Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

2017- hvad sker der med renterne

2 deltagere

Go down

2017- hvad sker der med renterne Empty 2017- hvad sker der med renterne

Indlæg af SBT Man Jan 02, 2017 2:57 pm

hej,

Jeg har i flere år fulgt med på denne site og andre sites omkring den globale økonomi og dens udvikling.

I forhold til 2017 kunne jeg godt tænke mig, at få at vide, set med jeres "briller" hvad I tænker der sker med renterne?

Min tilgang er at den store "joke(r)" er Trumph og hans agerende, da FED jo skal sikre en stabil vækst uden overophedning men samtidig sørge for, at man ikke kvæler denne skrøbelige vækst. Dernæst er også, hvorledes en Handelskrig melle USA og Kina kan influere på den globale økonomi, da denne kan sende hele væksten ned af bakke.

Men hvad med renterne herhjemme? Man siger der gang i hjulene og der er skabt flere jobs(54.000) styks og privatforbruget er steget med 2.2 %?

Vi skal refinansiere vores to flekslån( pyha ja vi valgte flekslån) og har på 3 år afdraget 300.000 kroner på de to lån- og står nu i den situation at vi skal omlægge:

a) bibeholde to flekslån, hvor det ene udløber i 2019( F5 med afdrag) og den andet udløber i April 2017m( F3 uden afdrag). Grunden til vi valgte dette lån var at vi fik afviklet meget i forhold til fastforentet lån og samtidig kunne spare op. Nu er vi tvivl om vi skal omlægge begge lån og betale en overkurs( 6000 kroner) og så gå i fastforrentet med et 1.5% 20 års lån, da vi måske kan se at renten kan stige.

Vi kan, med vores indkomst, klare renter på vores boliglån op 9-12 % så der er ingen sved på panden, men man vil gerne time sin omlægning på bedst mulige måde. Hvad ville I gøre?

Ps: Thomas inden du spyr din digitale ild ud over, at vi valgte "flekslort" så kan jeg oplyse, at vi sagtens kan sidde med fastforrentet lån og det endda 20 års lån på de små 2 mill vi skylder. Selv med de afdrag vi har nu sparer vi små 10.000 kroner op hver måned. Så det var ikke af nød vi valgte dette lån. Very Happy

Takker for jeres input.

SBT

Antal indlæg : 7
Join date : 24/09/11

Tilbage til toppen Go down

2017- hvad sker der med renterne Empty Sv: 2017- hvad sker der med renterne

Indlæg af Thomas Man Jan 02, 2017 7:52 pm

SBT skrev:hej,

Jeg har i flere år fulgt med på denne site og andre sites omkring den globale økonomi og dens udvikling.

I forhold til 2017 kunne jeg godt tænke mig, at få at vide, set med jeres "briller" hvad I tænker der sker med renterne?

Min tilgang er at den store "joke(r)" er Trumph og hans agerende, da FED jo skal sikre en stabil vækst uden overophedning men samtidig sørge for, at man ikke kvæler denne skrøbelige vækst. Dernæst er også, hvorledes en Handelskrig melle USA og Kina kan influere på den globale økonomi, da denne kan sende hele væksten ned af bakke.

Men hvad med renterne herhjemme? Man siger der gang i hjulene og der er skabt flere jobs(54.000) styks og privatforbruget er steget med 2.2 %?

Vi skal refinansiere vores to flekslån( pyha ja vi valgte flekslån) og har på 3 år afdraget 300.000 kroner på de to lån- og står nu i den situation at vi skal omlægge:

a) bibeholde to flekslån, hvor det ene udløber i 2019( F5 med afdrag) og den andet udløber i April 2017m( F3 uden afdrag). Grunden til vi valgte dette lån var at vi fik afviklet meget i forhold til fastforentet lån og samtidig kunne spare op. Nu er vi tvivl om vi skal omlægge begge lån og betale en overkurs( 6000 kroner) og så gå i fastforrentet med et 1.5% 20 års lån, da vi måske kan se at renten kan stige.

Vi kan, med vores indkomst, klare renter på vores boliglån op 9-12 % så der er ingen sved på panden, men man vil gerne time sin omlægning på bedst mulige måde. Hvad ville I gøre?

Ps: Thomas inden du spyr din digitale ild ud over, at vi valgte "flekslort" så kan jeg oplyse, at vi sagtens kan sidde med fastforrentet lån og det endda 20 års lån på de små 2 mill vi skylder. Selv med de afdrag vi har nu sparer vi små 10.000 kroner op hver måned. Så det var ikke af nød vi valgte dette lån. Very Happy

Takker for jeres input.

Alle disse amatør-finansgenier - de er jo fulde af løgn - og nej, jeg tror ikke Dine angivelser over en dørtærskel. Er i øvrigt også ligeglad.

Men ellers så kommer der i de kommende år en del arbejdsløshed blandt skolelærere og banksvin, så de skal nok blive fyret nogenlunde i det omfang, der skabes nye jobs.

Hmm.. renterne, de skal nok blive i nærheden af, hvor de er - dvs. på udlånet - indlånene vil forsvinde. Det er jo begrænset, hvor længe Nordea og til en vis grad de andre har råd til at anbringe indlån, som de betaler positiv rente på til negativ rente i Nationalbanken.

Hvad Trump gør har ingen indflydelse på renterne. Renten i USA er hovedsagligt bestemt af kapitaltilstrømningen fra flugt fra alt andet.

Men en inflation bliver der næppe tale om, fordi råvarepriserne står til et større fald. At de ikke er faldet endnu skyldes helt enkelt, at ingen har lyst til at tage lagertabet.

Mht. Kina, jahh.... så kommer det ikke til en handelskrig. Der er tale om, at fødevarepriserne generelt er hævdet. En ting er den fordobling fra 2005 niveau, som nok har fået produktionen op i Fjernøsten. Det andet er, at USD (som stort set alt noteres i) er i 2016 steget en 15-20% - så fødevarepriserne bevæger sig støt og roligt op.

Så alt det banksvinssludder kan Du godt glemme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

2017- hvad sker der med renterne Empty Der skal såmænd nok komme arbejdsløshed

Indlæg af Thomas Man Jan 02, 2017 8:00 pm

Men det bliver i Hovedstaden og Nordsjælland. De andre steder i landet vil der være en jævn og svag vækst i beskæftigelsen.

Der bliver en udflytning af statslige arbejdspladser (og samtidig nedlægning) - det hjælper så ikke flextumperne, for de kan ikke flytte.

Det bliver ikke voldsomt; men jævnt. Det bliver så nok ikke der, hvor arbejdspladserne var, fordi de er flyttet: Det bliver med nye investeringer.
Generelt kommer der ikke inflation, fordi råvarepriserne vil holde igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

2017- hvad sker der med renterne Empty Det, der bare undrer er

Indlæg af Thomas Man Jan 02, 2017 8:06 pm

at bankerne tror dette er et reklamemedie, hvor man kan prale sig til opmærksomhed.

Det går ikke: Det er alt for få, der læser herinde til, at det har nogen indflydelse på baggrundsvariablene.

Det, der kommer til at ske er: En forøget brutalitet overfor bankerne.

Jeg betragter Løkkes udspil om en højere pensionsalder som et offerlam, han kan tilbyde S og DF. Der skal skæres i dagpengene og kontanthjælpen, fordi der bliver ikke til skattelettelser, når nu energipriserne falder. Her skal man ikke overse, at der er betydelige investeringer i infrastruktur, der gør, at det kun i begrænset omfang kan ses på elregningen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

2017- hvad sker der med renterne Empty Sv: 2017- hvad sker der med renterne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum