Tyskland

Go down

Tyskland

Indlæg by Thomas on Søn jan 14, 2018 10:22 pm

Det lader til at CDU/CSU og SPD er blevet enige om et regeringsgrundlag.

Jeg hæfter mig ved, at der kommer megen infrastruktur i Tyskland, hvilket kun kan være til Danmarks fordel.
Thomas

Antal indlæg : 26090

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

SPD vælger

Indlæg by Thomas on Søn apr 22, 2018 4:55 pm

Andrea Nahles til formand.

Det er såmænd ikke så forskelligt fra valget af Helle Thorning, hvis hovedkvalifikation var, at hun havde siddet nede i EU-parlamentet og var som sådan ikke fedtet ind i al infiltrationen af kommunisterne i Socialdemokratiet. Det var såmænd ikke så meget hendes kvalifikationer; men de andres diskvalifikationer.

Ret beset var Angela Merkel ligeså. Lars Løkke egentlig også: At Løkke så havde holdt sig udenfor de traditionelle dolkestikkerier og ventet - ikke på sin chance; men på, at de andre hakkede hinanden ihjel.

Det er demokratiets vilkår: Lederen bliver den de fleste ikke gider hade.
Thomas

Vis brugerens profil

Merkel og Trump.

Indlæg by Thomas on Tirs apr 24, 2018 1:14 am

På fredag skal Trump mødes med Merkel.
Det forklarer et par problemer som Løkke skulle have løst!
  1. Femarn forbindelsen, som også er i tysk interesse - om ikke andet som en del af forbindelsen Amsterdam - Tallinn.
  2. Spørgsmålet om at tumle Trump og trafikforbindelsen med de baltiske lande: APM har netop meddelt at de har bestilt 5 isbrydende skibe til Østersøen.
  3. Vi skal have olie-/gasprisen ned og Danmark/Holland kan give Tyskland et gasalternativ til Rusland.

Det gik formentlig bedre end man skulle have troet:

1. Merkel var jo nærmest koket - og er der noget Merkel ikke er, så er det skabagtig.
  2. SPD i Tyskland har fået sat de vigtigste Putin-agenter på plads - og ud af ministerlister mm.
  3. Jeg husker stadig Løkkes smørrede grin efter mødet med Trump: "Vi skal nok anlægge en mere nuanceret holdning." Løkke har noget på Trump - og specielt forholdet til Putin. Hvad det er, kan jeg i sagens natur ikke vide; men når man ser hvilken uforskammethed Trump behandler mindre nationer, så var Trumps fårede udtryk ret så afslørende.
  4. Ingen tvivl om, at Merkel hjertens gerne vil kunne give Putin en kniv i underlivet.
  5. USA's sikkerhed ifht. Rusland går gennem Tyskland - primært.

Jeg tror Løkke har givet Merkel et kort på hånden, som kan skære Trump ned til rette størrelse - hvilket er et par mm. over fodlisten.
Jeg vil ikke blive det mindste overrasket, hvis det kommer til at gå gennem Melania.
Løkke havde jo gjort sit hjemmearbejde og kunne tale dansk med Trumps svigerinde (mener jeg). Merkel er jo flydende i et par af de sprog, som Melania taler.
Det kan godt være, at Melania måske er lidt af en dulle; men hun er nok den, der har hjernen. F.eks. er hun ikke bare model; men hun véd faktisk noget om tekstiler. Tøjet sidder altså perfekt. Hun har en ret så omfattende håndværksmæssig viden om tekstiler.
Merkel er beklædningsmæssigt HÅBLØS.

Thomas

Vis brugerens profil

Re: Tyskland

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen