Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Guideline og indstruktionshåndbog for grønne mænd ???

2 deltagere

Go down

Guideline og indstruktionshåndbog for grønne mænd ??? Empty Guideline og indstruktionshåndbog for grønne mænd ???

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 04, 2013 11:42 pm

Jeg er et evigt lykkeligt søgende for nye oplysningers  individ der ramte boligdebatten for år tilbage cheers  , blev senere banned på samme side for obstruktion af KLAKØRER en masse , mine amatør observationsstudier af  velskrevende  bolig/bankmøgler/klakører, (med til tider   ufine spark på ømme knæ og  fæle skriv og  min medfødte sunde mistanke for at store ord og fedt flæsk ikke når længere end til forsider og øverst i overskrift),fik de nye ejere til at klage  til admin ,da det  blev ildeset af reklamefolk med storhedsvanvid på samme side ,ærgeligt at et levende forum blev overtaget af begærlighedens opslugen  af alt selvtænkende  værdi. Sad 
 
Jeg og alien (ved det,du er ikke blevet spurgt) fik lov til at finde andet  åndehul,nu siddende på  Økonomidebatten.

Tak for det.  Very Happy 



Hvad Jeg ikke kan få ind i mit opsugende, men til tider alt for lille  hoved.
 hvorfor sidder veltænkende ,velargumenterende og velskrivende højt uddannede belæste hunde  herinde,  med puls og temp på omkring 37¤ ,med tics , essentiel tremor, oppustethed/luft i mave og dårlig fordøjelse når en grøn mand sparker til ens yderst velskrevne posts.


Kort sagt og tanker fra en langtidsholdbar  amatør med samme nick:

Hvorfor presser I ikke  Thomas til det yderste, spark ham ,søg nye indgangs vinkler på jeres synspunkter set fra jeres verden,.

Manden sparker til alt,skriver og siger alt ,oftes på /mod tomme tønder med mange sære nickname .


Men

Som Jeg ser det, er han  især på nakken af selvtænkende hoveder for at få det yderste ud af foldningerne mellem  furererne på jeres  hjernens overflade = stedet for selvstændig tankevirksomhed.Idea 

I ved det det , derfor  er I herinde, kom igang . Twisted Evil 

Hvorfor Jeg kan se det ? : Har ingen agenda eller  selvværd i klemme herinde.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Guideline og indstruktionshåndbog for grønne mænd ??? Empty Nu kom der - ganske forudsigeligt - en flok klakører ind.

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 3:46 am

De er ikke originale! De har alle gået på Pladderballe Højere Handelsskole i Kommunikation.

Der er ikke nogen tvivl om, at det spidser så gevaldigt til for Danske Bank, hvor det nu er blevet så almindeligt som at udfylde tipskuponen, at den sidste uge inden månedsafslutningen, så forudsige "IT-problemer" i Danske Bank. Det spændende er ikke om det kommer, men hvilken IT afdeling, der nu ganske urimeligt skal have skylden.

Vi kan også se propagandaafdelingerne på de mere accepterede medier. Sådan én som Valentin på Berlingske, der igen og igen pladrer ud med den samme løgn fra Danske Bank, som vi herinde har smadret til fars for år tilbage. F.eks. den med den store opsparing: Jo, tak! Hvis dem, der har gæld så også er dem med den store opsparing, hvilket i sagens natur kun i begrænset omfang er tilfældet.

Det andet er en erfaringssag: Det nytter ikke noget at tale "pænt" til den slags. Her er jeg uenig med Ellemann, at man skal passe på ikke at fornærme folk. Det nytter ikke noget at "tale pænt" til Al Qaida: De skal rammes af noget hårdt i hovedet.

Det tredje er at samfundet er i opgør på flere fronter på én gang - og da vi snakker økonomi herinde - så kommer det forbi! I sidste ende er der tale om penge, arbejdspladser og sikkerhed. Der er masser, der synes, det er så forfærdelig synd for dem; fair nok! Men, hvorfor interesserer det andre?

Det fjerde er at få afklaret begreberne: EU er blevet til noget helt andet end det var for 5 år siden. Så nytter det ikke at have samme holdning med samme argumenter som dengang. Der er hele myten om bankernes centrale rolle: Alene det, at det i tiltagende grad bliver dokumenteret, at de ganske enkelt ikke har begreb skabt om, hvad de foretager sig! Som Peter777 i sin tid skrev: Det er nok ikke med vilje, at bankerne har ruineret sig selv! Ganske enig; men det viser altså et ganske alvorligt underskud på hjernebalancen!
Økonomien, jo den klarer sig - nogenlunde: Det er finansieringen, der er rasende gal på den.

Det femte er, at dem, der ikke skriver så meget herinde og evt. lidt ubehjælpsomt - de er bestemt af betydning. Sådan en som cirb, der så at sige ikke skriver noget dumt - alene det er enestående. Det kan være en observation fra dagligdagen - gerne en af dem, der rutinemæssigt forbigås i pressen. Det er ikke mængden, der er afgørende.

Det sjette er, at folk vil have "indflydelse" - uden nærmere at gøre rede for, hvad de vil stille op med den! Det første må være at man erfarer, hvad det egentlig er, der foregår. Det er det, jeg prøver at gøre: Skaffe mig en indsigt i hvad det egentlig er, der sker! Jeg prøver at anvende det, som en del af os har lært: Videnskabelig metode! Hypotese, eksperiment, observation og teori - og så forfra igen. Dvs. man skal kunne tænke sig en situation, hvor man tager fejl! Det drejer sig ikke om at få ret: Det drejer sig om at forstå, hvad der sker!
Vi ser det i de her dage med Folketingets åbning og de virkelig tunge lovforslag, der fuldstændig forbigår opmærksomheden i lyset af en heftig og bitter diskussion om en skolelærer i Randers - al respekt for det; men Gud, hvor det rager os.
Bliver regeringen væltet: Nej, den gør da ikke. Er Hellepigen statsminister efter næste valg: Det tyder alt på!
Se på, hvad der sker! Vælgerne har sat deres indflydelse over styr ved at pege på nogle tåber på fløjene DF, LA, Enhedslisten og SF. Danske Bank mister ikke alene indflydelse ved at anvende deres primitive bøllemetoder, gidseltagning og afpresning: De kommer til at miste livet på det! Danske Bank har så principielt ikke noget at miste - de har smidt egenkapitalen væk for mange år siden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum