Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Trident Juncture

Go down

Trident Juncture Empty Trident Juncture

Indlæg af Thomas Lør Okt 24, 2015 3:32 am

Øvelse 36.000 mand 14 dage

Der er meldinger om småting, der er kikset - hvilket er forventeligt med noget så kompliceret som landsætning og luftlanding - oveni at hvert sted er der mindst to nationer, hvilket ikke gør det lettere. Der skal gå noget galt - ellers er der noget galt.

Jeg havde undret mig over, at der ikke var specifik nævnelse af Danmark.
Det er et helt centralt problem, der bliver øvet her: Hvordan er mulighederne for at operere fra Mestersvig, som har et kendt rædselfuldt vejr.

De har så været sammen med Spaniere og Italienere.
Hvilket henset til øvelsen ikke er overraskende.

Nå, det var dér han var
Jeg undrer mig bare over, hvem, der ellers var der; men der er ikke noget om Flyvevåbnet (endnu) - ser man det.

Det samlede omfang på 36.000 mand svarer i kampkraft - på papiret - til den styrke, der er forsamlet ved Ukraine (hvor mange, der er der p.t. har jeg ikke set noget om).

Ja, det skulle nok give anledning til rynker i panden visse steder.

Jeg hæfter mig specielt ved Holland, Tyskland og Belgien.... der er måske noget i gang om medium styrker.

Jeg hæfter mig også ved at Taifun nu har fået en hastighed i supercruise - på Mach 1,6. Det er noget mere end jeg burde have formodet. Men det skulle på den anden side ikke være for meget for udvendige tanke. F-16 har en grænse deromkring.

Hmm.... jeg hæfter mig også ved den Flight Lieutenant som bemærkede: "Typhoon really is a good plane and it works - most of the time".
Det er ord til andet, hvad en tysker har sagt - bortset fra den ironiske slutbemærkning.
Det er altså ikke dér vi skal lede efter svaghederne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum