Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

"Kernesunde" Danske Banker

+18
Nærigfryns
Lars_HH
doctor
iensn
[Censur]
Cirb
guldimund
dkniri
xwing99
SortKaffe
Shintai
dkguy66
Storebror
tommyjo
klogeaage 35
konsholm
peter777
Thomas
22 deltagere

Side 6 af 13 Forrige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Næste

Go down

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Sv: "Kernesunde" Danske Banker

Indlæg af tommyjo Fre Okt 07, 2011 6:41 pm

Thomas skrev:

Hos de små er der pænt mange, der har en chance.
Hvilket er skræmmende

tommyjo

Antal indlæg : 377

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af tommyjo Fre Okt 07, 2011 6:47 pm

Thomas skrev:Grimt ord: Politianmeldelse
Politianmeldelse fremgår ikke

Alt er nu i den skønneste orden - siger den nye ledelse........
De bankdirektører burde efterhånden bekende kulør mon ikke de er i familie med 176-167 pirat

tommyjo

Indlæg af Thomas Fre Okt 07, 2011 7:28 pm

tommyjo skrev:
De bankdirektører burde efterhånden bekende kulør mon ikke de er i familie med 176-167 pirat

Og det er?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Indlæg af tommyjo Fre Okt 07, 2011 7:43 pm

Kender du ikke de tal din gamle super talnørd cyclops , det er en af Bjørnebandens nr sunny

tommyjo

Indlæg af Thomas Fre Okt 07, 2011 8:12 pm

tommyjo skrev:Kender du ikke de tal din gamle super talnørd cyclops , det er en af Bjørnebandens nr sunny

Det skal nok passe: Jeg har aldrig forstået det tal.

Næh, som det hedder i Olsen Banden: "Egon Olsen er en HÆDERSMAND, der kun begår ULOVLIG kriminalitet!"
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Fre Okt 07, 2011 8:13 pm

Man har vel sine principper

tommyjo

Indlæg af tommyjo Man Okt 10, 2011 5:13 pm

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2573246.ece

Så begynder det at komme i medierne, altså sandheden om alle disse sunde banker

Thomas Berngruber mener, det er på tide, at politikerne indser, at man er nødt til at acceptere, at dårlige banker krakker, og at man må lære at leve med konsekvenserne.

tommyjo

Indlæg af Thomas Man Okt 10, 2011 5:23 pm

tommyjo skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2573246.ece

Så begynder det at komme i medierne, altså sandheden om alle disse sunde banker

Thomas Berngruber mener, det er på tide, at politikerne indser, at man er nødt til at acceptere, at dårlige banker krakker, og at man må lære at leve med konsekvenserne.

Helt enig med Berngruber:
"De siger alle sammen, at det ikke er deres forretning, den er galt med. At de er blevet ramt af noget helt ekstraordinært i forbindelse med krisen, og at de derfor ikke længere kan skaffe likviditet, men i virkeligheden har de ikke likviditetsproblemer, men solvensproblemer, for der er masser af likviditet i markedet," siger Thomas Berngruber til epn.dk.
Den forskel har jeg gennem lang tid påpeget - bla. med Danske Bank.....

"Men de to første muligheder er meget dyre for tiden, og problemet ved at sælge ud af sine aktiver er, at man kun kan sælge den gode del af forretningen, og det betyder, at man risikerer at sidde tilbage med en endnu mere usund bank," siger Thomas Berngruber.

"Men gør man det, så kan man glæde sig over, at man har løst det, som de kalder likviditetsproblemet, men det løser netop ikke bankens solvensproblemer, fordi de aktiver, der er tilbage, vil være af ringe kvalitet," siger han.

Tabsdestillation med trykkoger.

Derfor skal vi kigge på banker, der har nedgang i udlånet - altså store nedgange.

"Det eneste, man vinder med bankpakker, er tid. Man håber, at bankerne kan vende hele skuden, hvis bare de får lidt mere tid at løbe på, men det er ikke realistisk. Man agerer ud fra håb og ikke fakta," siger Thomas Berngruber.

"Men nu er det tre år siden, finanskrisen brød ud, og vi ser stadig banker, der krakker. Ingen kan påstå, at det har løst noget at give bankerne mere tid," siger han.
[b]
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Man Okt 10, 2011 5:38 pm

Glæder mig på dine vegne at det endelig kommer ind på den anden vinkel, noget som jeg gerne vil takke dig for at have sat mig dybere ind i gnavpot ;-)
Det beskriver jo helt principielt samme problematik som du har påpeget i de efterhånden flere år jeg har fulgt dit hårde arbejde og talnørderi med div banker med DB som fælles nævner study Idea

tommyjo

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Tak, tak

Indlæg af Thomas Man Okt 10, 2011 5:51 pm

tommyjo skrev:Glæder mig på dine vegne at det endelig kommer ind på den anden vinkel, noget som jeg gerne vil takke dig for at have sat mig dybere ind i gnavpot ;-)
Det beskriver jo helt principielt samme problematik som du har påpeget i de efterhånden flere år jeg har fulgt dit hårde arbejde og talnørderi med div banker med DB som fælles nævner study Idea

Det bliver jo stadig sværere at undgå den konklusion, når man ser:

gode kunder

Problemet med en kreditklemme er: Den går KUN ud over de gode kunder. De dårlige har jo end ikke overvejet at betale tilbage - nogensinde. Bare spørg Valentino.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Man Okt 10, 2011 6:04 pm

jamen ingen tvivl om at vi er gået ind i en døds spiral for mange banker hvor tabene og de fremtidige rammer vil blive påført andre landet, enkelt personer, firmaer etc som intet galt har gjort
Det bliver en dyr regning for bankernes grådighed, plathed og i mange tilfælde kriminelle handlinger der desværre er svære at føre sager på

tommyjo

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Lad os nu se, hvordan FIH klarer den.

Indlæg af Thomas Man Okt 10, 2011 6:23 pm

tommyjo skrev:jamen ingen tvivl om at vi er gået ind i en døds spiral for mange banker hvor tabene og de fremtidige rammer vil blive påført andre landet, enkelt personer, firmaer etc som intet galt har gjort
Det bliver en dyr regning for bankernes grådighed, plathed og i mange tilfælde kriminelle handlinger der desværre er svære at føre sager på

Der er ikke nogen tvivl om, hvis de har fået knaldet de dårlige lån ud, at de så kan funde sig: Virksomhedsobligationer til pensionskasserne - der er jo mangel på hæderlige obligationer.
FIH kan så bare vente på, at de gode kunder kommer gående ind.

Det med at redde banker vil ikke hjælpe på sigt, fordi der er ganske enkelt for mange dårlige udlån.
Man skal begynde forfra: Det er en bedre ide, at lave en ny bank, som ikke slæber rundt på fortidens synder.

Spørgsmålet er om ATP er lige så agressiv som APM var i sin tid med Landmandsbanken.
Thomas
Thomas

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Det kan Rangvid jo have ret i.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 11, 2011 10:49 am

Klapjagt på de sygeste dyr

»Der må ikke komme for mange banker i problemer på én gang, fordi der jo hver gang skal findes en køberbank med kapital og penge til at opsluge problembanken, hvis Bankpakke 4-løsningen skal lykkes,« siger Jesper Rangvid, professor i finansiering ved Copenhagen Business School.

som jeg så smagfuldt formulerer det:

Danske Bank(er) er groft underkapitaliserede og leger med andre menneskers penge - og den egenkapital, der er: Den er TABT.

»Det er vigtigt at understrege, at vi ikke på forhånd ved, om en bank vil gå ned som følge af en inspektion. Vi kan kun vurdere, om nogle banker er mere risikable end andre. Men vi vil altid gå efter at gribe ind så tidligt som muligt for at tage problemerne, inden de vokser sig større. Det er heller ikke sådan, at der ikke er to banker, der kan blive tvunget til at lukke i samme måned eller samme weekend for den sags skyld,« siger Kristian Madsen.

Jeg havde undret mig over, at en lille bank som MaxBank kunne optage Finanstilsynets fulde opmærksomhed.
Thomas
Thomas

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Beviset

Indlæg af klogeaage 35 Ons Okt 12, 2011 9:43 am

på,at der bliver læst med herinde,gamle nyheder Twisted Evil

http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/217147/eksperter_spaar_stribe_af_krak.html
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Shintai Ons Okt 12, 2011 1:51 pm

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/217182/jyske_bank_skal_betale_for_tab_i_hedgefond.html

Jyske Bank skal betale erstatning til et anpartsselskab, der har tabt ca. 800.000 kr. i hedgeforeningen Jyske Invest Hedge Markedsneutral - Obligationer. Det har Østre Landsret afgjort. Sager for 800 mio. kr. er på vej.

Gad vide om Jyske overlever den her.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge

Indlæg af Thomas Ons Okt 12, 2011 4:04 pm

klogeaage 35 skrev:på,at der bliver læst med herinde,gamle nyheder Twisted Evil

http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/217147/eksperter_spaar_stribe_af_krak.html

Jeg tror nærmere, at der er tale om, at det efterhånden er blevet så indlysende, at man ikke kan komme uden om konstateringen.

At jeg så ikke tror, at landbrugsområdet bliver særlig belastende: Der er kun ca. 70 mia. i landbrugsudlån.
Og der må på et tidspunkt komme en restrukturering af landbrugsgælden - som sædvanligt - med statslån til de bedrifter, der har investeret mest. Det sidste fordi det nok er de mest produktive bedrifter.
Thomas
Thomas

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Thomas Ons Okt 12, 2011 6:04 pm

Der er ingen penge.

»Vi ser banker, hvor vi decideret er i tvivl om, hvorvidt man har forstået alvoren. Hvor man efter vores mening har for meget tillid til, at løsningerne vil komme af sig selv«, siger Finanstilsynets direktør, Ulrik Nødgaard, til Politiken.

De er da ligeglade, for de har ikke penge til at tage tabene.

Bagvendt argumentation

”Det er meget fint at rekapitalisere de europæiske banker, men hvorfor ikke gå hårdere til det egentlige problem, som er, at nogle europæiske lande ikke gør nok for at leve op til deres forpligtelser? Der skal reformer til og større koordinering af finanspolitikken,” siger Niels Storm Stenbæk.
Halløjsa! Det egentlige problem er, at bankerne har lånt penge ud, som de ikke skulle have gjort.

Højere renter kan også blive tilfældet hos de danske banker, selvom den danske sektor generelt er godt polstret, lyder det fra cheføkonomen.

Det er jo også noget nonsen!
Sagen er jo den, at den danske banksektor aldeles ikke er velpolstret - bare fordi den ikke vil tage tabene.
At man omlægger erhvervsudlånet til realkredit betyder jo, at man sænker renten, fordi flextumperne ikke kan holde til en rentestigning.

Det er åndssvagt at sænke renten til de kunder, der kan og vil betale - det er ikke desto mindre det, der sker, når man har tonsvis af tab, man ikke vil afskrive. Så forsvinder de gode kunder.
Thomas
Thomas

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Onkel Nils snakker mig igen efter munden

Indlæg af Thomas Lør Okt 15, 2011 1:10 am

Fingrene af fadet!

Nationalbanken ønsker, at bankerne skal undlade at betale udbytte som en del af styrkelsen af kapitalgrundlaget.

[quote]Det påpeger Nationalbanken efter en delegationen fra Den Internationale Valutafond - IMF - har været på besøg. Her har IMF fremlagt deres foreløbige konklusioner angående Danmarks økonomiske situation og politik.

Parterne er enige om, at trods en styrkelse af det finansielle system, er risikoen i form af stress i systemet steget.

Der postuleres en egenkapital 250 mia. i banksektoren. Den bløder egenkapital p.t. med noget der minder om 10-15 mia. eller en 2-3% om året. Det er lidt svært at opgøre, for vi kan se, at der er massevis af tab, der ikke er taget.
Del når man kikker efter, så er egenkapitalen tabt 2-3-4 gange. Der ligger også en til to mia. i udbetalinger fra garantifonden.
Dertil kommer så de tab, der ikke bliver taget - fine reduktioner i nedskrivninger og andre narrestreger.

Der ER altså ikke penge til udbytte - i stedet burde man tage tab - det gør man så ikke.
Thomas
Thomas

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Her gør bankerne regning uden vært(inde).

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2011 1:10 pm

Banker i oprør

Frygter statsovertagelse - det er det jeg siger - nationalisering.

1) Tabene til Grækenland VIL tvinge bankerne (de tyske) til at søge hjælp.
2) Situationen er - også uden Grækenland - så vanskelig, at selv den mest kreative bogføring har problemer med at skjule dem.
3) Nye regler vil tvinge til at rejse ny kapital, hvilket ikke kan lade sig gøre.

De kan vælge mellem at gå i gulvet som følge af en lige venstre eller et højre hook. Det er ikke Japan - hvor spekulanterne kan simulere livstegn i 20 år - detteher.

Thomas
Thomas

"Kernesunde" Danske Banker - Page 6 Empty Billig kapital

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2011 3:18 pm

Det er også en måde at sige:

Vi har ikke råd!

Det undrer mig stadig, at Aarhus Lokalbank lever.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tirs Okt 18, 2011 3:34 pm

Der er ved at opstå kø ved skafottet What a Face

tommyjo

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2011 5:36 pm

tommyjo skrev:Der er ved at opstå kø ved skafottet What a Face

Jeg mener også at EMI har henstillet til finanstilsynet, at de opruster på personalefronten.

Det er så udmærket; men problemet ligger nok i Finansiel Stabilitet, hvor det er begrænset, hvor mange man kan stole på.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tirs Okt 18, 2011 6:12 pm

Thomas skrev:
tommyjo skrev:Der er ved at opstå kø ved skafottet What a Face

Jeg mener også at EMI har henstillet til finanstilsynet, at de opruster på personalefronten.

Det er så udmærket; men problemet ligger nok i Finansiel Stabilitet, hvor det er begrænset, hvor mange man kan stole på.

I den grad en nødvendighed

Ja er vigtigt, der skulle jo nødigt opstå for mange ukontrollerede røgskyer der kunne danne lemminge flugt hos investorerne affraid

tommyjo

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2011 6:19 pm

tommyjo skrev:

Ja er vigtigt, der skulle jo nødigt opstå for mange ukontrollerede røgskyer der kunne danne lemminge flugt hos investorerne affraid

Jeg tror nu ikke investorerne er det store problem: De vil såmænd være glade for blot middelmådigt drevne banker.

Men ja, Finansiel Stabilitet kommer for sent på banen - og der er usikkerheder forbundet med at pløje sig gennem regnskabsrod på en weekend.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tirs Okt 18, 2011 6:24 pm

Thomas skrev:
tommyjo skrev:

Jeg tror nu ikke investorerne er det store problem: De vil såmænd være glade for blot middelmådigt drevne banker.

Men ja, Finansiel Stabilitet kommer for sent på banen - og der er usikkerheder forbundet med at pløje sig gennem regnskabsrod på en weekend.

Hvilket også kan vise sig at blive et problem, er der bare nok middelmådigt drevne banker tilbage i DK Question

tommyjo

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 6 af 13 Forrige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum