Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg er ikke den eneste, der tror Bundesbank

Go down

Jeg er ikke den eneste, der tror Bundesbank Empty Jeg er ikke den eneste, der tror Bundesbank

Indlæg af Thomas Fre Jul 05, 2013 3:06 am

står bag guldpris faldet:
Valuewalk

Han pakker det godt nok ind i det sædvanlige religiøse sludder.

Jeg har to mere praktiske og håndfaste motiver:

a) Man er led og ked af de kinesiske bankers barnagtige manipuleren med EUR og USD. Derfor kunne et par sabelhug til balancerne være ganske udmærket. Der er jo nogen, der låner penge til spekulanterne, der mildest talt har haft en pæn profit.

b) Som mere primitivt og sandsynligt, tror jeg at den igangværende kampagne mod skattesvigere er mere vægtig. Efterhånden som man lukker flere og flere muligheder for at gemme ikke beskattede midler i odiøse banker (i Schweiz f.eks.), så vil tumperne i deres selvovervurderende grådighed og dumhed gå over og købe guld.

Hvis de ikke vil betale skat, så må man jo ruinere dem på anden måde og fjerne overflødige penge, der bare render rundt og laver ulykker. Den nemmeste måde er nok at rømme sig i Bundesbank, så skvatter lortet. Jeg tror ikke et øjeblik på, at Bundesbank er begyndt at sælge for alvor. Det er der simpelt hen ikke volumen nok til i handlerne. FED lader til at være revnende ligeglad.

Det egentlige problem begynder at komme, når Kina for alvor skal til at importere fødevarer. Kina betaler i øjeblikket alligevel relativt 60-70% for meget for importeret ris. Så der er et stykke vej op.

Sagen er bare den, at så begynder Kina at skulle bruge af sin formue i USD på at købe mad. Det vil smide en forfærdelig masse USD på markedet, trykke USD og få fødevarepriserne til at stige, som de gør i øjeblikket. De penge kan man så opkræve i skat og betale statsgæld ned med. Det vil så også ødelægge ethvert håb for Kina om nogensinde igen at få en eksport.

Det vil så også betyde stigende renter og nogen inflation. Men så længe man kan styre det, så går det nok. Nu skal Canada, Australien og Sydafrika lige omstille sig lidt fra at sælge grus.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34038
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum