Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

+2
Skyblue
Shintai
6 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring - Page 2 Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 5:14 pm

JAmen nu har jeg så altid lært at man skal forholde sig til virkeligheden. Og virkeligheden siger at problemet er selvskabt i en umådeholden og ukontrolleret vækst i hovedstaden, uden at man fra politisk side af har indraget infrastrukturen. Det er virkeligheden.

Virkeligheden er at man har bygget massivt i hovedstaden de sidste 10 år, store kontorpaladser, og store fancy boligkomplekser. Har man i samme grad tilpasset infrastrukturen ? Nej, langt fra. Tværtimod har man haft forsøg med at lukke den ene vej efter den anden, og på den måde komprimere trafikken. Tingene hænger bare ikke sammen.

Og hvis vi antager at det "kun" er 30 % af de højtkvalificerede nødvendige arbejdskraft, der kommer udenfor centrum, så er det jo sjovt nok de 30 % der kommer fra de rige nordsjællandske kommuner, og som i forvejen er så vellønnede at de da blot griner af et gebyr på 25 kr dagligt. Hvis ikke firmaet betaler udgiften, er det jo mindre end de betaler for brændstoffet til bilen. Og hvad er resultatet så ? Et uændret antal biler, men blot flere penge i kassen. Og hvad fik man så ud af det ?

Forstadsfamilierne der nu og da tager bilen ind til centrum for at handle og gå en strøgtur, de vil finde andre steder at shoppe. For hvorfor betale både 25 kr for at komme derind, OG give overpris i en strøgforretning?

Ifølge dansk erhverv har undersøgelser vist at folk der kommer i bil, for at shoppe, de bruger mindst 2 x det beløb som en bus eller cykel farende bruger. Alene på grund af at man ikke skal slæbe sine ting.

Jeg kan heller ikke lade være med at spekulere lidt på om det måske skyldes at københavnerne har nok i sig selv. Lidt i stil med, " når jg har givet 4 mio for en lille lejlighed for at bo i Kbh, så jeg ikke har råd til en bil, så skal fattigrøvene fra "landet" der bor bedre og billigere, sandelig ikke komme her til min by og forurene med sin bil. Overdrevet I know, men kan ikke komme udenom at den sidder og gnaver lidt i pæren af mig. For det ville jo ikke være første gang at dette lå bag Very Happy

Men under alle omstændigheder, så er det noget der vil ramme borgere der ikke har andre muligheder, og som økonomisk ikke har den højeste løn. Alle de højtlønnede er da fløjtende ligeglade, de kører da som de altid har gjort. Og så er det en økonomisk skævvridning endnu engang.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring - Page 2 Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 5:16 pm

Check dst.dk linksne. Så får nu nok en anden opfattelse. For vi behøver ikke antage noget som helst. Vi har tal for det.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring - Page 2 Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Tirs Sep 06, 2011 3:29 pm

Sune skrev:Ikke at jeg tror det flytter nogen i denne debat, men inden i kommer med eksempler der viser at det tager flere timer i kollektiv trafik og kun brøkdele af sekunder i bil - skulle I måske prøve jeres eksempler i en søgemaskine som tager højde for trafikken http://www.trafikken.dk/rejseplan2.asp

Til en start punkterer denne eksemplet Allerød->Blegdamsvej ved hjælp af lidt fleksibilitet (læs cykel) og et realistisk syn på myldretiden.

Den der trafik rejseplan er egentlig interessant. Men jeg tror den lider lidt af samme problem som Shintais Cowi/DBS beregning. Den antager best case for det offentlige, og worst case for bilerne. Min beregning siger 25 minutter til centru,m i myldretiden. Min gps siger 12 minuter, min erfaring 17.

Imidlertid er busser, tog mvd. jo også forsinket i myldretiden. Det er for så vidt ligemeget om man kører med en s-bus ind eller i sin bil, køen på Åboulevarden er den samme.

Edit: Men det er bestemt en positiv ting at få lidt realisme ind i beregningerne. Den skal bare med hele vejen.

Editedit: Hmm nu kørte jeg lige en test på afrejse kl. 10. Den mener stadig det tager 23 minutter. Det tager 12. Der er altså ikke myldretid kl. 10.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring - Page 2 Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum