Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det gode liv?

+4
Shintai
mkof
SortKaffe
Hugaffen
8 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Hugaffen Søn Aug 28, 2011 1:26 pm

Shintai skrev:Har du husket at beskatte kontanthjælpen? Eller tog du bare den fulde ubeskattet lige i lommen? Wink

Og boligsikringen man har valgt er absolut max muligheden for sådan en familie. Så skal vi nu ikke liiiige?

Hele skemaet bygger jo på en ikke beskattet indtægt hvor alle værdier er maxed. Hvilket er et urealistisk scenario for 99.9%.

Så slå nu lige lidt koldt vand i blodet før du løber videre med disse tal.

Alle indtægter staten har indholder jo også førtidspension, pension, dagpenge, a-kasse osv mht skat.

Nu er det tilfældigvis et budget fra et familiemedlem som jeg har lavet og alle indtægter er efter skat, så det er 100% korrekt. At i ikke er klar over det er endnu mere skræmmende....
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Shintai Søn Aug 28, 2011 1:29 pm

Hugaffen skrev:Nu er det tilfældigvis et budget fra et familiemedlem som jeg har lavet og alle indtægter er efter skat, så det er 100% korrekt. At i ikke er klar over det er endnu mere skræmmende....

Du ved godt dine tal ikke er mulige? Der er et loft over kontanthjælpen ligeledes efter 6 måneder.

Hvis du virkelig vil lave en ændring. Så få fjernet fradragene. De udgør 75mia årligt. Det er noget mere end de 3½mia kontanthjælpen udgør.

Har du også glemt aktivering osv? Lyder som om du tror det bare er ren ferie.


Sidst rettet af Shintai Søn Aug 28, 2011 1:40 pm, rettet 1 gang
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Hugaffen Søn Aug 28, 2011 1:38 pm

Shintai skrev:

Du ved godt dine tal ikke er mulige? Med mindre man ikke betaler skat osv.

Hvis du virkelig vil lave en ændring. Så få fjernet fradragene. De udgør 75mia årligt.

Sig mig, spiller du dum med vilje?

Er du over 25år og har forsørgerpligt er kontanthjælpen 13.345kr før skat.
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Shintai Søn Aug 28, 2011 1:41 pm

Hugaffen skrev:

Sig mig, spiller du dum med vilje?

Er du over 25år og har forsørgerpligt er kontanthjælpen 13.345kr før skat.

Næh jeg fik det rettet, beklager jeg kiggede på et lavere tal. Men læs igen. Dine tal er dybt urealitiske og du ved det sikkert godt.

6 måneder loft, aktivering osv. Samt du basere alt på max ydelser. Efter 6 måneder skal din familie jo fjerne godt 5000kr.

Hvis dine tal er så ægte, hvorfor er dette så et problem?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-18410037:50000-danske-b%C3%B8rn-lever-i-fattigdom.html?ss

Loft over kontanthjælp
Når man har modtaget kontanthjælp i seks måneder i træk, bliver man omfattet af det såkaldte loft over kontanthjælp. Det betyder, at ens boligstøtte og særlig støtte bliver sat ned.

Det kan godt være du har set dig sur på denne befolkningsgruppe. Men hvis du skal være smart og hentyde til folk spiller dumme. Så gør for helvede dit eget hjemmearbejde ordenligt.

Ligeledes kan man heller ikke sige nej til et job på kontanthjælp. Men det fatter du vel heller ikke. Det er bare sus og dus ik? Det gode liv?
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Lars_HH Søn Aug 28, 2011 2:08 pm

Shintai skrev:Enig. Hvis man aldrig har været syg, altid godt job. Evt født i rig familie etc. Så har man ofte meget lidt forståelse for andres problemer, hvis man ikke omgås dem dagligt.

Hvilket så igen også pejer tilbage på bloggens ejermand. Som sjovt nok også er kraftig LA støtte og hvis omgangskreds bl.a indeholder Riskær.

Huset?
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=417068

Så er det nok også lidt svært at skulle relatere til en enlig mor på kontanthjælp.
*dobbelt post*


Sidst rettet af Lars_HH Søn Aug 28, 2011 2:23 pm, rettet i alt 3 gange

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Shintai Søn Aug 28, 2011 2:15 pm

Lars_HH skrev:Jeg er vokset op med en enlig mor der sov på sofaen, fordi der ikke var soveværelse til os alle, hvordan har din opvækst været?

Enig mor ligeledes. Dog lige med værelser nok i alment boligbyggeri i Køge.

Til gengæld er jeg så millionær i dag og bor på Islands Brygge. Hvilket nok gør jeg med stor glæde betaler skat, samt gør hvad jeg kan for de der ikke har samme midler eller overskud.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Lars_HH Søn Aug 28, 2011 2:21 pm

Det handler om kultur og ikke penge, min mor viste med sit eksempel at man skulle stå op hver morgen, gå i bad og gøre sit bedste. Du tror det handler om penge, fordi så kan du højst sandsynligt sidde på nettet og omfordele andre folks penge og linke til Politiken artikler på Facebook for at ændre verden, totalt overfladisk og umodent. Det handler om at alle tager et ansvar for deres eget liv og herefter hjælper sin nabo. Problemet i Danmark er hverken de rige eller fattige, problemet er at kun 49% af befolkningen arbejder det kan systemet IKKE holde til, fjern alle fradrag og tilskud, fjern erhvervsstøtte (bankpakker, vestas-pakker), fjern bundskat, giv et incitament til at arbejde og behandl alle folk ens og hver opmærksom på at den kulturelle kapital er afgørende i uddannelsessystemet og ikke den økonomiske.

Det er de erfaringer jeg har gjort mig efter at have undervist i på tiendeklasseskoler og gymnasier de sidste 10 år i Danmark.

P.S.
Det mest lamme er Enhedslisten og de maks. 28 elever i klassen. Hvad der er bedst for klassen aner de der planøkonomiske tosser da intet om, det skal læreren eller skolen da afgøre. Jeg kan da sagtens håndterer 60 elever til idrætsdagen mv.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Lars_HH Søn Aug 28, 2011 2:22 pm

P.P.S
At du betaler din skat med glæde er da fuldkommen ligegyldigt, det er du jo tvunget til, det handler om hvad du gør i praksis, frivilligt arbejde, underviser, samle ind mv.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Shintai Søn Aug 28, 2011 2:30 pm

Du kan sige hvad du vil. Men det handler om penge. Penge til bolig, mad, tøj osv.

Så kan du have ihh og ohh så meget kultur. Men det nytter bare ingen steder hvis du ikke har en økonomisk base bagved. Og du tror vel bare alle kan få job og alle er født med samme evner? Nej sådan er det bare ikke.

Det er sjovt det altid er så nemt at skyde de svage i foden som du gør nu. Kun 49% arbejder. Ja, fordi de fleste under 21 arbejder ikke. Og de fleste over 65 arbejder sjovt nok heller ikke. Hvilket giver 44år hvor en del stadig er under uddannelse eller arbejdsløse.

Man vælger jo ikke friviligt et liv på overførselsindkomster. For det er generelt et lorteliv. Men sådan som samfundsøkonomien virker skal 3-5% helst være arbejdsløse konstant. Udover de folk der så af den ene eller anden grund ikke kan.

Jeg har en ven der snart har søgt job i 2 år. Er han også bare en person uden rygrad og ansvar med manglede kultur?
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Lars_HH Søn Aug 28, 2011 2:51 pm

Shintai skrev:Du kan sige hvad du vil. Men det handler om penge. Penge til bolig, mad, tøj osv.

Så kan du have ihh og ohh så meget kultur. Men det nytter bare ingen steder hvis du ikke har en økonomisk base bagved. Og du tror vel bare alle kan få job og alle er født med samme evner? Nej sådan er det bare ikke.

Det er sjovt det altid er så nemt at skyde de svage i foden som du gør nu. Kun 49% arbejder. Ja, fordi de fleste under 21 arbejder ikke. Og de fleste over 65 arbejder sjovt nok heller ikke. Hvilket giver 44år hvor en del stadig er under uddannelse eller arbejdsløse.

Man vælger jo ikke friviligt et liv på overførselsindkomster. For det er generelt et lorteliv. Men sådan som samfundsøkonomien virker skal 3-5% helst være arbejdsløse konstant. Udover de folk der så af den ene eller anden grund ikke kan.

Jeg har en ven der snart har søgt job i 2 år. Er han også bare en person uden rygrad og ansvar med manglede kultur?

Godt beskæftigelsesfrekvensen er kun 69,9 %, dvs. folk i den arbejdsdygtige alder der arbejder, her indgår studerende som værende i arbejde.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Shintai Søn Aug 28, 2011 3:05 pm

Lars_HH skrev:
Godt beskæftigelsesfrekvensen er kun 69,9 %, dvs. folk i den arbejdsdygtige alder der arbejder, her indgår studerende som værende i arbejde.

Når man tæller med ned til 16år. Så er det vel ikke mærkeligt andet? I øvrigt siger DST at beskæftigelsesfrekvensen var 71.8% i 2010.
Samt at mellem 30år og op til 59år ligger den stort set ligger omkring 80%. Dem der ligger lavt, altså omkring 50% ca er de 16-19årige samt dem over 60år.

Jamen hvad skal de lave? Vi har jo nok nemt 10% arbejdsløshed i dag. Selvom vi officielt påstår mindre. Samt folk der er gået på efterløn osv i dine tal.

Du må jo vide hvordan der magisk kommer jobs. Hvad skal min udannet ven lave? 2år og intet job til trods for 100vis hvis ikke 1000vis af ansøgninger. Selv en pedelstilling på en skole får jo næsten 1000 ansøgninger.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Lars_HH Søn Aug 28, 2011 4:09 pm

Shintai skrev:

Når man tæller med ned til 16år. Så er det vel ikke mærkeligt andet? I øvrigt siger DST at beskæftigelsesfrekvensen var 71.8% i 2010.
Samt at mellem 30år og op til 59år ligger den stort set ligger omkring 80%. Dem der ligger lavt, altså omkring 50% ca er de 16-19årige samt dem over 60år.

Jamen hvad skal de lave? Vi har jo nok nemt 10% arbejdsløshed i dag. Selvom vi officielt påstår mindre. Samt folk der er gået på efterløn osv i dine tal.

Du må jo vide hvordan der magisk kommer jobs. Hvad skal min udannet ven lave? 2år og intet job til trods for 100vis hvis ikke 1000vis af ansøgninger. Selv en pedelstilling på en skole får jo næsten 1000 ansøgninger.

Kig på 1.kvartal 2011

Selvfølgelig skal din ven have et arbejde, det er jo det min pointe er, at store dele af befolkningen er uden arbejde. Hvorfor er de det? Fordi at den danske økonomi fuldkommen er frosset til grundet vanvittige hjælpepakker til et marked der ikke har nået sin organiske bund og heller vil gøre det uden gigantiske krak i bank og kreditforeningenssektoren (hov, der blev vi muligvis enige igen:))

Boblen skal ikke have mere kunstigt åndedræt, den skal punkteres hurtigst muligt, så vi kan få genstartet maskinen og booted op på ny.
Så længe dette ikke er sket vil antallet af folk i beskæftigelse falder og derfor vil antallet af mennesker i armod stige i den periode. Ligheden vil dog øges da det er kapitalgevinsterne det vil gå hårdest ud over. rendeer

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af dkguy66 Søn Aug 28, 2011 4:38 pm

En anden ting man kunne påpege var, hvorfor en person på kontanthjælp modtager 37% mindre end en person på dagpenge?

Med de regelstramninger VKO foretog vedr ledige, er der alt for mange eksempler på folk der har fået frataget sine dagpenge, på grund af reglerne.

En bekendt fik eksempelvis frataget sine dagpenge, fordi nogle af de obligatoriske ansøgninger, var sendt i opsigelsesperioden. Og havde personen ventet med at sende ansøgningerne en uge, havde de været godkendt. Vupti, no dagpenge, og goddag kontanthjælp.

Jeg har alt for mange eksempler på hvordan kommunale sagsbehandlere, via regelfortolkningerne ofte driver folk ud i depressioner og deraf følgende sygemeldinger. Et af de brugte tricks er via § 34, særlige tillæg. hvor man i visse kommuner har tildelt dette 3 mdr ad gangen, på trods af at de fast udgifter ofte er a'conto udgifter, og konstante året igennem. Og på trods af at det ikke fremgår af loven. Særligt sygemeldte personer har flere gange oplevet at blive fratrukket dette tillæg, og dermed står med et udbetalt beløb, der kun lige dækker de faste udgifter. Hvorefter flere er blevet endnu mere depressive, og næsten har opgivet det hele. Har endda eksempler på at det er gået så galt at nogen er blevet sat ud af lejligheden, alene på grund af en firkantet håndtering fra en kommunes side, så vedkommende ikke havde råd til at betale husleje, faste udgifter, hvis der samtidig skulle være penge til at få mad.

Sidder lige nu med en sag, hvor det kommunale energiselskab har lukket for varmen hos en gammel svagelig pensionist, der pga sygdom, og en flytning, ikke kunne hitte rede i hvilke regninger der skulle betales, og en manglende forståelse, og uvillighed til at hjælpe denne borger, betød at vedkommende en dag fik besøg af fogden der lukkede for varmen.

Jeg har eksempler på flere kommuner, der på grund af besparelser lukkede alle puljer til efteruddannelse til kontanthjælpsmodtagere. Så i stedet for en fornuftig mulighed for at komme videre og klare sig selv, med lidt hjælp, blev overladt til sig selv.
I modsætning til det, har man som dagpengemodtager staten bag sig.

Et andet eksempel. Hvis en borger vil omskoles, lad os sige vedkommende vil være meritlærer, så er det kun muligt for vedkommende at få SVU ( statens voksenuddannelsesstøtte) SÅFREMT MAN ALLEREDE ER I BESKÆFTIGELSE OG DAGPENGEBERETTIGET. !!!!!

Hvis det ikke skriger til himlen, så ved jeg ikke hvad.

Og jeg kan garantere at penge betyder noget for kontanthjælpsmodtagerne. I betragtning af hvor få penge de har tilbage når de faste udgifter er betalt, så er det alfa og omega at disse har en stabil udbetaling, der skaber tryghed, og overskud til at komme videre.

Jeg skulle hilse og sige, at man får et ganske andet syn på regel Dnamakr når man sidder med sådanne sager, og skal hjælpe igennem regeljunglen, og det kommunale formynderi.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Praktiske Gris Søn Aug 28, 2011 6:56 pm

Shintai skrev:

Mener du hun skulle passe børnene hjemme? Jeg mener børnehave er vigtigere, da det udvikler dem socialt og skaber forbindelser til andre. For der er næppe råd til udflugter og andre sociale ting.

Jeg synes faktisk det er absurd først at betale moderen for at gå hjemme og lave ingenting og derefter betale for at få hendes børn passet i børnehaven.

De kan vel lege med hinanden eller måske med nogle af naboernes børn i det sociale boligbyggeri, som er i samme situation.

Praktiske Gris

Antal indlæg : 20
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af dkguy66 Søn Aug 28, 2011 7:09 pm

Nu er det mig bekendt kun trofæ-koner der betales for at gå hjemme.

De andre får hjælp til at overleve, betale faste udgifter, og hjælp til mad osv. Og skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af [Censur] Søn Aug 28, 2011 7:11 pm

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 3:08 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Shintai Søn Aug 28, 2011 8:36 pm

Praktiske Gris skrev:Jeg synes faktisk det er absurd først at betale moderen for at gå hjemme og lave ingenting og derefter betale for at få hendes børn passet i børnehaven.

De kan vel lege med hinanden eller måske med nogle af naboernes børn i det sociale boligbyggeri, som er i samme situation.

Går hun hjemme og laver ingenting? Jeg troede den stod på aktivering og jobskrivninger. Det er måske ændret? Plus hvad skal hun gøre når hun får et jobtilbud hun skal sige ja til. Finde en plads til børnene i løbet af dage eller uger? Eller blot miste sin kontanthjælp så hun kan passe dem hjemme.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af dkguy66 Man Aug 29, 2011 1:15 am

Personligt mener jeg at folk der stadig kan skrive " betalt for at gå der hjemme", er uforstandige, og totalt uvidende om den virkelighed, der omgiver dem.

Det er lidt som når politikere udtaler sig om ghettoerne uden at vide en brik om forholdene i dem, mens de selv feder den i muremestervillaen i Gentofte.

Men da jeg samtidig er tilhænger af at forældre i højere grad bruger tid med og på sine børn, har jeg tidligere påpeget systemets uflexible holdning, så de ledige kunne få børnene passet deltids, og bruge tid med dem deltids.

Men systemet er ikke flexibel. Desværre.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Hugaffen Man Aug 29, 2011 10:00 am

Shintai skrev:

Næh jeg fik det rettet, beklager jeg kiggede på et lavere tal. Men læs igen. Dine tal er dybt urealitiske og du ved det sikkert godt.

6 måneder loft, aktivering osv. Samt du basere alt på max ydelser. Efter 6 måneder skal din familie jo fjerne godt 5000kr.

Hvis dine tal er så ægte, hvorfor er dette så et problem?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-18410037:50000-danske-b%C3%B8rn-lever-i-fattigdom.html?ss



Det kan godt være du har set dig sur på denne befolkningsgruppe. Men hvis du skal være smart og hentyde til folk spiller dumme. Så gør for helvede dit eget hjemmearbejde ordenligt.

Ligeledes kan man heller ikke sige nej til et job på kontanthjælp. Men det fatter du vel heller ikke. Det er bare sus og dus ik? Det gode liv?

Loft efter 6 måneder (kontanthjælp,særlig støtte og boligstøtte)

Gifte og samlevende forsørgere 13.345 kr.
Gifte og samlevende ikke forsørgere 10.044 kr.
Enlige forsørgere 16.648 kr.
Enlige ikke forsørgere 13.345 kr.
Maks. nedsættelse gifte (tilsammen) 2.393 kr.
Maks. nedsættelse andre (pr. person) 1.586 kr.

Børnefamilieydelse for 3børn= 35000/12 = 2916kr
Børnetilskud for 3børn = (1240*4*3)/12= 1240kr
Børnebidrag for 3børn = (1056+137)*3 = 3579kr
Kontanthjælp+Boligstøtte og Særlig støtte: 16648- (13345+3150) = +153 ergo, under loftet...

Så tallene lader sig fint gøre, eftersom de er taget direkte fra kommunens egne udsendte papirer! Virkeligheden er desværre også den, at aktivering overhovedet ikke virker og konsekvenserne ved ikke at deltage, er ikke eksisterende. Det handler for kommunen om, at få flyttet folk over på førtidspension. Uden at blive alt for subjektiv og komme al for tæt på min virkelighed, så lad mig bare sige, at flere kommuner på vestegnen mere end glædeligt sender dig på førtidspension, jo tidligere jo bedre. Desuden er der rigtig mange gange, hvor kommunen simpelthen bare giver op og lader folk blive på kontanthjælp uden at stille de store krav.

Livet som enlig forsøger på kontanthjælp er ikke et fattigt liv, selvom der er politisk kapital i at fremlægge det således. Problemet er snarere, at mange kontanthjælpsmodtagere (og andre modtagere af sociale ydelser) har andre problemer at slås med, som f.eks misbrug, apati og en generel mangel af forståelse for, hvorfor samfundet ikke bare giver dem nogle penge. Ja, livet som enlig kontanthjælpsmodtager er ikke altid sjovt, men nu var mit udgangspunkt en enlig forsørger.

Jeg tror ikke på, at penge løser problemet. Jeg ser flere i min nærmeste omgangskreds, der har utroligt svært ved, at skulle forlade livet på passiv forsøgelse, da det er blevet hverdag ikke at skulle arbejde og hele ideen om, at skulle op før kl. 10 om morgenen er grænsende til Utopi.

Jeg er selv vokset op hos en enlig mor, jeg har mange søskende og livet var ikke altid sjovt. Men min mor stod op hver dag og gik på arbejde, nogle gange også lørdag (så hun havde ofte 6 dags uger). Jeg fik mit første job, da det overhovedet var muligt og har aldrig, jeg gentager, aldrig været arbejdsløs. Jeg har nemlig altid taget det arbejde jeg har kunnet, uanset hvad det var. Det er netop denne problematik jeg stiller op, nemlig at rigtig mange kontanthjælpsmodtagere, især enlige forsørgere, ikke har noget incitament til at søge et arbejde og heller ikke noget ønske om det, simpelthen fordi, at de passive ydelser går hen og bliver så høje, at det ikke kan betale sig at gå på arbejde. Desuden bliver det en livsstil at være på passiv forsørgelse. Men, det er svært at trænge igennem, i et samfund hvor nogle mener, at man er fattig hvis man ikke har en smartphone, en playstation 3, en Xbox, noget modetøj og en ferie om året.

De sociale ydelser er en kæmpe udgift vi simpelthen ikke har råd til - næsten 900.000 mellem 16-64 år står udenfor arbejdsmarkedet og dertil skal lægges alle dem der arbejder på deltid. Somethings gotta give...


Sidst rettet af Hugaffen Man Aug 29, 2011 12:28 pm, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Uhørt mange stavefejl grundet enorme mængder koffein i blodet... :))
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af [Censur] Man Aug 29, 2011 6:58 pm

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 3:08 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af dkguy66 Tirs Aug 30, 2011 1:52 am

@ Ex

Du glemmer lige bundfradraget i de brutto tal. Og bundfradraget udgør godt 42.000 årligt.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Hugaffen Tirs Aug 30, 2011 4:06 pm

dkguy66 skrev:@ Ex

Du glemmer lige bundfradraget i de brutto tal. Og bundfradraget udgør godt 42.000 årligt.

Yeps. Bundfradraget udgør for 2011 42.900kr.

Altså hedder beregningen:
13.345-3575 = 9770kr*0,38 = Skat 3712,6kr
Så hvis man ikke har andre fradrag, vil man som enlig forsørger have 9632kr om måneden efter skat og iberegnet kontanthjælpsloft. Dertil skal så lægges diverse tilskud til enlige forsøgere (børnetilskud, børnepenge, børnebidrag) og boligsikring.

Det er fakta, længere er den ikke...
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Det gode liv? - Page 2 Empty Sv: Det gode liv?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum