Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bankunionen

Go down

Bankunionen Empty Bankunionen

Indlæg af Thomas Tors Jul 27, 2017 11:16 am

En et indlæg fra Nationalbanken, som jeg havde overset.

Bankunionen, også kaldet det styrkede banksamarbejde, består i dag af to elementer. Det ene er et stærkt fælles tilsyn med alle store europæiske banker. Det andet er en ensartet og konsekvent praksis for krisehåndtering af store og grænseoverskridende europæiske banker. Nationalbanken mener, at Danmark bør tilslutte sig bankunionen. Kort sagt er det Nationalbankens vurdering, at det vil være til gavn for danske husholdninger og virksomheder.

Jeg hæfter mig ved, at det er Nationalbanken, der har denne mening. Det må forudsætte, at den samlede bestyrelse er enig!

Hvordan Tulletåben vil vikle sig ud af sin destruktive holdning som cheftosse blandt den skrigende hob af landsforrædere. Gad vide om hans sagfører har tilrådet ham at undlade, at udtale sig. Det er i hvert fald i skærende modstrid med, hvad Morten Messerschmidt har lagt som politisk linje. Jeg ser således også flygtigt, at denne anløbne kassebedrager er begyndt at gabe op igen.

En af de ting, som kunne tvinge Tulletåben til at skifte holdning er: "en ensartet og konsekvent praksis for krisehåndtering af store og grænseoverskridende europæiske banker."
Der er jo næppe nogen tvivl om, at Nordea (og Tulletåben har fjernet referencerne til sin fortid i Nordea fra Folketingets hjemmeside og fra Dansk Folkepartis hjemmeside - man praler sjældent med en pædofilidom, med mindre, man søger stilling som børnehavepædagog) er i mere end almindelige vanskeligheder, hvilket ses af deres desparate søgen efter et andet hovedkvarter end Sverrig.
Nordea og Putin vil så også være stærkt utilfredse med Tulletåben. Godt nok har man kunnet vaske penge gennem Nationalbanken; men det har mildest talt været en kogvask af silkeundertøjet. Det tør svagt antydes at ligskjorten er krøbet i vask.

Jeg blev også gjort opmærksom på Nazi-Maries hidsige udfald mod Nordea, hvor hun mente, at den skulle boykottes. Den har finken naturligvis ikke afhandlet med Tulletåben. Landsforrædere har naturligvis ikke nogen anelse om, at de har kolleger siddende ved siden af! Det er helt normal praksis for KGB - de vil sandelig ikke have at deres spion- og forrædernetværk kan trævles op gennem et banalt politiforhør - meget sandsynligt, når man tager de meget ringe åndsevner i Dansk Folkeparti i betragtning. Normalt er det en fordel, at en forræder er åndeligt småt kørende; men der er dog grænser.

Hvor meget vi herinde har med den sag at gøre - og den pludselige guddommelige åbenbaring for Tulletåben og Nazi-Marie - det skal man nok ikke gøre til en trossætning. Når vi herinde kan finde ud af det, så burde man kunne få fat i det hos politiet og finanstilsynet - det har man nok også haft gennem ganske lang tid. Det er jo en fordel hvis fjenden tror, at man har fået gjort deres agenter til dobbeltagenter - uanset om det er tilfældet eller ej. Samtidig har både Tulletåben og Nazi-Marie kunnet tjene som kurerer til russerne med oplysninger, det kunne være formålstjenligt at de fik. Om ikke andet, så kan man bringe deres små nuttede hoveder i forvirring.

Tilsvarende må Danske Bank have krummet tæer i skoene over Brian Mikkelsens begejstringsudbrud over, at Nordea ville have hovedkvarter i Danmark. Er der noget Danske Bank vil undgå, så er det den situation, fordi flytter Nordea til Danmark, så vil Finanstilsynet være nødt til at dispensere fra sin sædvanlige lemfældige kontrol.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33998
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum