Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er IKKE godt!

2 deltagere

Go down

Det er IKKE godt! Empty Det er IKKE godt!

Indlæg af Thomas Tirs Sep 13, 2011 8:28 pm

Renter

De korte pengemarkeds renter - inklusiv den SIKREDE 3 mdr. rente - er OVER den 2 årige statsobligation.

Det er da en invers rentestruktur, der vil noget!

Jeg mener: De usikrede 3 mdr. kreditter ligger på niveau med den 5 årige statsobligation.

Der er ikke nogen tvivl om, at hovedbankerne har en kreditklemme, der vil noget. Flexrenten er iht RKR nede på 1,12% - dvs sige det samme som dag til dag renten.

Se hvordan renten på den lange statsobligation er faldet fra den 22/7 (en dag som nogen af os husker bedre end andre...... hvis nogen skulle bruge en lille mnemo: Dagen for Breiviks forbrydelser). Dengang lå den 10 årige statsobligation på 3% nu ligger den på 2%.

Der er jo ikke nogen tvivl om, at banker med indlånsoverskud ikke kunne drømme om at låne penge ud til de store banker - de vil hellere have statsobligationer - faktisk koste, hvad det koste vil.

Det bliver kritisk omkring den 30 september, hvor flexobligationerne skal refinansieres inden den store ombytning i december. Det gik jo ikke så godt i juni - vel?
Jeg vil godt nok håbe, at vi har en regering til den tid.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er IKKE godt! Empty Som sagt

Indlæg af Thomas Tirs Sep 13, 2011 9:16 pm

Ups

Jeg har aldrig sagt at græske og italienske banker var bedre end Danske Bank!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er IKKE godt! Empty Sv: Det er IKKE godt!

Indlæg af tfalke Ons Sep 14, 2011 9:11 am

Hvor har du tallene fra? Jeg kunne godt tænke mig selv at kunne slå det op.

tfalke

Antal indlæg : 10
Join date : 14/09/11

Tilbage til toppen Go down

Det er IKKE godt! Empty Sv: Det er IKKE godt!

Indlæg af Thomas Ons Sep 14, 2011 3:17 pm

......


Sidst rettet af Thomas Ons Sep 14, 2011 3:19 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : dobbelt)
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er IKKE godt! Empty Sv: Det er IKKE godt!

Indlæg af Thomas Ons Sep 14, 2011 3:18 pm

tfalke skrev:Hvor har du tallene fra? Jeg kunne godt tænke mig selv at kunne slå det op.

Danmarks Statistik (der får dem fra Nationalbanken, hvor disse også kan hentes) tabellerne DNRENTD og DNPRND. De er nemme at finde, fordi de er dagsobservationer. Jeg kunne/burde have skrevet; men jeg henter lidt på kryds og tværs i DST.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er IKKE godt! Empty Sv: Det er IKKE godt!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum