Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ciborgate

2 deltagere

Go down

Ciborgate Empty Ciborgate

Indlæg af hobbylandmanden Fre Jul 05, 2013 11:01 am

Überklasse SPIN

Det er jo ret beset en kæmpe skandale. Vores egen lille "Liborgate". Ud over at bekræfte en i at det lyves og bedrages massivt og kulturen er bundrådden i hele finansverdenen, så kan man jo også spørge sig selv, hvorfor historien ikke har fænget mere i main-stream medierne. Har da godt nok set mindre version i JP og også i Børsen, men der er allerede ved at gro mos på.

Reelt set har man jo snydt og bedraget de folk, som har haft lån baseret på CIBOR. Simpelt tyveri er hvad det er, men bevisbyrden er jo vanskeligere at løfte, desværre.
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ciborgate Empty Sv: Ciborgate

Indlæg af Thomas Fre Jul 05, 2013 12:44 pm

hobbylandmanden skrev:Überklasse SPIN

Det er jo ret beset en kæmpe skandale. Vores egen lille "Liborgate". Ud over at bekræfte en i at det lyves og bedrages massivt og kulturen er bundrådden i hele finansverdenen, så kan man jo også spørge sig selv, hvorfor historien ikke har fænget mere i main-stream medierne. Har da godt nok set mindre version i JP og også i Børsen, men der er allerede ved at gro mos på.

Reelt set har man jo snydt og bedraget de folk, som har haft lån baseret på CIBOR. Simpelt tyveri er hvad det er, men bevisbyrden er jo vanskeligere at løfte, desværre.

Lad så være, at bankfolk er platugler og svindlere. Det er så en moralsk betragtning, som måske blot er en uhensigtsmæssig og barnagtig måde at betragte verden på.

Men det, der så irriterer mig er, at samme platugler og svindlere kommer krybende og forlanger at blive hjulpet af de selv samme, som de systematisk har bedraget.

Disse forbrydere vil såmænd blive hjulpet i det omfang, det er vores soleklare interesse. Men i samme sekund vi kan klare os uden dem, skal de destrueres - for vi kan ikke stole på dem. Ikke ét sekund må de tro, at de har samme rettigheder som om de var mennesker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ciborgate Empty Sv: Ciborgate

Indlæg af hobbylandmanden Fre Jul 05, 2013 1:18 pm

Ja, forhåbentlig får de kniven når tid kommer. Kan dog have min tvivl.

Personligt kan jeg kun sige, at det har medført at mit mål på det økonomiske plan er gældfrihed. Nul gæld=nul kontakt med systemet. Så er der vel grænser for hvor meget de efterfølgende kan snyde og bedrage.
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ciborgate Empty Sv: Ciborgate

Indlæg af Thomas Fre Jul 05, 2013 1:43 pm

hobbylandmanden skrev:Ja, forhåbentlig får de kniven når tid kommer. Kan dog have min tvivl.

Personligt kan jeg kun sige, at det har medført at mit mål på det økonomiske plan er gældfrihed. Nul gæld=nul kontakt med systemet. Så er der vel grænser for hvor meget de efterfølgende kan snyde og bedrage.

Det er det generelle billede: Vi må se at klare os uden bankerne, for det går kun galt.

Hele tanken om den store integrerede bank, som Danske Bank og Deutsche Bank - den har ikke nogen fremtid: Altså al markedsvirksomhed er interne posteringer i banken. Det går ikke.

Man mister overblikket - at ens teorigrundlag er (for nu at sige det pænt) - dubiøst er noget andet.

Så er der det ved det, at en pris er noget, der sættes mellem modsat rettede interesser. Det er lidt svært når man selv har de modsat rettede interesser.

Reelt er der ikke ret meget brug for banker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ciborgate Empty Sv: Ciborgate

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum