Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Venstre styrtdykker ????

+6
SortKaffe
guldimund
doctor
Plyds
Cirb
Thomas
10 deltagere

Side 5 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Ons Jun 04, 2014 11:55 pm

Thomas skrev:
guldimund skrev:Netop. Det kan være man har fundet rænkesmedene hos både A og V. Måske hos hinanden. Det er meget påfaldende at Løkke-sagen og HTS skattesagen pludselig løsner op hos V. Gad vide hvad den rigtige forklaring er ?

Det er også det, jeg spekulerer på. Jeg tvivler på, at vi får det at vide: Der er for stort sammenfald af interesser i at lade som ingenting.

Der er en masse små intrigante djævle, der har rodet rundt - med meget lidt overblik.

Måske bliver vi klogere ved at se i de kommende tid, hvem der lige pludselig kommer af dage - og som får en nekrolog kortere end dødsannoncen.

Der er en anden faktor - med et vist tidsmæssigt sammenfald - som jeg heller ikke kommer væk fra: Qvortrup og Se & Hør sagen.
Lad så prominentes indkøb af tandpasta hvile, det interesserer Se & Hør segmentet; men egentlig ikke særlig meget.

Det mere alvorlige er nok, at der er tale om systematisk hacking af kontooplysninger. Vi kan også i både Helle Thorning og Løkke-sagen se, at der er tale om kildetransaktioner i forbindelse med skat og bankbilag.

Det fundamentale er, at man kan ikke slutte fra postering til regnskab. Der skal være et bilag med en viderekontering.

Løkkes tøjkøb er et tydeligt eksempel!
Han har dels købt arbejdsbeklædning, dels privat tøj, hvor han så har fået godtgjort arbejdsbeklædningen. Det er typisk et bilag, hvor debetbelastningen af bankkontoen modsvares af to eller flere kredit posteringer, hvor det private indkøb belastes en mellemregningskonto. Denne mellemregningskonto fremgår ikke af presseomtalen.
Det andet er, at det med arbejdsbeklædning er skattemæssigt neutralt, hvorved, der ikke er noget skattemæssigt mellemværende. Havde der været det, så garanterer jeg for at det samlede pressekorps havde hylet op. Nu er det kun idioterne på Lolland, der har en irriteret endetarm.

Der er helt tydeligt, at pressens kilde ikke har indblik - selv med stjålne kopier af bilagene (og her tror jeg ikke de har bilagene; men kun bankkontoudtog) - i elementær bogføring i praksis. Det er typisk rene statusposteringer som omtales - hvilket passer med en bankansættelse, hvor man kun undtagelsesvis berører driften.

Det, at der ikke er et skattemæssigt mellemværende (Du må flytte Dine mønter fra den ene bukselomme til den anden lige så tosset, Du vil) er også væsentligt for så vidt, som det er et spørgsmål, man vil have fået forhåndsgodkendt hos skat (eller hos revisor - mere kompliceret er det ikke) uden bemærkninger.

Det mest sandsynlige spor i denne sag er banken. Lars Løkke vil nemlig have fået godtgjort fakturaen i sin helhed, hvilket vil fremgå af bankkontoudtogene. Den videre kontering kender pressen ikke - og slet ikke, hvem, der i sidste ende har betalt for Lars Løkkes arbejdsbeklædning.
Der er således ikke så lidt, der tyder på en utilbørlig omgang med personoplysninger i banken. Det er næppe en i kontoret hos Venstre, der er kilden, fordi der ville være helt andre bilag en ondskabsfuld bogholder - af sig selv - ville have fremlagt, nemlig dem med viderekonteringen.

Man har heller ikke en kopi af det kontoudtog - evt. kontokort fra Venstres bogholderi - fordi, dér ville en viderekontering fremgå, hvilket er usandsynligt, fordi man kan kontere på en kopi af kontoudtoget; men kontoudtogets funktion er at afstemme bank og kasse.
Der må sidde et banksvin som politiet meget gerne vil snakke med. Det er så også et ret højtstående banksvin, for en normal bankmedarbejder vil næppe have adgang til andre konti end dem, de skal kunne se i deres arbejde - bla. af afstemingshensyn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Man kan sige om Hellepigen, hvad man vil;

Indlæg af Thomas Tors Jun 05, 2014 2:17 pm

[url=massivt opkøbsprogram i obligationer]men hun er lynhurtig i hovedet![/url]

Hun ved godt, at der vil være en pris for at sable Danske Bank og Kristian Jensen ned - og den har hun så sandelig ikke tænkt sig at betale. Hun har det egentlig meget godt med at kunne klippe fingrene af kommunisterne og rode kniven rundt i indvoldene på Danske Bank samtidig.
Hun er ekspert i at spille fløje ud mod hinanden.
Hun har så sandelig ikke tænkt sig at forære Tulletåben mandater - de mandater i Venstre, som hun med stort besvær har bragt under kontrol.
Hvis folk ikke vil stemme Venstre, så skal de stemme socialdemokratisk - når de nu får tænkt sig om.

Helle har læst, at der ikke er noget, der hedder Blå Blok; men hun vil være sikker!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Nu skal en kvinde altid benægte - uanset hvad!

Indlæg af Thomas Tors Jun 05, 2014 3:07 pm

Men i denne sammenhæng tror jeg faktisk på hende.

Al den snak om løftebrud mm. er jo bare den klassiske populistiske påstand, hvor ens modstandere forsøger at tvinge én til at makke ret ved at skyde de motiver og hensigter i skoene, som pøblen synes, at man burde have, fordi man ikke lefler for dem.

Der er nogle skøre kugler, der tror, at man opfører vrangforestillinger på det Kongelige.

Det har jeg besvaret mange gange, og det gør jeg ikke. Jeg vil gerne være statsminister i Danmark. Jeg glæder mig meget til, vi skal ud og kæmpe om Danmarks fremtid i det kommende folketingsvalg, siger Helle Thorning-Schmidt.

Selvfølgelig vil hun ikke risikere velfærdssamfundet! Det er så nok en anden definition end den kommunisterne bruger, når de vil afpresse for mere bestikkelse.

Egentlig er hun ved at have det ret godt herhjemme: På den ene side martrer hun kommunister, på den anden torterer hun banksvin - begge dele glade og livsbekræftende beskæftigelser. Vi er nogen, der mener at det smukkeste syn er et banksvin, der hænger og dingler - og den kan Helle da godt se, at det pynter; men personligt vil hun hellere have stiletten i øjet på en kommunist! Sådan er smag og behag så forskellige! Jeg går f.eks. ikke med stiletter - med min højde vil det blive en afgjort vakkelvorn gangart - alt for højt et tyngdepunkt! En unormalt stor hjerne er ikke altid godt for balancen.

På det udenrigspolitiske, så har hun væsentlig større indflydelse som Danmarks statsminister end som formand for parlamentet - og så skal hun så tilmed glo på Morten Messerschmidt - det kan jo få enhver til at miste appetitten - til den frokost man skal have med Merkel.

Det er ikke mange, der har fattet den magtposition, der ligger i at kunne balancere to hensyn.

Sikkerhedspolitisk så er Tyskland en dværg - simpelthen fordi ingen vil have Tyskland i kontrol! Der mangler dog en spiller i Syd - Sydøsteuropa. Italien kunne have været dominerende militært; men er alt for afhængig på det økonomiske område. Én russisk oligark kan jo vælte Italien.

Rusland vil gøre, hvad det skal være for at holde USA væk fra sine grænser - og jeg mener: Hvad det skal være. Tag atomvåbnene bort og der er hul igennem til Moskva! Finland kan tage Skt. Petersborg, når det skal være - hvis det ikke var for de atomvåben. Det værste er, at Skt. Petersborg ville elske at blive erobret.

Den realistiske løsning er, at Danmark overtager kontrollen ellers er Ruslands eksport af alt - alt, alt for sårbar. Danmark skal have sine procenter - det kan man leve med - og vi af! En eller anden form for kontrol på skidtet skal der jo - vi taler rigtige penge! Sverrig? Åh hold da kæft, de kan ikke styre hverken deres tarmfunktion eller brannert - begge dele.

Økonomisk så er Danmark ganske bekvem for Tyskland - dels havne og rederier til at transportere den tyske eksport laaaangt væk - dels prima skinker til den tyske industriarbejder, så han ikke skal have så meget i løn - jeg mener: Hvor mange Mercedes har man brug for i en moderne trafikprop?

Nu skal vi lige have tyskerne til at betale for den sikkerhedspolitiske servicefunktion til amerikanerne - det gør de næsten med glæde - eller endnu bedre: Med gode tyske D-mark. (man kalder det godt nok noget andet i dag; men....)

Det kræver én, der kan vende på en tallerken uden at gøre nogen af betydning sure. Det kan Helle!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Løkke vil genskabe tilliden?

Indlæg af Thomas Tors Jun 05, 2014 9:50 pm

Hurtigt valg? Jeg tvivler! Hvorfor dog det?

Det eneste men er, at der skal skattelettelser til, hvilket betyder, at den offentlige sektor skal rationaliseres - og det skal give arbejdsløshed; men de rigtige steder. Den er Helle også godt klar over; men det tager tid at kappe hovedet af så mange skolelærere og bankansatte.

I øjeblikket er 800.000 danskere på overførselsindkomst, men det tal skal fremover være meget mindre, mente Løkke, og gentog sit løfte om at sænke skatten i bunden, hvis det er ham, der kommer til magten.

Det er den helt klare og uomgængelige betingelse som Tulletåben og Barfoed skal æde - uden den mindste muggen.

Overførselsindkomsterne skal væk via offentlige rationaliseringer.
Der skal sænkes skat i bunden for at få forbruget op - og dermed bliver der ikke nogen redning af banker og flextumper. Pointen er, at Løkke selv er én af disse flextumper.

»Man skal lære af de fejl, man begår. Jeg har lært meget – ikke kun om, hvad man kan »tillade« sig, når man som jeg gerne vil have danskernes demokratiske opbakning til at stå i spidsen for Danmark, men også om hvad der skal til, og hvad der kræves, hvis man skal nå det mål,« sagde en veloplagt Lars Løkke.

Men den "blå regering" som bankerne drømmer om kommer ikke på tale - og en borgerlig regering uden om Venstre bliver endog meget svær at tænke sig, for Venstre kan finde på at svinge over og blive passivt medlem af den nuværende regering. Det er et spørgsmål om pris - og den pris har han skrevet på sedlen, så Helle kan læse den!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Lør Jun 07, 2014 3:37 pm

Fnis......

Helt sikkert.......

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Lør Jun 07, 2014 4:51 pm

Cirb skrev:Fnis......

Helt sikkert.......

Mvh
Cirb

Det får mig til at spekulere på om man har klasket ned på de banker, der har kørt sagerne op?
De bilagssager har jo være for at afpresse Venstre og Løkke til dels ikke at gå med til bankunionen, dels lave skattelettelser i toppen, så bankerne kunne få ranet penge til sig fra flextumperne. Det er så ikke lykkedes:

1) Venstre har ikke særlig mange vælgere i København og Nordsjælland. Borgmesteren i Gentofte har altid været konservativ f.eks. Derfor er Venstre kun i begrænset omfang bekymret for flextumpernes skæbne.

2) Socialdemokraterne er heller ikke ved at forgå af bekymring for flextumperne. Det er altså ikke udpræget deres vælgere. Socialdemokraterne er mere optaget af - som altid - at nakke kommunister.

Det vil sige - uanset hvad, så er regeringsapparatet med politiet og efterretningstjeneste bag beslutningerne om ikke at spille bankernes melodi. Spørgsmålet er om man vil smaske en skiderik som Qvortrup. Det vil man nok i et vist omfang, hvor røven er anbragt lidt for provokerende i klaskehøjde. Ingen tvivl om, at Qvortrup vil sælge sig dyrt - hvilket vil få banksvinene i fedtefadet. Alene det at man ikke kan standse svindel historierne, fordi dokumentationen forefindes i form af NSA aflytninger - men de er jo kun toppen af isbjerget. Man har jo lige fået en landsretsdom for at de ikke - alene - er nok til en domfældelse. Derfor skal politiet hoste op med andet, de har på banksvinene.
Her er klakørerne som Sunesvinet og den skabede køter til Pluto lige nogen, der kan få lov til at tage fængselsstraffen som fornøjelse til de til formålet anbragte voldskriminelle rockere. Det er faktisk - tro det eller ej - et udtryk for min menneskekærlighed, at jeg håber at banksvinene selv tager initiativet til at hjælpe sig over i den evige glemsel - alternativet er stærkt rædselsfuldt. Nogle af rockerne kan man forvare; men langt fra dem alle.

Jeg tror ikke at det er specielt sandsynligt, at bankerne skulle være interesseret i at piske en folkestemning op igen.

Det bliver så stærkt ubehageligt for banksvinene, for hvis I tror, at Løkke har glemt Jer, så tager I stærkt fejl. Tilsvarende har Hellepigen ikke glemt attentatforsøget på hende: Bare se hvordan politiet går til vaflerne med narkohandlerne. Der er ikke nogen penge til kommunister! Mon ikke der bliver åbnet for de gamle sager, som man ikke har kunnet finde i årevis - eksisterer skam slet ikke - og mon ikke Putin hoster op med nogle slibrige detaljer fra fortiden.

Banksvin kender ikke Venstre: Venstre vil gerne i regering; men absolut ikke for enhver pris! Hvis Hellepigen er til at snakke med - bare det dog ikke havde været tøj, der var hendes hovedinteresse! - og man kan få det som man vil have det, så befinder Venstre sig ganske fint i opposition. En af de ting Venstre vil have er: Banksvinehoveder på fad.

Tror I Hellepigen kan bringe det over sit hjerte at levere den lille elskværdighed? Mon ikke?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Søn Jun 08, 2014 11:14 am

Og fløjkrigen i venstre er hermed et faktum.....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Søn Jun 08, 2014 2:12 pm

Cirb skrev:Og fløjkrigen i venstre er hermed et faktum.....

Mvh
Cirb
Mjahhhh........ Sådan en rask lille konkurs, den kan man skam tjene helt pænt på. Du har aldrig tænkt over hvor de tabte penge i landbruget blev af? Ja, dem i de schweiziske banker .... f.eks.

Der kommer sådan lidt penge i efterbetalinger. Det er skam ikke skattevæsnet, man gemmer pengene for - SKAT kender HELE den sørgelige historie. Der skal jo ikke betales skat af tab? Vel? Og efterbetalingerne, de var skam ikke opgjort på konkurstidspunktet..... Der skal bare lige gå et år eller to med drønende underskud på slagteriet...... SÅ kommer efterbetalingerne; men man er jo kuns forpagter af den fædrende gård

Banksvinene fatter ikke, hvem de har med at gøre!

Hvem fanden gider sidde i sognerådet? Det er mejeribestyrelsen, der er interessant!  Neutral 
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Som man siger i Venstre

Indlæg af Thomas Søn Jun 08, 2014 2:18 pm

Hellere lort røjserne end i hovedet.

To Venstrebønder mødes på en bar ved Rivieraen:
"Hvordan haaar Du dog råd til at sidde her med bankkrise og landbrugskrise???"
"Njoooohh, stalden brændte - brandforsikringen ser Du. Og Du.....?"
"Tjaaahhh, noget af det samme - haglskade, forsikret...."
"....... ...... hvordan i Helvede fik Du det til at hagle?????"

Man skal slet ikke udelukke velvillig guddommelig indgriben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Lille Lars havde været på Højskole

Indlæg af Thomas Søn Jun 08, 2014 2:53 pm

for at blive klogere - han havde jo gået i Folkeskolen, så det var jo ikke gået så godt; men Højskolen havde gjort et stort indtryk. Han mødes i skellet med naboen og et par pilsnere.......

Lars: "Kender Du Søren Kirkegaard?"
"Næh. Det gør jeg ikke."
"Det er meget forkert af Dig! Han har betydet meget for dansk kultur!"
....
"Kender Du så Niels Bohr?"
"Niels Bohr .... det tror jeg ikke."
"Det er meget forkert af Dig! Han har betydet meget for dansk videnskab!"
....
"Men, Lars. Kender Du så Kristian Jensen?"
"..... Johannes V...... ; men Kristian .... Jensen.... Jensen.... Nej, jeg giver fortabt!"
"Det er meget forkert af Dig! Han har betydet meget for Din kone, mens Du var på højskole........"

......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Endnu en journalist, der citerer sit eget vrøvl.

Indlæg af Thomas Søn Jun 08, 2014 11:11 pm

Kristian Jensen vil få sympati.

Tvivler.

Han er opstillet omkring Ringkøbing/Herning, hvor de ved Gud afskyr Danske Bank som pesten. Danske Bank har intet i det område - har aldrig haft det.

Derimod står Kristendemokraterne stærkt - afhængig af hvilken idiot, der er blevet anbragt i den kreds. Det er faktisk ret meget! Kristeligt Folkeparti var på et tidspunkt for år tilbage ved at komme ind på et kredsmandat.

Jeg tror, der sker det, at Kristian Jensen får en hovedstadskreds - og glider ud ved valget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Hmm....

Indlæg af Thomas Man Jun 09, 2014 7:19 am

Jeg kommer til at tænke på den formulering, som Kristian Jensen kom med: "Blandt de få evner, jeg har, er tankelæsning ikke en af dem."

Den har han ikke selv fundet på!
Det er Lars Løkkes.

Dermed kan vi slutte omvendt, at Kristian Jensen er indsat som næstformand i Venstre af Danske Bank - på samme måde som Bendt Betjent, blev indsat i det konservative folkeparti. Bendt Betjent blev kørt frem, fordi han er dum. Han er så dog så dum, at man måtte indsætte Barfoed som Danske Banks lydige slave.

Se det er baggrunden, så vidt jeg kan se. Lars Løkke har under den korte; men åbenhjertige samtale gjort Kristian Jensen klart, at han godt kunne vælte Løkke - ikke noget problem; men så ville Søren Gade blive formand.

Spillet er nemlig det, at der skal gives skattelettelser i toppen, så flextumperne i København og Danske Bank bliver reddet. Det ville betyde, at forbruget ikke kommer i gang - og der ville ikke blive penge til en refinansiering af landbruget - Danske Bank er nemlig ligeglad med landbruget og de virksomheder, fordi de har ikke noget udlån dér. Det lidt, der har været er blevet pillet fra dem ved, at Danish Crown har fået et virksomhedsobligationslån.

Det er såmænd ikke Lars Løkke; men Danske Bank, der har forsøgt endnu et statskup! Det første lykkedes ved den ubegrænsede bankgaranti. Den går ikke én gang til!
Nu sidder Lars Rohde nemlig som Nationalbankdirektør og han udsteder ikke - kan ganske enkelt ikke - en generel bankgaranti til Danske Bank og flextumperne. Det ville nemlig betyde - som sidste gang - at man skulle udstede statsobligationer til at opkøbe flexlort. Disse statsobligationer vil være usælgelige i Danmark, hvorfor de skulle sælges i udlandet til en ganske betydelig rente - dermed ville kronekursen ikke kunne holdes; men stryge gennem LOFTET og Danmark ville være nødt til at revaluere kronen - og betale ikke alene en højere rente; men også give denne højere rente et ekstra nyk med en revalueret krone.

Dette attentatforsøg var på alle måder Danske Banks forsøg på at stjæle landet!

Derfor er Søren Gade alternativet til Løkke, fordi han er rimelig inde i problemstillingen omkring landbruget!

En borgerlig regering er udelukket på Danske Banks præmisser, fordi Tulletåben vil få ansvaret for kronens sammenbrud! Og Danmark har ikke den redningsplanke, der hedder ECB, fordi vi som følge af Tulletåben ikke er med i Euroen.

Det er muligvis derfor, situationen har været så forvirret omkring valutakursen og indskuddene i Nationalbanken.

Se det var dén Lene Espersen knækkede nakken på - ikke den åndssvage sag om Arktisk Råd. Uomgængeligt vil Kristian Jensen - som Venstres formand - omgående tilsvarende rende rundt uden hoved (ikke at nogen ville mærke forskel - Kristian Jensen inklusive). Kristian Jensen har nemlig intet med Nationalbanken at gøre. Har siddet i repræsentantskabet før "Finanskrisen" og er som sådan medansvarlig for den katastrofe, hvor man måtte have en nødforstrækning på 5 mia. EUR og 5 mia. USD - noget, der minder om 50-75 mia. DKK - hvilket (formentlig tilfældigt?) er det beløb som nettostillingen i Nationalbanken netop er styrket med.

Det er derfor, jeg er rimelig sikker på, at der venter bankklakørerne alle Helvedes pinsler, fordi det er højforræderi, de har begået - forsøgt begået. De kommer nok næppe i retten og de små banksvin slipper måske med at blive arbejdsløse og ruinerede. Jeg har svært ved at se direktionsgangen gå fri.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Man Jun 09, 2014 10:16 am

@Thomas - se det nu i øjnene. 
Alle de blå partier og alle de ledende blå politikere har solgt sig selv til finans sektoren. 
Politisk og personligt. 
Alle - særligt Lars Løkke.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Man Jun 09, 2014 10:42 am

Cirb skrev:@Thomas - se det nu i øjnene. 
Alle de blå partier og alle de ledende blå politikere har solgt sig selv til finans sektoren. 
Politisk og personligt. 
Alle - særligt Lars Løkke.

Mvh
Cirb

Det skal jeg ikke udelukke; men der kommer ikke nogen blå regering. Jeg mener, at den betragtning med rød og blå er forkert - og har været det siden valget.

Men der sker noget i disse dage.

Men var det ikke Dig, der sagde, at Lars Løkke ville falde - det gjorde han ikke, så hvad er det nu, jeg skal se i øjnene - det synes mig ellers som om jeg nok ser lidt bedre end de fleste!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Forudseeligt, forudset og forudsagt.

Indlæg af Thomas Man Jun 09, 2014 4:37 pm

Venstre taber til DF og S

Det er som det skal være: Løkke vil ikke regere på de præmisser! Han vil ikke være en Anders Fogh, der for at holde på magten måtte føre socialdemokratisk politik. Hvis folk vil have det, så må de stemme på socialdemokratiet - og ikke Tulletåben.

Hvis Venstre får, hvad de skal bruge hos Socialdemokraterne, så er der ikke nogen grund til at høre på banksvinene og tulletåber.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Man Jun 09, 2014 10:09 pm

@Thomas - hvad jeg har troet og ikke troet omkring Lars Jensens overlevelse fremgår vist ret klart af denne tråd. 

Det ville vist være fair at sige jeg har har været ganske meget i tvivl - men at det forløb vi endte med på ingen måde var i nærheden af noget jeg ville have gættet på. 

Men nu vil jeg jo ikke venstre det godt og alt i alt tror jeg ikke det kunne være endt bedre. Jensen sidder der stadig, og jo der kommet flere bilagssager, og nej det er ikke lykkedes at afværge fløj krigen i Venstre - ser frem til nogle fornøjelige måneder. Med bare lidt held kommer SFs og Ks sidste par år til at se letlevede og lyserøde ud sammenlignet med den seng venstre har redt til selv

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Man Jun 09, 2014 11:55 pm

Cirb skrev:@Thomas - hvad jeg har troet og ikke troet omkring Lars Jensens overlevelse fremgår vist ret klart af denne tråd. 

Det ville vist være fair at sige jeg har har været ganske meget i tvivl - men at det forløb vi endte med på ingen måde var i nærheden af noget jeg ville have gættet på. 

Men nu vil jeg jo ikke venstre det godt og alt i alt tror jeg ikke det kunne være endt bedre. Jensen sidder der stadig, og jo der kommet flere bilagssager, og nej det er ikke lykkedes at afværge fløj krigen i Venstre - ser frem til nogle fornøjelige måneder. Med bare lidt held kommer SFs og Ks sidste par år til at se letlevede og lyserøde ud sammenlignet med den seng venstre har redt til selv

Mvh
Cirb

Hvad jeg vil Venstre og ikke vil Venstre er lige meget -jeg prøver at forudsige, hvad der sker. Al erfaring siger at Kristian Jensen forsvinder. Brixtofte, Riskær osv. Hvor de ender, det er svært at sige - nogle ender endog pænt. Jeg kan ikke se, hvorfor de Konservative - eller Liberal Alliance for den sags skyld - skulle få nogle af stemmerne.
Socialdemokraterne får nogle og Dansk Folkeparti.

Jeg véd ikke hvorfor idioterne bliver ved med at ævle om "Blå Blok": Det er alt andet end en blok. Venstre har da aldrig brudt sig om de konservative. I samarbejdsmuligheder har Venstre altid - altid - været åben overfor et samarbejde med Socialdemokratiet. Det har hængt de Konservative til tørre adskillige gange - det sker igen.
Venstre har helt klart valgt erhvervslivet (herunder landbruget) frem for de forkælede flextumper i Gentofte. Det vil de altid gøre.
I Venstre er fløjkrige en permanent tilstand.

Venstrefolk er ikke socialdemokrater - så lad være med at bruge de lignelser - de er ikke relevante i Venstre. De konservative kan jeg ikke se nogen fremtid for, fordi man ikke laver noget "comeback" hos de konservative - man forsvinder. Venstre har masser af retræteposter, hvorfra man kan komme igen: EU parlamentet f.eks. - Landbrugets organisationer - dermed ikke sagt, at det sker.
Det er derfor Lars Løkke er i gang med at opbygge organisationen til efter næste valg - dette valg er tabt: Det er det næste igen, det drejer sig om.
Det er sådan set ikke så spændende.

Nej, det spændende er, hvad der sker med Dansk Folkeparti. De står til en gang prygl. Det kan godt være de bliver det største parti; men de får aldrig igen noget at skulle have sagt. Tulletåben har anbragt sig - i sin grådighed - i en slem klemme: Mellem Nationalbanken og EU  - dumt; men sådan er de jo.

Hvor mange mandater Venstre får - det er svært at sige, fordi det vil afhænge af hvor mange partier, der glider ud af Folketinget - og hvilke politisager Enhedslisten. Liberal Alliance og Konservative får. De ligger bare og venter.

Alle væsentlige kompromisser træffes mellem Socialdemokratiet og Venstre - og alt væsentligt er kompromisser.

Men en borgerlig regering de første 20 år? Jeg tvivler. Der er 20 år til at bevise, at jeg tager fejl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Helle bliver da som statsminister!

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 1:35 am

Se selv.

S + V = 41 + 35 = 76 hertil kommer så R = 16, så taler vi 92

Landet regeres altid af det snævrest mulige flertal.
SF og Enhedslisten bytter rundt - ellers sker der ikke noget dér. De får heller ikke nogen indflydelse.

K = 9, LA = 9 og DF = 37 Heller ikke dér er der andet end stemmespild - slet ikke når man på væsentlige områder går bankernes ærinde imod Venstres interesser.

Det mest interessante er Kristendemokraternes tilbagegang. Jeg havde halvt om halvt forventet en fremgang dér; men det sker ikke. Nu er tallene så små, at usikkerheden er større end blyantsstregen. Så nogen endelig konklusion dér er ikke mulig.

Det er da fantastisk, at I ikke kan se det!


Jeg har sagt det så mange gange:

1) Der er ikke noget, der hedder Blå Blok.

2) Hellepigen er også efter et valg statsminister.


Hvornår fatter I det?

Jeg tror ikke på en stor EU stilling til hende - hvorfor skulle hun det?
Hvis nogen skal have den stilling, så bliver det enten Anders Fogh eller Lars Løkke - Helle var ikke sikker på om Løkke blev eller ej, så dér havde man en udvej for ham - i givet fald. Det tror jeg bare ikke bliver nødvendigt nu!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Tirs Jun 10, 2014 8:02 am

Thomas - jeg tror vores uenighed kan kort summeres op i to punkter
1) Lars Løkke. Du tror på ham - jeg gør ikke (helt uimponerer er jeg dog ikke)
2) DF - Du afskriver deres muligheder for at manøvrere efter politisk indflydelse. Det gør jeg slet ikke.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 10:20 am

Cirb skrev:Thomas - jeg tror vores uenighed kan kort summeres op i to punkter
1) Lars Løkke. Du tror på ham - jeg gør ikke (helt uimponerer er jeg dog ikke)
2) DF - Du afskriver deres muligheder for at manøvrere efter politisk indflydelse.  Det gør jeg slet ikke.

Mvh
Cirb

Du er fuldstændig galt afmarcheret - helt galt! Du har ikke fattet en hujende fis af det hele!
Hvad jeg tror om Lars Løkke eller ej er inderligt ligegyldigt. Hvad jeg mener om ham er endnu mere ligegyldigt.
Hvad vælgerne mener er det mest ligegyldige af det hele! Vælgerne vil forfølge deres interesser! Vælger er da ligeglade med hans slips!

Har Du ikke læst ét ord af, hvad jeg har skrevet?

Altså:
Det kan godt være, at Lars Løkke ryger på et tidspunkt - det kan godt være; men så kommer der en anden - f.eks. Søren Gade, der vil føre Venstres politik - og ikke Din - eller andre åndssvages vrangforestillinger!
Danske Bank får ikke en skid at skulle have sagt i Venstre - tværtimod, så står Danske Bank til en velfortjent afklapsning.

Tulletåben kan ingenting - intet! Tulletåben har ingen manøvre!
Tulletåben er medlem af bestyrelsen i Nationalbanken, derfor véd han, hvad der sker, hvis man ikke får smasket Danske Bank! Man kan ikke opretholde kronen! Der er en fuldstændig afsindig valutareserve! Hvorfor? Fordi man skal have afsikret sig mod bankernes manipulationer. Det normale behov for den danske valutareserve er 150 mia. Den er på 436 mia. - i øvrigt reduceret med ca. 50 mia.

Valutareserven

Hvis der kommer et tilbagesalg af realkreditter, så er der valuta til at købe det; men hvis banken, som denne fordring er trukket på ikke må ligge med realkreditobligationer - tælles ikke med i likviditeten - så er banken illikvid! Dvs. den lukker omgående!
Dvs. hvis der sker et tilbagesalg, så er der ikke nogen købere! Jeg mener slet ikke nogen købere! Heller ikke nationalbanken! Fordi det ville blive til en fordring på en lukket insolvent og illikvid bank!

Det véd Tulletåben udmærket godt - at hvis man ikke når til en forståelse med ECB, herunder bankinspektion, så kan man ikke opretholde kronen overhovedet, fordi der ganske enkelt ikke er penge nok i hele Danmark, hvis ikke realkredit på en eller anden måde kan regnes for penge.
Man kan ikke opretholde fastkursen! Man kan faktisk slet ikke opretholde nogen kurs!

Altså: Tulletåben véd udmærket godt, at man ikke kommer uden om et helhjertet medlemskab af euroen fordi Danmark er nettofordringshaver - Danmark har ikke gæld, vi har tilgodehavender! Altså må vi acceptere andre landes gæld - dvs. statsobligationer - for at have penge nok!
Den nuværende syge ordning kan ikke opretholdes!

Se det kan Tulletåben ikke sælge til de hjernedøde Dansk Folkepartister! Man kan da ikke fra EU's side anerkende banker, der ikke er banker, dvs. ikke har noget med penge at gøre! Det kan man, hvis man får en ordning med ECB om hvordan man regner realkreditobligationer.

Tulletåben har ikke det, der ligner indflydelse - og får det heller aldrig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Tirs Jun 10, 2014 11:28 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:Thomas - jeg tror vores uenighed kan kort summeres op i to punkter
1) Lars Løkke. Du tror på ham - jeg gør ikke (helt uimponerer er jeg dog ikke)
2) DF - Du afskriver deres muligheder for at manøvrere efter politisk indflydelse.  Det gør jeg slet ikke.

Mvh
Cirb

Du er fuldstændig galt afmarcheret - helt galt! Du har ikke fattet en hujende fis af det hele!
Hvad jeg tror om Lars Løkke eller ej er inderligt ligegyldigt. Hvad jeg mener om ham er endnu mere ligegyldigt.
Hvad vælgerne mener er det mest ligegyldige af det hele! Vælgerne vil forfølge deres interesser! Vælger er da ligeglade med hans slips!

Har Du ikke læst ét ord af, hvad jeg har skrevet?

Altså:
Det kan godt være, at Lars Løkke ryger på et tidspunkt - det kan godt være; men så kommer der en anden - f.eks. Søren Gade, der vil føre Venstres politik - og ikke Din - eller andre åndssvages vrangforestillinger!
Danske Bank får ikke en skid at skulle have sagt i Venstre - tværtimod, så står Danske Bank til en velfortjent afklapsning.

Tulletåben kan ingenting - intet! Tulletåben har ingen manøvre!
Tulletåben er medlem af bestyrelsen i Nationalbanken, derfor véd han, hvad der sker, hvis man ikke får smasket Danske Bank! Man kan ikke opretholde kronen! Der er en fuldstændig afsindig valutareserve! Hvorfor? Fordi man skal have afsikret sig mod bankernes manipulationer. Det normale behov for den danske valutareserve er 150 mia. Den er på 436 mia. - i øvrigt reduceret med ca. 50 mia.

Valutareserven

Hvis der kommer et tilbagesalg af realkreditter, så er der valuta til at købe det; men hvis banken, som denne fordring er trukket på ikke må ligge med realkreditobligationer - tælles ikke med i likviditeten - så er banken illikvid! Dvs. den lukker omgående!
Dvs. hvis der sker et tilbagesalg, så er der ikke nogen købere! Jeg mener slet ikke nogen købere! Heller ikke nationalbanken! Fordi det ville blive til en fordring på en lukket insolvent og illikvid bank!

Det véd Tulletåben udmærket godt - at hvis man ikke når til en forståelse med ECB, herunder bankinspektion, så kan man ikke opretholde kronen overhovedet, fordi der ganske enkelt ikke er penge nok i hele Danmark, hvis ikke realkredit på en eller anden måde kan regnes for penge.
Man kan ikke opretholde fastkursen! Man kan faktisk slet ikke opretholde nogen kurs!

Altså: Tulletåben véd udmærket godt, at man ikke kommer uden om et helhjertet medlemskab af euroen fordi Danmark er nettofordringshaver - Danmark har ikke gæld, vi har tilgodehavender! Altså må vi acceptere andre landes gæld - dvs. statsobligationer - for at have penge nok!
Den nuværende syge ordning kan ikke opretholdes!

Se det kan Tulletåben ikke sælge til de hjernedøde Dansk Folkepartister! Man kan da ikke fra EU's side anerkende banker, der ikke er banker, dvs. ikke har noget med penge at gøre! Det kan man, hvis man får en ordning med ECB om hvordan man regner realkreditobligationer.

Tulletåben har ikke det, der ligner indflydelse - og får det heller aldrig.

Så du mener altså at Venstre har en politik - udover at logre for deres herrer og mestre i finansindustrien ? Jeg tvivler.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2300983.ece

Og jeg mener fortsat at du undervurderer Thullesens manøvre rum. 

Vi er enige i at han ikke tage DK ud af EU eller modarbejde Euroen. Det tror jeg heller ikke, han vil. Tværtimod - hvis der ikke var et EU eller nogle muslimer, hvordan skulle han få 20 % + af stemmerne ?

Thullesen vil have at de reaktionære, de xenophobe, EU modstanderne og hele "julemanden til magten segmentet" stemmer på ham , men han vil sgu da ikke leve i Albanien. Jeg tror, der kommer et opgør med forbeholdene og en tilslutning til euroen inden for de næste 4-5 år (du har formentlig helt ret - vi har ikke noget valg). Thullesen kommer til at tage "Holger og konens" plads som folkedybets garant mod konspirationer fra de slemme, slemme bureaukrater i Bruxelles.
 
DF og S er "a match made in heaven". De har reelt ikke længere politiske uoverensstemmelser af betydning - feks har begge parter været under Rhodes kærlige og pædagogiske manduktion, og ingen politisk interessere i at holde hånden under finansansatte og andre flextumber. 
En af de kommende morgener vågner de op og tager konsekvensen. 

Du siger det selv - det snævrest mulige flertal.
DF/S kommer stadigt tættere på at være præcist dette.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 3:39 pm

Cirb skrev:
Så du mener altså at Venstre har en politik - udover at logre for deres herrer og mestre i finansindustrien ? Jeg tvivler.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2300983.ece

Og jeg mener fortsat at du undervurderer Thullesens manøvre rum. 

Vi er enige i at han ikke tage DK ud af EU eller modarbejde Euroen. Det tror jeg heller ikke, han vil. Tværtimod - hvis der ikke var et EU eller nogle muslimer, hvordan skulle han få 20 % + af stemmerne ?

Thullesen vil have at de reaktionære, de xenophobe, EU modstanderne og hele "julemanden til magten segmentet" stemmer på ham , men han vil sgu da ikke leve i Albanien. Jeg tror, der kommer et opgør med forbeholdene og en tilslutning til euroen inden for de næste 4-5 år (du har formentlig helt ret - vi har ikke noget valg). Thullesen kommer til at tage "Holger og konens" plads som folkedybets garant mod konspirationer fra de slemme, slemme bureaukrater i Bruxelles.
 
DF og S er "a match made in heaven". De har reelt ikke længere politiske uoverensstemmelser af betydning - feks har begge parter været under Rhodes kærlige og pædagogiske manduktion, og ingen politisk interessere i at holde hånden under finansansatte og andre flextumber. 
En af de kommende morgener vågner de op og tager konsekvensen. 

Du siger det selv - det snævrest mulige flertal.
DF/S kommer stadigt tættere på at være præcist dette.

Mvh
Cirb

Hvad Du eller jeg meeeeeeeeeener - er komplet ligegyldigt!

Selvfølgelig får Tulletåben ikke noget at skulle have sagt.

Det er en vurdering. Dem er jeg ret god til!

Hvorfor fanden tror Du de radikale er med i regeringen? Det er da for at blokere for Dansk Folkeparti.

Du fortsætter alligevel med Dit vrøvl!

Jeg aner ikke, hvad Din dagsorden er! Men det er nok ikke det rette sted at luske den igennem.

Du stemmer ikke på Venstre - så lad være med at fortælle dem, hvilken politik de skal føre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Tirs Jun 10, 2014 4:29 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:
Så du mener altså at Venstre har en politik - udover at logre for deres herrer og mestre i finansindustrien ? Jeg tvivler.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2300983.ece

Og jeg mener fortsat at du undervurderer Thullesens manøvre rum. 

Vi er enige i at han ikke tage DK ud af EU eller modarbejde Euroen. Det tror jeg heller ikke, han vil. Tværtimod - hvis der ikke var et EU eller nogle muslimer, hvordan skulle han få 20 % + af stemmerne ?

Thullesen vil have at de reaktionære, de xenophobe, EU modstanderne og hele "julemanden til magten segmentet" stemmer på ham , men han vil sgu da ikke leve i Albanien. Jeg tror, der kommer et opgør med forbeholdene og en tilslutning til euroen inden for de næste 4-5 år (du har formentlig helt ret - vi har ikke noget valg). Thullesen kommer til at tage "Holger og konens" plads som folkedybets garant mod konspirationer fra de slemme, slemme bureaukrater i Bruxelles.
 
DF og S er "a match made in heaven". De har reelt ikke længere politiske uoverensstemmelser af betydning - feks har begge parter været under Rhodes kærlige og pædagogiske manduktion, og ingen politisk interessere i at holde hånden under finansansatte og andre flextumber. 
En af de kommende morgener vågner de op og tager konsekvensen. 

Du siger det selv - det snævrest mulige flertal.
DF/S kommer stadigt tættere på at være præcist dette.

Mvh
Cirb

Hvad Du eller jeg meeeeeeeeeener - er komplet ligegyldigt!

Selvfølgelig får Tulletåben ikke noget at skulle have sagt.

Det er en vurdering. Dem er jeg ret god til!

Hvorfor fanden tror Du de radikale er med i regeringen? Det er da for at blokere for Dansk Folkeparti.

Du fortsætter alligevel med Dit vrøvl!

Jeg aner ikke, hvad Din dagsorden er! Men det er nok ikke det rette sted at luske den igennem.

Du stemmer ikke på Venstre - så lad være med at fortælle dem, hvilken politik de skal føre!

Min dagsorden er, at jeg her for at blive klogere - det sker ind i mellem Wink
Og jeg kunne da ikke drømme om at fortælle Venstre, hvilken politik de skal føre - jeg synes da slet ikke de skal føre politik Smile  
Og det mål er de helt fint ved nå selv  Twisted Evil 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 4:54 pm

Cirb skrev:
Min dagsorden er, at jeg her for at blive klogere - det sker ind i mellem Wink
Og jeg kunne da ikke drømme om at fortælle Venstre, hvilken politik de skal føre - jeg synes da slet ikke de skal føre politik Smile  
Og det mål er de helt fint ved nå selv  Twisted Evil 

Mvh
Cirb

Fint nok; men Du tror da ikke for alvor, at Tulletåben får noget at skulle have sagt?

Så skal man nemlig også udenom de radikale. Det sker ikke. Sagen er jo den at Venstre har flertal i REGERINGEN også.
At Hellepigen er statsminister - hun vil jo så gerne - fint nok; men hun har at gøre som Lars Løkke siger. Det er ikke meget Løkke siger; men når han siger noget, så skal det gøres.

Derfor går han på talerstolen i tinget i dag: Helles dosmerseddel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Cirb Tirs Jun 10, 2014 10:06 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:
Min dagsorden er, at jeg her for at blive klogere - det sker ind i mellem Wink
Og jeg kunne da ikke drømme om at fortælle Venstre, hvilken politik de skal føre - jeg synes da slet ikke de skal føre politik Smile  
Og det mål er de helt fint ved nå selv  Twisted Evil 

Mvh
Cirb

Fint nok; men Du tror da ikke for alvor, at Tulletåben får noget at skulle have sagt?

Så skal man nemlig også udenom de radikale. Det sker ikke. Sagen er jo den at Venstre har flertal i REGERINGEN også.
At Hellepigen er statsminister - hun vil jo så gerne - fint nok; men hun har at gøre som Lars Løkke siger. Det er ikke meget Løkke siger; men når han siger noget, så skal det gøres.

Derfor går han på talerstolen i tinget i dag: Helles dosmerseddel.

http://politik.tv2.dk/2014-06-10-trov%C3%A6rdighed-hvem-flopper-og-hvem-topper

De radikale indgår forlig med dem, der vil være med og giver mest mulig radikal indflydelse. Også dansk folkeparti.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Venstre styrtdykker ???? - Page 5 Empty Sv: Venstre styrtdykker ????

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 5 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum