Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Fødevare Aktier

3 deltagere

Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Danske Fødevare Aktier

Indlæg af Cirb Tirs Jan 07, 2014 11:02 pm

Skal have købt en eller to portioner aktier af ca 20 000 kr hver til mit ratepensions depot.  Regner med at holde dem i 20-30 år.
Vil gerne have danske fødevareaktier, kunne godt bruge nogle foreslag.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Sv: Danske Fødevare Aktier

Indlæg af Plyds Tors Jan 09, 2014 1:18 am

Tjaaa - nu blev Dansico jo desværre solgt og afnoteret, men så er der Chr. Hansen (Ingredienser).
Andre er der vist ikke på DK børsen. Hvis øl er fødevare, er der dog en del muligheder.
Hold dig langt væk fra First Farms - inside svindlerforetagende...
ØK er fødevarer i Venezuela, men...... Det er svært at få pengene ud der fra....
Auriga industries er kunstgødning og pestsider til landbruger, så det er indirekte fødevarer,men.......

Naarh - du må nok til sverige forat finde noget af interesse...
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Sv: Danske Fødevare Aktier

Indlæg af Cirb Tors Jan 09, 2014 1:26 am

Havde overvejet First Farms - tak for advarslen.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Sv: Danske Fødevare Aktier

Indlæg af Plyds Tors Jan 09, 2014 2:14 am

Eller rettere - du skal til Norge. Der er langt det største udvalg af aktier i fødevare produktion, bl.a. fisk.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Sv: Danske Fødevare Aktier

Indlæg af guldimund Tors Jan 09, 2014 9:51 am

Skal man se på det som et depressionsscenarie, skal man gå cash nu, og vente til der kommer et smæk/klask OG så gå i fødevarer. Det man skal være opmærksom på nu er at aktier stiger uanset hvad. Når obligationer ikke giver afkast, så søger de over i aktier og den automatiske stigning er sikret. Det bliver jo ikke ved med at gå. Blot min mening.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Sv: Danske Fødevare Aktier

Indlæg af Cirb Tors Jan 09, 2014 10:26 am

guldimund skrev:Skal man se på det som et depressionsscenarie, skal man gå cash nu, og vente til der kommer et smæk/klask OG så gå i fødevarer. Det man skal være opmærksom på nu er at aktier stiger uanset hvad. Når obligationer ikke giver afkast, så søger de over i aktier og den automatiske stigning er sikret. Det bliver jo ikke ved med at gå. Blot min mening.

Min strategi er, at jeg ikke ved noget, at jeg holder langt og at jeg kun køber aktier jeg "forstår". 

Derudover afstemmer jeg puljen "lidt" hver til hvert andet år januar/februar; hvis en aktie i puljen er faldet meget køber jeg nogle flere, og hvis en aktie er steget meget sælger jeg nogle.

Jeg har svenske aktier og har haft tyske, men prøver at holde mig til Danmark - jeg synes depot gebyrerne på de andre er for dyre.

Vestas og Novo er steget meget og udgør alt for stor en relativ værdi af min pulje, så der skal sælges nogle og købes noget andet istedet -jeg har ikke nogen fødevare aktier. Hælder lidt mod øl - nogen holdninger i forhold til Harboe kontra Carlsberg ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Danske Fødevare Aktier Empty Sv: Danske Fødevare Aktier

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum