Våbenhandler.....

Go down

Våbenhandler.....

Indlæg by Thomas on Lør mar 03, 2018 12:38 am

Holland, Finland og Kuweit.

ad) Holland

Opgradering af 28 AH-64D Apache til AH-64E standard. Pris: 1,191 mia. USD.Opgradering af 28 AH-64D Apache til AH-64E standard. Pris: 1,191 mia.
Antallet af motorer stemmer ikke med antallet af fly. Jeg begynder at fornemme, at her er der tale om en forklaring på, hvorfor man har fastholdt Fennec i det danske flyvevåben.
Det ville f.eks. ikke undre mig det bitreste om Flyvevåbnet fik en eskadrille på 8 fly - med hovedværksted i Holland. Det ville supplere de 6 Merlin til troppetransport. Det ville i det mindste give ræson. Holland har jo løbende solgt af deres - i øvrigt udmærkede - materiel til Danmark og Norge.

Vi får måske se; men det vil passe ganske udmærket med deres Chinook CH-47F, hvor der er 14 i ordre og 20 D. Det vil så nok være bedst hvis hollænderne stod for teknikken - udover den mest basale klargøring.
Fidusen er simpelthen den, at Danmark så vil kunne stille med en luftbåren kampgruppe og Holland (sammen med Danmark) en helikopterbåren brigade.

ad) Finland.

To afskydningssystemer til korvetter. Det kan være SM2 og Harpoon/Tomahawk. Jeg har gennem nogen tid savnet noget i den Botniske Bugt.
Thomas

Antal indlæg : 26794

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen