Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Spin i nyhederne

4 deltagere

Go down

Spin i nyhederne Empty Spin i nyhederne

Indlæg af Skizo Lør Aug 06, 2011 4:57 pm

Sad og bilen i dag og så kom P3 nyhederne på -> mms://WMS.dr.dk/storage/auto/Nyheder/Radioavisen/P3N/06082011_P3N_lørdag_15_00.wma

Må erkende jeg nærmest var ved at køre galt.

Tossen der snakker er Ann Lehmann fra Nordea (så vidt jeg kan regne ud).

Spørgsmål jeg har er om det virkeligt er hendes budskab eller om det er klippet sådan af en journalist?


Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af Thomas Lør Aug 06, 2011 5:03 pm

Skizo skrev:Sad og bilen i dag og så kom P3 nyhederne på -> mms://WMS.dr.dk/storage/auto/Nyheder/Radioavisen/P3N/06082011_P3N_lørdag_15_00.wma

Må erkende jeg nærmest var ved at køre galt.

Tossen der snakker er Ann Lehmann fra Nordea (så vidt jeg kan regne ud).

Spørgsmål jeg har er om det virkeligt er hendes budskab eller om det er klippet sådan af en journalist?


Det er min forbindelse p.t. ikke god nok til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af peter777 Lør Aug 06, 2011 5:48 pm

Hun kommenterer, at udviklingen i USA får benzinpriserne til at falde herhjemme, og ligeså med renten herhjemme, så det er et usædvanligt godt tidspunkt at købe bolig på nu.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af Thomas Lør Aug 06, 2011 5:58 pm

peter777 skrev:Hun kommenterer, at udviklingen i USA får benzinpriserne til at falde herhjemme, og ligeså med renten herhjemme, så det er et usædvanligt godt tidspunkt at købe bolig på nu.

Åhhh Gud!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af xwing99 Lør Aug 06, 2011 6:04 pm

Skizo skrev:Sad og bilen i dag og så kom P3 nyhederne på -> mms://WMS.dr.dk/storage/auto/Nyheder/Radioavisen/P3N/06082011_P3N_lørdag_15_00.wma

Må erkende jeg nærmest var ved at køre galt.

Tossen der snakker er Ann Lehmann fra Nordea (så vidt jeg kan regne ud).

Spørgsmål jeg har er om det virkeligt er hendes budskab eller om det er klippet sådan af en journalist?



Jeg hørte hende godt på DR-update. Benzinprisen falder fordi efterspørgelsen falder, så på den måde har hun ret i at det bliver billigere at tanke. Men grunden til at det bliver billigere at tanke er: At det bliver billigere at tanek fordi folk ikke har behov for at tanke. Og det er altså negativt. Det glemmer hun så lige huske på.

Det samme kan siges og fødevarerne, billigere varer skyldes kun at folk simpelthen ikke har råd til at betale mere.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af Thomas Lør Aug 06, 2011 6:35 pm

xwing99 skrev:
Skizo skrev:Sad og bilen i dag og så kom P3 nyhederne på -> mms://WMS.dr.dk/storage/auto/Nyheder/Radioavisen/P3N/06082011_P3N_lørdag_15_00.wma

Må erkende jeg nærmest var ved at køre galt.

Tossen der snakker er Ann Lehmann fra Nordea (så vidt jeg kan regne ud).

Spørgsmål jeg har er om det virkeligt er hendes budskab eller om det er klippet sådan af en journalist?



Jeg hørte hende godt på DR-update. Benzinprisen falder fordi efterspørgelsen falder, så på den måde har hun ret i at det bliver billigere at tanke. Men grunden til at det bliver billigere at tanke er: At det bliver billigere at tanek fordi folk ikke har behov for at tanke. Og det er altså negativt. Det glemmer hun så lige huske på.

Det samme kan siges og fødevarerne, billigere varer skyldes kun at folk simpelthen ikke har råd til at betale mere.


Lehmann Brothers and Sisters - lyder som et poporkester fra 1950'erne...

At hun så åbenbart kaster sig ud i dybsindigheder omkring noget at det mest politisk bestemte.
At tro at USA's sikkerhedspolitik er indrettet mhp danske boligejeres bekvemmelighed.......

Det minder mig lidt om dengang i 1990'erne, da Japan var ved at gå i mørkesort og USA knaldede olieprisen helt i bund - hold kæft, hvor blev russerne sure. Den norske statsminister Kjeld Magne Bondevik blev så ked af det, fordi han måtte se finansieringen af alle de rare ting, han havde lovet verdens bedste nordmænd, forsvinde: Psst væk. Han blev så ked af det, at han måtte melde sig syg i 3 uger med en depression! Det var ondt gjort af USA! Det rare menneske!

Altså kineserne er interesserede i lave oliepriser og russerne i høje - af naturlige årsager: USA problem er, at holde begge parter lige tøsefornærmede - det er langt hen ad vejen lykkedes meget godt.

Nu har man så det problem, at dollaren er overvurderet - og den skal devalueres. Større eksport og mindre import er det eneste, der kan skabe jobs i USA - og dermed forbrug. Større offentlige investeringer bliver det jo ikke til: Bla. omtalte 60 minutes nogle store projekter med gas fra olieskifer, som bestemt ikke ser billige ud.
Der skal så en højere oliepris til, for at de kalkuler kan hænge sammen - det er jo ikke Lykke Friis, der bare smækker et par vindmøller op.
Dollaren skal nok falde, men lur mig om olieprisen ikke følger med op - målt i f.eks. euro.

Det er jo derfor kineserne går rent Blangstrup! De kan da godt se, hvad stigende oliepriser, faldende dollar gør ved deres økonomi - for slet ikke at tale om deres "formue" - dummere er de da ikke!

Fødevarepriserne betyder ikke det store i Vesten. De skal også op.
40% af USA's majsproduktion (verdens suverænt største majsproducent) går til biobrændsel, så USA regulerer også verdens fødevarepriser.
Hvis kineserne tror at USA har tænkt sig at forære dem de fødevarer, de har så stor brug for, så tager de fejl.

Næ, det hele hænger såmænd ganske godt sammen - set fra USA's synspunkt.

Jeg tror ikke boligejerne skal sætte snydeskaftet op efter nogen julegaver dér.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af xwing99 Lør Aug 06, 2011 6:50 pm

Nej, jeg har også svært ved at se USA´s dominans i verden blive overgået af en anden nation lige pt. Ved 1. Verdenskrigs afslutning overtog USA førertrøjen fra England.

Kina er ihvertfald ikke der endnu.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af Thomas Lør Aug 06, 2011 7:16 pm

xwing99 skrev:Nej, jeg har også svært ved at se USA´s dominans i verden blive overgået af en anden nation lige pt. Ved 1. Verdenskrigs afslutning overtog USA førertrøjen fra England.

Kina er ihvertfald ikke der endnu.

Du kan jo se, at lige så snart, der er tale om et stoppet toilet i Somalia, så ved man jo nok hvem tiggerstaven peger på.

At USA så har nogle omfordelingsproblemer internt - det er sikkert og vidst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af Skizo Tors Aug 18, 2011 7:20 pm

Så er hun i gang igen http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/08/18/144809.htm?rss=true

Det lugter langt væk af desperation.

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Spin i nyhederne Empty Sv: Spin i nyhederne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum