Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er bemærkelsesværdigt, at der sker: Ingenting!

Go down

Det er bemærkelsesværdigt, at der sker: Ingenting! Empty Det er bemærkelsesværdigt, at der sker: Ingenting!

Indlæg af Thomas Man Sep 18, 2017 7:26 am

Besynderligt nok, så har Danske Bank gennem 2012-2014 - dvs. i Thomas Borgens regeringstid - gennemført pengevask for et betydeligt beløb og jeg har ikke set, at Danske Bank er idømt en bøde. Danske Bank har forsøgt den sædvanlige udvej: At skyde skylden på en underordnet, der desværre har tilintetgjort alle papirer.

Det er noget, som statsministeren har betegnet som noget svineri.

Men rent juridisk gælder Danske Banks undskyldning ikke nogen steder! Ukendskab fritager ikke for ansvar! Det er direktionen i Danske Banks forbandede pligt at sikre sig, at love og regler bliver efterlevet - og det er beløb, der må være så store, at de ikke har kunnet undgå at påkalde sig opmærksomhed i en rutinemæssig revision ifb. med årsafslutning.

Men der må være et personligt ansvar at gøre gældende - det foruden en bøde til banken i størrelsesordnen med det ulovligt erhvervede beløb.

Nu kan jeg ikke udelukke, at der pågår efterforskning. Her tror jeg så, at den direktør i Estland har dokumentationen i orden. Det ville jeg i hvert fald have, hvis jeg var ham.

Men der sker: Ingenting.

Tulletåben er derimod nødsaget til på DF's årsmøde, at lukke for muligheden for udtræden af EU. Det var nok ikke nogen god investering af Nordea, at ansætte Tulletåben, for nu kommer Nordea efter flytningen til Finland under ingen omstændigheder uden om ECB's bankinspektion.
Det interessante er, om der kommer en konsekvens, som den man har set i Tyskland, hvor Deutsche Bank er blevet idømt en gigantisk bøde i USA.

Nu får vi se; men jeg har min tvivl.

At Rohde så har anbragt Tulletåben i benlås, det betyder jo ikke, at ansvaret forsvinder. Det er bestyrelsens opgave at holde opsyn med direktionen - ikke omvendt. Der må jo være en konsekvens - men det kommer der nok ikke.
Tulletåben vrider sig rundt med bortforklaringer. Men han kan ikke påberåbe sig ukendskab, fordi Tulletåben er bankuddannet og banksvin til marven.

Det er så her, at Lars Løkke har vist sig som den mester, han er: Det lykkedes ham at slippe udenom bestyrelsesposten i Nationalbanken, en post som Tulletåben var så liderlig for at overtage. Det er sådan, at når Løkke giver en indrømmelse, så skal man passe ekstra meget på.

Nu kan man se på Trump, der ikke leverer det, som Putin vil have: Så kommer der ubelejlige emails frem. Nu er det nok sådan, at man ikke vil foreholde Tulletåben noget - han er jo blevet en glødende EU-tilhænger - ikke helt glødende nok; men det skal såmænd nok komme - med øvelsen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er bemærkelsesværdigt, at der sker: Ingenting! Empty ....

Indlæg af Thomas Ons Sep 20, 2017 12:27 am

Hmm... hvis ikke russerne har deltagelse af mere end de godt 12.000 mand i Zapad 17, så har de haft megen ulejlighed med at slæbe alt muligt mærkeligt frem og tilbage.
Det må være fra satellitfotografier man har de oplysninger - jeg hæfter mig her ved, at man har fået Google Earth til at sløre f.eks. luftbaser i Rusland, så almindelige mennesker ikke kan følge med i russernes bevægelser.
Men et sted har man fra Nato tallet 100.000 mand fra.

Det er da meget muligt, at en betydelig del af materiellet anvendes som skinanlæg. Kampvogne har russerne masser af. Det vil så også tjene det formål, at Putin har placeret de panservogne, så de ikke lige pludselig får den udmærkede idé at køre den forkerte vej - set ud fra Putins synspunkt. Noget sådant vil ikke være ukendt - og slet ikke i Rusland.

Hvor mange, der rent faktisk deltager er rimelig meget gætværk. Russerne kan udmærket have sat antallet af deltagere ned uden at fortælle os det - af simple sparehensyn.

Fra Nato's side er man imidlertid nødt til at sikre sig mod fejlberegninger.

Det har længe været mig en gåde, hvorfor Stalin opstillede sine styrker således, at de ikke udnyttede Sovjetunionens dybde. Stalins velkendte mistro kan have spillet en rolle: Det passede ham nemlig ganske udmærket, at disse enheder blev tilintetgjort, så fik de ikke fikse idéer om hvem, der skulle styre Sovjet.
Det er i hvert fald en hypotese, det er noget svært at gendrive. At den filosofi så gav bagslag, fordi tyskerne kom ubehageligt tæt på Moskva - det er så også en del af billedet.

Den største bekymring i den foreliggende sag er: Hvis alt det isenkram ikke deltager i øvelsen, hvor skal det så bruges? Det nærliggende svar er: I Hviderusland til at slå et "oprør" ned.
Den mulighed er man også opmærksom på i Nato: Mattis har klart tilkendegivet. at hvis Rusland sendte T-80 og/eller T-90 til Ukraine, så ville Ukraine få Javelin og Putin vil lide samme ydmygelse som i Tjetjenien.

Det er det problematiske ved vildledningsmanøvrer, hvor "forskere" kan drage fejlkonklusioner. Disse vildledninger ender med at forvirre en selv. Det kunne være at fjolset Putin troede på, hvad han selv siger.
Sagt på en anden måde: Putin er langt mere trængt indenrigspolitisk end man nok i almindelighed forestiller sig.
Jeg skal her minde om, at von Stauffenberg var stabschef des Ersatzheeres, som bestod af landstomssoldater. Dens egentlige formål var, at nedkæmpe oprør blandt de koncentrationslejrfanger, som havde al mulig grund til utilfredshed med styret.
Det var så en fremgangsmåde, der nær havde slået Hitler ihjel.
Lighederne mellem Putin og Hitler trænger sig stadig mere på - ikke så meget, at de er nogle dumme svin begge to, hvilket de også er; men det er i sammenhængen irrelevant - men deres metoder til at fastholde magten er påfaldende. Deres landes situation er påfaldende lig hinanden.

Vi andre må imidlertid forholde os til en meget reel og påvist ambition om at reagere udad fra et trængt styre. Når vi ser hvordan egne borgere bliver behandlet, så må man formode al mulig ondskab overfor andre.

I den forbindelse er beskyldninger, opfattelser og påstande fra den uvaske, uvidende og undertrykte hob i Rusland (så længe de er så mange, at det kan kaldes en hob) IKKE den egentlige grund til Nato's genoprustning, så beskeden, den end er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum