Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ?

2 deltagere

Go down

Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ? Empty Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ?

Indlæg af klogeaage 35 Fre Feb 24, 2012 4:22 pm

Spin (kommunikation)

Forskellige former for afledning

Gå efter manden, i stedet for at debattere budskabet
Intimidere (Dette kunne f.eks. være at kalde dem som er uenige med én selv, for tosser)
Flytte fokus.
Gentage et forberedt budskab (vedkommende svarer ikke på spørgsmålet, men gentager i forskellige vendinger det samme budskab).
Benægte fakta, så debatten kommer til at dreje sig om at genfremsætte disse.
Tale forvirrende eller uklart (jf. f.eks. Poul ”uld-i-mund” Nyrup).
Bruge latterliggørende metaforer (fx begrebet smagsdommeri som metafor for forskellige menneskers ytringer)
Skabe en meningsforskydning.
Ændre ord, så noget skidt lyder pænere, eller noget godt lyder dårligt, alt efter hvor man vil køre debatten hen (Nysprog).
Benægtelse, derefter bekræftelse (Det er ikke for at være dommedagsagtig men (indsæt her en moderat dommedagsprofeti)/ det er ikke for at stresse dig men ... / det er ikke for at forstyrre dig men ...).

Stedet for fri økonomisk debat ?

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ? Empty Sv: Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ?

Indlæg af Gæst Søn Mar 04, 2012 11:27 am

klogeaage 35 skrev:
Intimidere (Dette kunne f.eks. være at kalde dem som er uenige med én selv, for tosser)

Når det kommer fra dig så antager jeg at det er henvendt til mig. Men prøv lige at læse Thomas og mine indlæg og fortæl hvem det er der konstant er fokuseret på den andens person ???

Og kig gerne tilbage og se de tråde hvor Thomas bliver sagt imod...

Gæst
Gæst

Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ? Empty Sv: Eksemplet: Stedet for fri økonomisk debat ?

Indlæg af Thomas Søn Mar 04, 2012 1:15 pm

Johs skrev:
klogeaage 35 skrev:

Når det kommer fra dig så antager jeg at det er henvendt til mig. Men prøv lige at læse Thomas og mine indlæg og fortæl hvem det er der konstant er fokuseret på den andens person ???

Og kig gerne tilbage og se de tråde hvor Thomas bliver sagt imod...

Du siger mig skam ikke imod: Du vrøvler - for nu at sige det pænt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34231

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum