Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kerch-strædet og Putin

Go down

Kerch-strædet og Putin Empty Kerch-strædet og Putin

Indlæg af Thomas Lør Dec 15, 2018 12:14 am

Et estisk perspektiv
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kerch-strædet og Putin Empty Putin og Flæskedrengen.

Indlæg af Thomas Tors Apr 25, 2019 2:00 pm

Jeg tror det er meget lavpraktisk.

Jeg véd stadig ikke, hvor de russiske ubåde er blevet af.

Efter at Putin trækker sig tilbage fra Venezuela med en ordlyd, der ligger tæt op ad sludderet efter flådens hangarskibskatastrofe i Syrien, så tyder det på, at Putin har forstået, at det nytter ikke noget at søge sydamerikansk havn.

Dermed minder det mig mest af alt om Graf Spee. Graf Spee stak til søs en måned før Hitlers overfald på Polen - hvilket man naturligvis har bemærket i flådestabene rundt omkring. Det at en flåde stikker til søs uden noget tydeligt veldefineret mål er altid en indikator for, at der er noget i gære.

De kan ikke gå til Middelhavet, for der har Frankrig lukket med deres hangarskib.

Østersøen var jo der, de ville væk fra og Murmansk er nok heller ikke en mulighed, for der kommer de heller aldrig fra igen.
Den eneste mulighed tilbage er Vladivostok.

Det er det Putin vil forsøge at sikre, at de rent faktisk kan komme uden om den amerikanske flåde. Kineserne og amerikanerne vil nok - deres øvrige uenighed til trods - ikke være begejstret for en koncentration af russiske ubåde i Vladivostok. Her har Kina og USA en fælles interesse. For uanset hvad, så vil man ikke have torpedoer flintrende løse i det sydkinesiske hav.
Jeg tror så ikke på, at atomvåben på ubådene virker - polonium har ikke så lang en lagerholdbarhed. Frem for alt vil man undgå, at ubådene får støtte.
Under 2. verdenskrig var der tale om støtteskibe - som Altmark - nu er Putin nødt til at flyve personellet ind. Det kan han da godt; men det nytter ikke en hujende fis, hvis de ikke kommer i fysisk kontakt med ubådene.
De ubåde må også være i bekneb for andre forsyninger.

Set fra Nato side, så drejer det sig om at jage de ubåde fra sted til sted - indtil de bliver trætte af den leg. Jeg anser det som givet, at der ligger en bevogtning omkring Venezuela med Los Angeles-klasser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kerch-strædet og Putin Empty Det er så ikke Sortehavet; men det Karelske Næs.

Indlæg af Thomas Søn Aug 22, 2021 12:31 pm

Ladoga ligger op til de områder, som Stalin stjal fra Finland.

En ting er, at det er i Putins valgkreds; men nok så meget, at det er russisk besat finsk område.

Hvad er den videre betydning? Aner det ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kerch-strædet og Putin Empty Eksplosionen på broen

Indlæg af Thomas Søn Okt 09, 2022 12:20 pm

Kunne være alm. russisk inkompetence?

Jeg ved det heller ikke; men på nogle billeder er der en sky af gnister (formentlig håndvåben ammunition, der ryger med i købet).
Specielt hvis de nu må tage af rigtig gammel ammunition - og det er nødvendigt, hvis de påtænker at bruge T-62 og det er 50 år siden de sidste blev produceret og den 115 mm glatløbede kanon er ikke anvendt andre steder, så vi kan være rimelig sikker på at ammunitionen til dem er 50 år gammel og formentlig ikke opbevaret specielt godt, så den er nu raslende ustabil og vil eksplodere, hvis man kikker næsvist på den. ?????
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kerch-strædet og Putin Empty Sv: Kerch-strædet og Putin

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum