Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fodnotepolitikken

Go down

Fodnotepolitikken Empty Fodnotepolitikken

Indlæg af Thomas Lør Feb 08, 2014 2:54 am

Selvfølgelig vidste vi det dengang.

Der var nemlig en sag. da Knud Enggaard var Forsvarsminister (periode 1988-92), hvor England alvorligt overvejede at droppe Danmark. Det gjorde de så ikke alligevel, for Mike Hazeltine ) (periode 1983-86) (den flotteste frisure inden Helle Thorning) røg ud på grund af Westland-affair, hvor Hazeltine ville have et europæisk selskab; mens Maggie Thatcher ville gå sammen med amerikanerne.

Det betød så at Hazeltine måtte gå efter grove beskyldninger. Først da Hazeltine var blevet gået så kom der - med en ny forsvarsminister i Knud Enggaard orden på sagerne og briterne afsatte en let brigade til forsvaret af Sjælland.

Det var så et af Schlüter-regeringens mindre opløftende elementer. Hans Engell var nemlig forsvarsminister 1982-87. Han blev gået, da et par danske spioner blev taget på fersk gerning i Østtyskland. Ind imellem kom Bernt Johan Collet 1987-88, som fik lov til at tage smasket for Hans Engell.

Der er ikke nogen tvivl.

Spørgsmålet er: Hvorfor får Bendt Jensen de oplysninger NU? Hvorfor bliver Bendt Jensen, der lige er frifundet for bagvaskelse i forbindelse med en kommunistisk landsforræder, frifundet?
Det er da et pudsigt sammenfald, at kommunisterne har forladt regeringen?

Det pudsige er også at Flyvestation Sigerslev lukker i 1983, hvor Forbundsdagen vedtog Dobbeltbeslutningen.

Sagen er jo den enkle, at Sigerslevs Nike, der officielt var luftforsvarsraketter ikke kunne ramme luftmål; men derimod var ganske udmærkede til at levere atombomber mod den nordlige del af Østtyskland. Der var så ikke nogen atomvåben stationeret i Danmark - det er altså smart at have ammunitionen i lidt sikkerhed til den skal bruges.
Hvis jeg ikke gætter galt, så skulle disse våben flyves hertil i påkomne tilfælde med en tysk Skyservant - den var indrettet til 6 passagerer - og med en dejlig aflæggeplads lige ved dobbeltdøren på bagbords side.
I kan selv finde Sigerslev på kortet - og den korte; men helt lige landevej, der går lige udenfor - det passer faktisk med landingsbehovet for en lastet Skyservant.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fodnotepolitikken Empty Den anden "Tredje Mand".

Indlæg af Thomas Søn Feb 09, 2014 10:23 pm

TECH

»Ud fra det, jeg har set i PET’s arkiv, er han en KGB-afhopper af de helt, helt store – en af de virkelige store fra slutningen af Den Kolde Krig, men jeg ved ikke, hvad han i virkeligheden hedder,« siger Bent Jensen.
Tja, hvis han logisk nok må være større end Gordijevskij, så er han så stor, at det simpelt hen har flået KGB op så tarmene væltede ud.

»Men jeg fik først at vide, at de ikke kunne finde oplysningerne. Jeg gav derpå igen PET meget præcise oplysninger om, hvad oplysningerne gik ud på, og hvor de fandtes i arkivet. Nogle måneder senere modtog jeg en skrivelse med afslag på afklassificering. Så de må jo alligevel have fundet papirerne. De må have en meget stor sag på ham i PET’s arkiv,« siger Bent Jensen.

Det vil sige, han er stadig relevant. Det vil både Helle Thorning og Lars Løkke vide mere om. Problemet er, at det ikke vil indskrænke sig til Danmark.

Gordijevskij blev læsset af på amerikanerne og englænderne, fordi han var for stor til at håndtere herhjemme.

Det vil sige, han er ikke i landet. Det vil sige, at de papirer PET har på ham kommer fra udenlandske kilder, som ikke må kompromitteres.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fodnotepolitikken Empty Sv: Fodnotepolitikken

Indlæg af Thomas Man Feb 10, 2014 12:39 am

Thomas skrev:TECH

»Ud fra det, jeg har set i PET’s arkiv, er han en KGB-afhopper af de helt, helt store – en af de virkelige store fra slutningen af Den Kolde Krig, men jeg ved ikke, hvad han i virkeligheden hedder,« siger Bent Jensen.
Tja, hvis han logisk nok må være større end Gordijevskij, så er han så stor, at det simpelt hen har flået KGB op så tarmene væltede ud.

»Men jeg fik først at vide, at de ikke kunne finde oplysningerne. Jeg gav derpå igen PET meget præcise oplysninger om, hvad oplysningerne gik ud på, og hvor de fandtes i arkivet. Nogle måneder senere modtog jeg en skrivelse med afslag på afklassificering. Så de må jo alligevel have fundet papirerne. De må have en meget stor sag på ham i PET’s arkiv,« siger Bent Jensen.

Det vil sige, han er stadig relevant. Det vil både Helle Thorning og Lars Løkke vide mere om. Problemet er, at det ikke vil indskrænke sig til Danmark.

Gordijevskij blev læsset af på amerikanerne og englænderne, fordi han var for stor til at håndtere herhjemme.

Det vil sige, han er ikke i landet. Det vil sige, at de papirer PET har på ham kommer fra udenlandske kilder, som ikke må kompromitteres.

Det grinemorsomme er, at Enhedslisten og adskillige SF'er må være skide bange. Det betyder jo at uanset, hvor meget de får slettet i PET arkiverne, så er der andre steder, hvor der ligger kompromitterende oplysninger.
Ikke at jeg ét øjeblik tror, at PET har slettet noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fodnotepolitikken Empty Sv: Fodnotepolitikken

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum