Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse

Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse

Indlæg af Thomas Tors Jul 28, 2016 9:03 am

Betragt det som et ubekræftet rygte.

Det postuleres at de massive bombninger var med gamle bomber, der er blevet ustabile i depoterne.
Det er rigtigt, at nitrocelluloser bliver ustabile - specielt, hvis de ikke opbevares forsvarligt i depoterne.
Det jeg har set er, at det tager 50 år.

Vi kan tjekke det med BB-61 USS Iowa.

Hun tilgår i 1943 og får en eksplosion i et kanontårn under en skydeøvelse i april 1989. Dvs. 45 år, så det skal nok passe.
Trods alle undersøgelser og senatsundersøgelser, så tror jeg, at det var krudtet, der var blevet labilt - og besætningen var klar over det. En menig oversvømmer nemlig magasinet. Min luskede fornemmelse er, at man har været klar over, at den var ved at være gal - ikke gruelig gal.
Der skal altså en del krudt til at verfe en granat på ca. 1 ton vægt 43,3 km. væk - som de havde gjort for at sætte rekord. Dermed har de affyret med maksimal ladning. Dvs. man har gjort hvad man kunne for at komme af med skidtet gennem røret. På den afstand rammer man nemlig ikke noget.

Vi kan være temmelig sikre på, at der ikke siden 2.verdenskrig er lavet ammunition til dem, fordi man i 1988 piller de to bagerste kanontårne af dem og giver dem Tomahawk missiler - det vides ikke om der var kerneladninger. Det kunne tyde på, at lagrene var ved at løbe tør - eller man var meget nervøse ved deres tilstand.
Vi skal lige betænke fra vore dages perspektiv, at det har været omtalt som en mulighed at montere Tomahawk på Huitfeldt klassen - det kan man kalde at give en fregat ildkraft. (At jeg så tror, at det er et led i US Navy's undersøgelser vedr. mulighederne for at bruge Huitfeldt-klasser eller lignende i stedet for Burke-klasse - det er så noget andet - med det antal skibe US Navy har, så må det knibe med at få sejltid som fartøjschef - hjælper ikke forfremmelsen - fy, da føj!)
At man piller to kanontårne af kunne tyde på, at man ikke kunne lide ammunitionsbeholdningen - den har dels ikke været stor efter Vietnamkrigen, dels begyndt at blive gammel.

Jeg tror ikke et sekund på, at man ikke kunne finde årsagen til den ulykke.
De er så alle 4 i klassen blevet til museumsskibe. Igen, hvis jeg skal være ærlig - så tror jeg ikke, man kunne finde nogen der ville hugge dem op. Vi taler 37 centimeter af det hårdeste panserstål - ikke noget man lige piller fra hinanden med en nedstryger. Der var også meget af det - faktisk var de så tunge i pansringen, at de var i stadig fare for at kølsprænge (når al opdriften er samlet for og agter, så må midten begynde at svaje som en parkbænk under en meget fed dame.
De har så også været den eneste mulighed for at en ikke-flyver kunne blive admiral.
Igen: Jeg tror at interne intriger har en hel del mere med de slagskibe at gøre end militær effektivitet.

Så, for at vende tilbage til der, hvor jeg begyndte: Det lyder rimelig sandsynligt, at russerne har en del bomber, der mildest talt har passeret sidste salgsdato - og lugter fælt.
De må have været lavet senest i 1960'erne. Det passer også med, at Putin kom til at sige, at man havde sat en ny produktion af ammunition i gang. Det kunne være af krydsermissilerne, man anvendte fra det Kaspiske Hav (helt igennem muligt), der ikke var så dårlige endda. 80% af dem skulle have virket - om de har ramt noget er ikke til at vide, for man bruger ikke krydsermissiler mod skyttehuller.

Jeg kunne godt lide at få et tal for antallet af blindgængere - hele historien får mig til at formode, at Rusland ikke har ammunition til deres armé - ikke nok med det; men den, der er, er livsfarlig; men ikke for fjenden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Mere fyrværkeri.

Indlæg af Thomas Fre Apr 07, 2017 1:37 pm

Porter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Lidt hovedregning og gætværk.

Indlæg af Thomas Fre Apr 07, 2017 10:00 pm

Thomas skrev:Porter.

Jeg har også undret mig over den træfferkvote. 23 ud af 59. Det foretaget fra 2 skibe af Arleigh Burke-klassen. De har hver 96 mulige Tomahawk, hvad næppe er tilfældet. Containerne har 8 missiler i hver - dvs 12 containere. Af disse containere vil der formentlig være 3 - dvs. 36 Tomahawk. Det passer med 72 på hver destroyer - så er der et dusin til overs i tilfælde af at opfølgning skulle være nødvendig.
Jeg undrede mig over, at man ikke havde taget en Ticonderoga-klasse, der har 122 mulige missiler.

Nu er der så det ved det, at der er tale om to skibe. Så er der formentlig tale om to mål til udslettelse. Èt man snakke om i pressen og ét man ikke nævner - og som hverken russerne eller amerikanerne har lyst til at snakke for højt om.
Det kan være, at de russiske forbrydere også har fået en afklapsning i Latakya. Muligvis et tredje mål? Men det er nok sandsynligt. Russerne vil aldrig indrømme, at de er blevet slagtet som de svin de er! Derfor begynder de at snakke om at give mere luftforsvarsbeskyttelse - for noget har deres luftforsvar omkring Latakya nyttet - bare ikke ret godt.

Går vi ud fra, at mine gætterier rammer nogenlunde præcist - fremfor politikeres udtalelser - så kan vi hive mere information ud (ikke for at få ret; men for at få uret i detaljerne, så jeg kan finde fejl i beregningerne, der kan forklare andre ting!),

DDG-71 Ross og DDG-78 Porter er hhv. Flight I og Flight II, der stadig har de gamle anti-shipping Tomahawk - hvilket passer med, at de er fra Rota i Spanien. De har hver 90 "slots" og de ældste Tomahawk. Så der er noget, der tyder på, at man skal have brugt gammel beholdning op - inden den udløber

Går vi ud fra, at hver har affyret 24 Tomahawk med 8 i reserve til en opfølgning, så når vi til 48 plus, at den anden er skudt tom p.gr.a. nedskydninger og der har været en opfølgning på 3-4 stykker fra den anden. Så er der tale om én decideret misfire - hvilket er fint nok - den har man nok ikke talt med fra amerikansk side.
Så taler vi en træfferkvote på 95% på Assad og bruger vi det tal, så har russerne skudt 4-5 ned af de 24 i angrebet på Latakya - løseligt anslået. Hvilket er en træfferkvote på 20% som nok er det man må regne med.
Som jeg så det (nu kan jeg ikke finde luftbasen); men den var tæt på den Libanesiske grænse, så de har for praktiske formål ikke haft noget varsel. Et mådeligt fungerende luftforsvar skulle kunne plaffe 20-25% af førerløse fly ned.

Der har så været et terrorangreb i Stockholm, hvilket passer meget godt - dårligt forberedt, så det skal nok passe. Det peger på, at jøde-mordet i København var iværksat af jødehaderne i SF. Så det er endnu et indicium.

Det forklarer også, hvorfor Putin er rasende! Han har ikke fået et smæk over fingrene - det er et spark i skridtet, så nu render Putin rundt med tre adamsæbler og hviner som en kontratenor. Højt lyder det; men det passer altså ikke til en bukserolle. Der skal man have en rigtig sopran. Lad os sige det sådan - ingen af delene er overbevisende.
Putin KAN IKKE indrømme, at han er blevet tævet med venstre hånd. Da han OGSÅ er en forfængelig nar, så skal det gå ud over nogen.
Lavrov - er som sædvanlig - på den forkerte side af alt (specielt Putin) og han håber at forholdet til USA kan repareres.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Addendum.

Indlæg af Thomas Fre Apr 07, 2017 10:14 pm

.....
Putin KAN IKKE indrømme, at han er blevet tævet med venstre hånd. Da han OGSÅ er en forfængelig nar, så skal det gå ud over nogen.
Lavrov - er som sædvanlig - på den forkerte side af alt (specielt Putin) og han håber at forholdet til USA kan repareres.

Nu fandt jeg Shayrat-basen:  34°29'48.60"N  36°54'14.38"Ø. Den har tre opladningsfaciliteter og to hardenings ved hver - så det passer meget godt med angivelserne af, at 6 fly "under reparation" er blevet ødelagt.

Det mere interessante er: De Arleigh Burke-klasse er på vej til ophugning - opdatering - jeg tror ikke man vil opdatere dem, fordi de har så ringe restlevetid. Men det kunne være, at Danmark fik foræret deres oldgamle RIM66 SA-2. Jeg mener stadig vi skal have en fjerde Huitfeldt-klasse.

Mon ikke det har hjulpet på afsætningsmulighederne for 50-100 Huitfeldt-klasse.

Det er mig så lidt af en skuffelse, at det er DDG-71 Ross er der - når der nu er en DDG-55 Stout.

Jeg mener: Porter og Stout?? Det skulle da passe udmærket sammen.

Psykopaten Putin er jo de facto bestyrelsesformand i Danske Bank!
Det er jo ham der har det mest udsatte indskud, nu da egenkapitalen endelig må erklæres for tabt.

The Admiral Grigorovich is armed with advanced Kalibr cruise missiles.

Det er en fregat!

The frigate was bound for the Syrian port of Tartus on a routine voyage, the Russian news agency TASS reported Friday, citing a military-diplomatic source.

“The Russian ship armed with cruise missiles Kalibr will visit the logistics base in Tartus, Syria,” the source said, according to TASS
.

Det kan da godt være, at de har Kalibr; men altså! En fregat mod to destroyere (og her nævner jeg ikke den "Tico", der formentlig er i nærheden!) - det er altså at bede om en ydmygelse.

Meget betegnende nævnes luftbasen ikke - nårhh nej, det er nok et par timer siden, den ophørte med at eksistere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Luftbasen FØR og EFTER!

Indlæg af Thomas Lør Apr 08, 2017 7:35 pm

De blev Trump'ed!

Det skal nok passe med de 23. der er et par stykker, der har ramt ved siden af; men som jeg ser det er der 13 mål, der er ramt og to jeg kan se har ramt decideret ved siden af. Der er så nogle der har fået to gange.

Men det, jeg ikke kan se er hvad er der blevet af de 59-23=36 andre missiler? Russernes reaktion - eller mangel på samme? - tyder på, at det er dem, der er blevet klasket. Havde de virkelig skudt noget nævneværdigt ned, så havde de jublet højt!

Det har været endog meget billigt at gøre det for amerikanerne! En Tomahawk står i 10 mio. kr. - mellem venner. En Fulcrum er vel 100 mio. kr. - mellem fjender.
Hardnings er totalt virkningsløse - hvad vi godt vidste efter Golfkrigene.

Et løst overslag er på 600 mio. kr. omkostning til amerikanerne og skader på måske 3.000 mio. kr. Det er ikke noget Assad kan blive ved med at betale. De Tomahawk er så nogen, som alligevel skulle udskiftes p.gr.a. ælde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Det var ikke lige, hvad

Indlæg af Thomas Søn Apr 09, 2017 7:54 pm

Putin havde forestillet sig!

Nu har USA - i flg. Rusland - overskredet en "rød linje"; men vil ellers ikke gøre noget ved det!

Jo, man har smasket deres base ved Latakya. Materiellet destrueret; men basen som sådan er der ikke sket det store med. Det har fandme været dyrt for russerne - rigtigt dyrt. Men nogle gange er det bedst at bide ydmygelsen i sig - i stedet for at blive offentligt til grin.

Det har været noget mere end en milliard dollars, det har kostet russerne! Det lader ellers til at være det "røde beløb". Det blev mere end Putin havde tænkt sig!

Det var heller ikke det, russerne havde tænkt sig, at det var det, den "varme linje" skulle bruges til. Fy da, føj da, det er så grimt, når ens egen snedighed bliver brugt mod én.

Putin HAR virkelig INGEN humoristisk sans - når hans vitser bliver vendt mod ham selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty USS Ross DDG-71 og USS Porter DDG-78

Indlæg af Thomas Ons Apr 12, 2017 3:35 pm

Chefskifte 11/4 2017

Efter man lige har skudt sig tom for Tomahawk - så skifter man chef!

Er det fordi den chef har ledet aktionen og som sådan har fuldført opgaven?

Retur til Rota.

Som sådan har de to destroyere skullet dække luftrummet for CVN-77 Bush's forskydning til Golfen gennem Suez. Det lyder som en meget fornuftig rutinemæssig disposition.

Nu er det så åbenbart ikke nødvendigt mere: Det bestyrker mistanken om, at russerne i Latakya har fået et pulver! Der består ikke mere muligheden for, at russerne kan angribe sømål? Det er påfaldende som der end ikke er en tilfældig omtale af den russiske styrke på Latakya.

Mit gæt er stadigvæk, man har foretaget en "tandrensning" på "bjørnen". Så ydmygende, at russerne end ikke føler trang til at være vrede - over det - i hvert fald officielt.

Der kommer flere spørgsmål til end svar.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse Empty Sv: Jeg hørte et sted om årsagen til russernes massive bombningerne i Syrien Iowa-klasse

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum