Arbejdsnedlæggelse på tog.

Go down

Arbejdsnedlæggelse på tog.

Indlæg by Thomas on Ons nov 28, 2018 8:40 pm

Det er helt klart, at DSB vil væk fra den statslige overenskomst, der altid har været så gunstig for lokomotivmændene.

Det er vel et af de sidste holdepunkter for kommunismen i fagbevægelsen. Problemet er, at den overenskomst vil afskaffe jernbanedriften på passagerer. Den gør det prohibitivt dyrt at køre med tog. Den arbejdsnedlæggelse vil en venstreregering tage med sindsro. Den vil ikke i væsentligt omfang genere deres vælgere. Venstres vælgere kører med egen bil.

Jernbanen skal moderniseres og udbygges; men det er ikke med passagertransport; men gennemgangstrafik på godstog.

Man havde Sømændenes Forbund, der rent faktisk nedlagde færgetrafikken - det var smartere at bygge broer i stedet for.

Der er blandt andet uenighed om, hvor meget indflydelse de ansatte skal have på planlægningen af arbejdet.

Det er et kommunistisk angreb på hovedaftalen. Tilrettelæggelsen af arbejdet er arbejdsgiverens ret til at lede og fordele arbejdet.
avatar
Thomas

Antal indlæg : 26919
Join date : 27/10/08

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Nå, det holdt så også op - igen.

Indlæg by Thomas on Ons nov 28, 2018 9:08 pm

Det alvorlige for lokomotivmændene er: Nord for Århus ER der ikke behov for passagertog.

Fjerntrafikken kunne snildt vende i Århus. Det vil betyde betydelige afskedigelser blandt lokomotivmændene, da halvdelen af den reelle arbejdstid er at køre rundt med tomme tog. Det kan så godt være, at det bliver tilfældet.

Baggrunden er, at København ligger ikke i landets centrum - endnu: Vi skal have renset ud i svenskerne i Skåne - og det kommer til at tage sin tid: Vi har da ikke tænkt os at overtage et forurenet Danmark. I Århus deler togene sig mod Herning, Langå eller Ålborg. IC3 togene gik ud fra at dele togene op med en lokomotivmand ekstra i de to retninger. Lad os sige det som det er: Det er trafikken ikke til.
avatar
Thomas

Antal indlæg : 26919
Join date : 27/10/08

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Arbejdsnedlæggelse på tog.

Indlæg by Thomas on Ons nov 28, 2018 9:27 pm

Thomas skrev:Det alvorlige for lokomotivmændene er: Nord for Århus ER der ikke behov for passagertog.

Fjerntrafikken kunne snildt vende i Århus. Det vil betyde betydelige afskedigelser blandt lokomotivmændene, da halvdelen af den reelle arbejdstid er at køre rundt med tomme tog. Det kan så godt være, at det bliver tilfældet.

Baggrunden er, at København ligger ikke i landets centrum - endnu: Vi skal have renset ud i svenskerne i Skåne - og det kommer til at tage sin tid: Vi har da ikke tænkt os at overtage et forurenet Danmark. I Århus deler togene sig mod Herning, Langå eller Ålborg. IC3 togene gik ud fra at dele togene op med en lokomotivmand ekstra i de to retninger. Lad os sige det som det er: Det er trafikken ikke til.

Problemet er, at hvis man skal have lastbilerne væk fra motorvejene, så skal de køre fra Frederikshavn, Hirtshals eller Esbjerg. Når der så ikke er trafik fra passagerer, så kan man snildt undgå større investeringer: De par lokaltog klarer man nok. Så slipper man også for alle de kriminelle Københavnere, der vil have en til at betale moms.
avatar
Thomas

Antal indlæg : 26919
Join date : 27/10/08

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Arbejdsnedlæggelse på tog.

Indlæg by Sponsored content


Sponsored content


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum