Modkøb

Go down

Modkøb

Indlæg by Thomas on Tors feb 01, 2018 1:47 pm

Kampvogne.

Det er interessant:

1. Så vidt jeg husker falder rustningsmateriel helt udenfor EU-traktaten. Det gør det fordi Frankrig, Tyskland og England aldrig kunne blive enige om fælles regler på området. Så jeg er noget uforstående overfor om det i det hele taget falder indenfor EU's jurisdiktion - og EU kommissionen bare skal lukke arret.
  2. Det bliver så nok et lidt akademisk spørgsmål, fordi jeg tror, man laver Piranha chassier om til kampvogne. Det kan man ikke gøre noget imod,
    fordi rettighederne til indretningen har man formentlig købt af svenskerne med at købe 900 lastbiler. Man har så bestilt 300 af dem - se det passer med,
    at der er to portioner på 300 hver tilbage - se det passer lige med 2 brigader: En hollandsk og en canadisk.
    Selvfølgelig skal andre have en chance for at komme med et tilbud - ingen tvivl om det; men mon ikke franskmændene - belært af Rafael er blevet klogere.
  3. Hvis vi taler Piranha chassier, så er EU traktaten slet ikke involveret, fordi Schweiz - som bekendt - ikke er medlem af EU.

Jeg tror, at der er en EU-kommissær der sprinter op fra sofaen - bare for at opdage at snørebåndene er bundet sammen - en af årsagerne til, at jeg helst går med mokkasiner.
Det er en omhyggelig lagt fælde.

Se nu vil Danmark så have noget for de modifikationer til chassis'et, som vi har købt og betalt svenskerne for (så gik den ordre Mercedes næse forbi). Nu er dele af S103 formentlig patenteret - men for nylig, så der er masser af restløbetid. Hvad der er endnu bedre er: Der bliver modkøb for også de hollandske og canadiske vogne.

Så er der lige den lille detalje: Jeg tror det er autoladeren på S103, der er den egentlige - upatenterede - hemmelighed. Der har været masser af film om S103 de sidste års tid; men ingen af dem har vist autoladeren. Nok har man foræret de gamle S103 væk til museer - massevis - men jeg vil æde min gamle hat på, at de er uden autolader.
Jeg hæftede mig også ved den Georg Gearløs løsning man havde på CAESAR artillerisystemet - det må kunne gøres bedre.

Jeg gætter på, at Hydrema skal have det arbejde.
Thomas

Antal indlæg : 26067

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen