Løkke og Grønland.

Go down

Løkke og Grønland.

Indlæg by Thomas on Tirs sep 11, 2018 12:08 am

Så kom det på plads.

Der er - så vidt jeg har forstået - allerede lavet aftale om genopretning af Sdr. Strøm. Nu kommer Julianehåb.

Det er da der, den skal ligge.

Den ligger på storcirklen til Dover AFB. Den er således reserve til både Sdr. Strøm og Gander.

Pointen er, at meget mindre fly kan række over Atlanten. Det er faktisk ved at være realistisk at forskyde helikoptere som Chinook og Merlin fra Canada til Europa. Mon ikke vi ser en opfriskning af faciliteterne på Færøerne også?

Sagen er også den, at der kan være problemer med at nå Sdr. Strøm ad søvejen om vinteren; men i Qaqortoq er det om sommeren - p.gr.a. isbjergene.

Det er også meget fint, at Danmark nu bliver medejer.

Sagen er jo, at der kommer nogle lufthavns afgifter, som så vil kunne trækkes fra bloktilskuddet.

»Vi deler troen på fremtidsvisionerne med Grønland, og derfor synes jeg, det er en historisk dag i dag, som man om nogle år vil se tilbage på og sige, at det var en vigtig milepæl i Grønlands ambition om at blive mere selvbærende,« sagde statsministeren ved pressemødet.

Det er da den måde, man siger: I får færre penge at lege med - I små skævbenede parasitter.

Løkke er ikke så dum endda.
Thomas

Antal indlæg : 26919

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

For at holde kineserne ude?

Indlæg by Thomas on Ons sep 12, 2018 3:28 am

Det tror jeg er en sidegevinst.

Det løser nemlig ikke Pittufik eller Kangerlussuaq.

Finansieringen af Sdr. Strøm er nok på plads - den skal tages fra Hjemmestyrets investeringsmidler.

Hovedsigtet er klart lufttransporten over Atlanten.
Thomas

Antal indlæg : 26919

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen