv skyld i problemerne og pga. EU, pga. samarbejdet og sammenholdet forsøger gode kræfter nu at redde disse lande og i særdelshed den lille mand, fra en hårdere skæbne.

Jeg kan godt forstå at tysken kvier sig ved at hive tegnebogen frem, når der selv i DK breder sig en stemning af at det er Tysklands skyld at grækere og spaniere har levet over evne.
Man glemmer hele tiden i den stupide skubben frem og tilbage med skyld og primitivt had:

Det er i Europas og Tysklands interesse at redde disse økonomier - og "almindelige mennesker":

1) Tyskland gør ikke dette gratis: Man låner f,eks. Spanierne deres egne penge - indtil de kan få snøvlet sig færdig til at beskatte skattesnydere og tilranede pensioner, for dét kommer - mod et honorar på 2% for at tæve uduelige og småkorrupte spanske regeringer på plads med jævne mellemrum.

2) Tysklands økonomi er afhængig af billig import, både af underleverancer og fødevarer - det holder inflationen i Tyskland nede. Der skal være lønforhøjelser på et rationelt grundlag i Tyskland.

3) Når Kina knækker - altså når - ikke hvis - så skal Rusland overtage rollen som storkunde i tyskland: Der er oceaner af efterslæb på investeringer i Rusland: F.eks. udbygning af jernbaner til transport af korn. Rusland kan ikke i dag spille en rolle som fødevare leverandør, simpelthen fordi de ikke har infrastrukturen. Er der noget Rusland har behov for er det infrastruktur! Kina er kun en faktor på kort sigt.

4) Tyskland har erfaringer - gode og dårlige - med tæmning af banker. Hvorfor tror I, at alle de romantiske historier om naziguld opstod? Det var da fordi Ludwig Erhard med indførelsen af D-marken fjernede krigsspekulationerne (og de var enorme) - de blev ganske enkelt pist væk!
For Tyskland og tyske økonomer er banker en praktisk institution, som man ikke kan stole på - og som skal holdes nede med den fornødne brutalitet.

Vi kan som sådan godt glemme Enhedslistens og Dansk Folkepartis sommerdruktur omkring Tyskland.
Hvis "almindelige mennesker" og de "allersvageste" ikke af bitter nød skal skæres i strimler, så HAR vi brug for Tyskland; men hjælp kommer på betingelser. I det omfang vi opfører os nogenlunde rimeligt (og idiotien indskrænker sig til den små Johannes hysteriske skrigeri - og de gamle landsforrædere holdes i kort snor) bliver disse betingelser ikke nævneværdige; men de er der.

Jo mindre landet er jo mere afhængig af EU - Club Med har kørt sig selv i sænk - og det kommer til at koste at blive hevet op af den gylletank.
Thomas
Thomas

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty Den våde kineser

Indlæg af Thomas Tors Sep 20, 2012 9:18 pm

SNYDT

Her havde kinøjseren lige troet at han kunne fuppe sig til en kursgevinst på spanske statsobligationer - det sker IKKE.
Thomas
Thomas

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty Mere snyd

Indlæg af klogeaage 35 Fre Sep 21, 2012 8:44 am

Thomas skrev:SNYDT

Her havde kinøjseren lige troet at han kunne fuppe sig til en kursgevinst på spanske statsobligationer - det sker IKKE.

Hvorfor stiger industriproduktionen angiveligt, mens elproduktionen står stille?

I juni voksede Kinas elektricitetsproduktion overhovedet ikke målt på årsbasis. I de to måneder forud for juni voksede den med beskedne 2,7 procent og 0,7 procent, ligeledes på årsbasis. Over den samme periode voksede den industrielle produktion ifølge statistikkerne med massive 9 procent på årsbasis. Suspect
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Fre Sep 21, 2012 11:39 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:SNYDT

Hvorfor stiger industriproduktionen angiveligt, mens elproduktionen står stille?

I juni voksede Kinas elektricitetsproduktion overhovedet ikke målt på årsbasis. I de to måneder forud for juni voksede den med beskedne 2,7 procent og 0,7 procent, ligeledes på årsbasis. Over den samme periode voksede den industrielle produktion ifølge statistikkerne med massive 9 procent på årsbasis. Suspect
Det, der kommer fra Kina af information er "bankhalvsmart".
Måske ikke forkert (hvilket det nu også er); men beskrivende det uvæsentlige.
Fordi taxakørsel indgår i forbrugerprisindexet, så må taxaer ikke sætte taksten op - med det resultat, at der ikke er taxaer.
Thomas
Thomas

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty En af de første tendenser

Indlæg af Thomas Man Okt 15, 2012 9:47 am

Tilbage til fortiden

Der skal såmænd nok flytte fabrikker tilbage fra Kina; men ikke i det omfang de forsvandt.
Thomas
Thomas

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty Horisont på dr1 i aften

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 15, 2012 10:14 am

Kinas mange penge udfordrer kommunistpartiet
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Man Okt 15, 2012 10:33 am

klogeaage 35 skrev:Kinas mange penge udfordrer kommunistpartiet
Sådan har Kina ALTID været.

Kineserne er så stolte af deres kontinuitet; men er det nu noget at være stolt af?

F.eks. sker der jo det i Europa i Middelalderen, at bla. den sorte død river en meget stor del af arbejdsstyrken væk.
Det gør så, at det feudale system har svært ved at klare sig. Jo man kan godt stavnsbinde bønderne; men det bliver produktionen af fødevarer altså ikke mere rationel af.

I Europa bliver "partiet"/"systemet" med overgangen til moderne tid jo sat voldsomt tilbage. Det er efter kinesisk målestok noget, der skete i går.
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 15, 2012 11:39 am

Thomas skrev:

Kineserne er så stolte af deres kontinuitet; men er det nu noget at være stolt af?

F.eks. sker der jo det i Europa i Middelalderen, at bla. den sorte død river en meget stor del af arbejdsstyrken væk.
Det gør så, at det feudale system har svært ved at klare sig. Jo man kan godt stavnsbinde bønderne; men det bliver produktionen af fødevarer altså ikke mere rationel af.

I Europa bliver "partiet"/"systemet" med overgangen til moderne tid jo sat voldsomt tilbage. Det er efter kinesisk målestok noget, der skete i går.

Tak

Her er også en god gennmgang

Sidst rettet af klogeaage 35 Man Okt 15, 2012 1:20 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Mig og touch-skærmen har ikke samme arbejdsgang)
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Man Okt 15, 2012 2:20 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:

Tak

Her er også en god gennmgang

Ja, som forudset og forudsagt. Hvornår? Det er ikke til at sige: Det er et enormt land med tilsvarende store magtmidler.
Det vi har i Sydeuropa er jo småting. Det er snotforkælede "socialister" og griske pensionister. Det er ikke andet end en nogenlunde rimelig skattepolitik kan klare - ikke at folk bliver tilfredse af den; men alvorlig? Næ.

Et styre kan overleve længe på bestikkelse, som kun er omfordeling af velstand fra en gruppe til en anden - uden det reelt gør andet en at flytte problemet.
Pearl S. Buck: "Den gode jord."
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 26, 2012 4:14 pm

Det er helt ok at være ven med Wen Suspect pirat
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Fre Okt 26, 2012 4:39 pm

klogeaage 35 skrev:
Det er helt ok at være ven med Wen Suspect pirat
Det er småpenge i Kinesisk sammenhæng. Hvad Danske Bank taber på et godt kvartal.
Thomas
Thomas

Kina i dybe problemer. - Page 5 Empty Jeg tror ikke

Indlæg af Thomas Ons Dec 05, 2012 5:54 am

Kina vil plante grønsager på månen

det er løsningen!

Der bliver problemer omkring lugning.

Typisk Kina med gigantiske projekter til løsning af problemer der har været kendt i 50 år.
Altså ICBM har været her så længe, at det er lissom man véd, hvad man skal gøre.
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 5 af 12 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum