Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene!

Go down

Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene! Empty Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene!

Indlæg af Thomas Fre Aug 16, 2013 2:47 am

Nu tør selv Finanstilsynet sige det!

Ifølge professor Ken L. Bechmann, professor Anders Grosen og lektor Johannes Raaballe viser internationale undersøgelser, at der er meget elastik i opgørelsen af risikovægte. Og undersøgelserne konkluderer, at bankerne bruger denne elastik til at undervurdere og manipulere deres risikovægte.
Jeg erindrer Mavse der på sin nedladende Danske Bank manér hånede Finanstilsynet for ikke at fatte dybden og kompetencen i Danske Bank.

Som dynamitfabrikanten, der kom stormende ud gennem taget og forsikrede brandvæsnet om, at han så sandelig godt vidste, hvad han foretog sig - og i hans kyndige hænder er nitroglycerin skam ikke farligt - det var så inden, han afled i ambulancen.
Simon Haldrup, underdirektør i Danske Bank skrev:Jo mere præcise modeller, man benytter, jo mere præcist kan man beregne sin risiko ved udlån, og jo mindre kapital behøver man derfor at polstre sig med. De tre forskere overser fuldstændigt, at vi siden 2007 har været i front på dette felt, og det er helt forkert, når de indirekte beskylder os for at manipulere,
Det er lidt som svenskernes kompetence i ubådsbyggeri: Problemet er ikke at få dem under havoverfladen; men at få dem OP igen.

Det andet er, at Nationalbanken - og jeg i øvrigt for år tilbage - påpegede en systematisk fejl i risikovurderingen:

Nemlig den, at nok er store katastrofer usandsynlige; men der er ikke tale om en normalfordeling.
Sandheden er at jo større katastrofen er jo mere afviger normalfordelingen fra observationerne.

Dvs. at de store ulykker er uforholdsmæssig meget mere sandsynlige end de ville være, hvis sandsynligheden var normalfordelt - og jo værre ulykken, jo værre er bliver misforholdet.

Jeg regner ikke med at udvirke en adfærdsændring hos Danske Bank, det er så heller ikke min opgave; men NÅR det nu går galt igen - indenfor en overskuelig tidshorisont - så kan man ikke påberåbe sig at være i god tro.

Med andre ord: Danske Bank er svindlere. Det har vi så også Nationalbankens ord for.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene! Empty Jeg tror heller ikke at bankfolk bliver mindre kriminelle af at komme i fængsel.

Indlæg af Thomas Fre Aug 16, 2013 2:56 am

Men så slipper vi for at høre på deres ondsindede og rørstrømske forklaringer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene! Empty Urigtige påstande fra Danske Bank fremsat mod bedre vidende.

Indlæg af Thomas Fre Aug 16, 2013 4:28 am

Beviseligt mod bedre vidende.

Ja, man forholder sig i Danske Bank end ikke til gendrivelsen, skønt bevisbyrden ligger hos Danske Bank - en byrde man demonstrativt ikke er i stand til at løfte - ikke at man ville drømme om at gøre det, hvis man kunne.

Urigtige påstande underbygges af stadig mere urigtige påstande - mod bedre vidende: Det er det vi andre kalder løgn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene! Empty Sv: Eksperter siger at Danske Bank sminker tallene!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum