Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

HCGN's favorit: TORM

+10
Cariño
tommyjo
Storebror
Affeman
Esbjerg
SortKaffe
Shintai
klogeaage 35
peter777
Thomas
14 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Erria

Indlæg af Thomas Ons Mar 07, 2012 8:42 pm

Skibene er solgt fra - hvad skal de da også med dem?

Negativ egenkapital på 250 mio. - øhhh, hvad vil kreditorerne (Danske Bank) egentlig gøre udlæg i?
Aktionærerne har tabt deres penge - det har Danske Bank også.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Ledelse?

Indlæg af Thomas Ons Apr 11, 2012 9:06 am

Hvaffor' en ledelse?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af guldimund Ons Apr 11, 2012 4:53 pm

Anekdote : Dengang på lillesøster-sitet sprang jeg med på hcgn's anbefaling. Det var en god forretning. Ikke nogen tvivl om det. Da jeg så synes at jeg havde tjent nok på det, solgte jeg. Hvad jeg vil sige med det ? At jeg ikke har en s... forstand på aktier og var heldig at ramme en generel uptrend og har holdt fingrene fra aktier siden. Meeeen, jeg var lige ved at føle mig som "master of the universe".
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af Thomas Ons Apr 11, 2012 5:47 pm

guldimund skrev:Anekdote : Dengang på lillesøster-sitet sprang jeg med på hcgn's anbefaling. Det var en god forretning. Ikke nogen tvivl om det. Da jeg så synes at jeg havde tjent nok på det, solgte jeg. Hvad jeg vil sige med det ? At jeg ikke har en s... forstand på aktier og var heldig at ramme en generel uptrend og har holdt fingrene fra aktier siden. Meeeen, jeg var lige ved at føle mig som "master of the universe".

Det er med aktier (modsat alle bankfjolsernes påstande) en decideret kortsigtet investering og rent lotteri.

Som Garfield siger om lasagne: "Et udpræget kortvarigt forbrugsgode."
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Av

Indlæg af Thomas Man Apr 23, 2012 9:22 am

AV
Det lader til at rederne af den indchartrede tonnage heller ikke har noget at bruge skibene til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sælger fra: 5 produkttankere.

Indlæg af Thomas Man Apr 22, 2013 8:16 pm

Realiserer tab???

Sælger fra og sælger fra - det er vist så meget sagt: Oaktree er en typisk stråmandsgrib.

Oaktree

Det er formentlig det samme nummer som FIH lavede med at sælge til en stråmand, der så skulle sælge videre og opnå en bedre pris end et direkte frasalg.

Det bliver ikke gratis for pensionssparerne i Danske Bank!

Det er nemlig særdeles tvivlsomt om der kan opnås en pris, der kan dække salgsprisen fra Torm.

Under alle omstændigheder vil Danske Bank - plus evt. et par stykker til - skulle tage et tab på det lån, de har ydet Oaktree.

Men hvad gør man ikke for at få et nødlidende engagement fra balancen - der er intet, man ikke vil gøre.

Der er vel tale om, at kreditor gør udlæg i aktivmassen og pantet - ganske uagtet, at det egentlige tab er lidt ved en overpris. Man kan så vælge at forsvare sit pant; men når pantet er værdiløst, så er pengene jo alligevel tabt. Men det finder Finanstilsynet ALDRIG ud af - håber man.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af doctor Ons Apr 24, 2013 11:26 am

guldimund skrev:Anekdote : Dengang på lillesøster-sitet sprang jeg med på hcgn's anbefaling. Det var en god forretning. Ikke nogen tvivl om det. Da jeg så synes at jeg havde tjent nok på det, solgte jeg. Hvad jeg vil sige med det ? At jeg ikke har en s... forstand på aktier og var heldig at ramme en generel uptrend og har holdt fingrene fra aktier siden. Meeeen, jeg var lige ved at føle mig som "master of the universe".

hehe.
Jeg så på den langsigtede kurskurve, og så hvordan kursen styrtede op og ned og forstod at HCGN spekulerede i kursudsvingene og ikke i den langsigtede opadgående trend. Det indrømmede han også. Han havde så vidt jeg forstod et EDB program til at styre det. farao


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af Thomas Ons Apr 24, 2013 11:37 am

doctor skrev:
guldimund skrev:Anekdote : Dengang på lillesøster-sitet sprang jeg med på hcgn's anbefaling. Det var en god forretning. Ikke nogen tvivl om det. Da jeg så synes at jeg havde tjent nok på det, solgte jeg. Hvad jeg vil sige med det ? At jeg ikke har en s... forstand på aktier og var heldig at ramme en generel uptrend og har holdt fingrene fra aktier siden. Meeeen, jeg var lige ved at føle mig som "master of the universe".

hehe.
Jeg så på den langsigtede kurskurve, og så hvordan kursen styrtede op og ned og forstod at HCGN spekulerede i kursudsvingene og ikke i den langsigtede opadgående trend. Det indrømmede han også. Han havde så vidt jeg forstod et EDB program til at styre det. farao

Ja, med modifikationer det samme som de andre spekulanter bruger.

Fint nok, hvis man er til Lotto.

Der er bare det ved det, at der sidder altså nogen i centralbankerne, der er lidt mindre end begejstrede - og de sidder ikke alene på pengehanen (prøv at se guldkursen); men også på revisionen af bøgerne - efter hånden da.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af guldimund Ons Apr 24, 2013 12:15 pm

Det er et lottospil. Det lyder bare finere når dealen hedder Saxo, Bankia et eller andet, Dansk bank etc. Se bare på en af de sidste nye "produkter" som er Binary options. Tadaaaaaaaaaaaaaa, de fleste firmaer med Binary options, hører til på en lille dejlig Ø, i middelhavet som har været meget omtalt her på det seneste.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af Thomas Ons Apr 24, 2013 1:38 pm

guldimund skrev:Det er et lottospil. Det lyder bare finere når dealen hedder Saxo, Bankia et eller andet, Dansk bank etc. Se bare på en af de sidste nye "produkter" som er Binary options. Tadaaaaaaaaaaaaaa, de fleste firmaer med Binary options, hører til på en lille dejlig Ø, i middelhavet som har været meget omtalt her på det seneste.
Ja så. Med garanteret tab. Tab eller depression - pengene er spildt.

Men hvordan tror Du ikke det kommer til at gå med guldprisen fremover. Jeg tror Bundesbank synes det var en fremragende idé at skattesvigerne har fået sig en "snudeklemmer".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Tja denne tråd nærmer sig

Indlæg af Thomas Man Jul 08, 2013 8:27 pm

sin naturlige og triste afslutning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Afmeldt

Indlæg af Thomas Fre Jul 19, 2013 10:47 am

Nasdaq
Kan vi ikke snart få lukket det sejpineri - og bankerne få deres velfortjente snudeklemmer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty 3/4 af tørlast

Indlæg af Thomas Lør Jul 20, 2013 12:37 am

Thomas skrev:Nasdaq
Kan vi ikke snart få lukket det sejpineri - og bankerne få deres velfortjente snudeklemmer.

Farvel
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Det skulle også undergå TORM!

Indlæg af Thomas Lør Aug 03, 2013 3:18 pm

Under mistanke for kurssvindel.

Der er formentlig en lille skidespræller af en aktionær, der forsøger noget. Ingen nævnt ingen glemt.

Den løsning, der tegner sig er at produkttankskibene bliver solgt fra og resten går konkurs med et minimeret tab til bankerne som følge.
I den forbindelse har man været interesseret i at holde Torm i live på børsen til en meget lav kurs for at kunne købe op i bankerne for at undgå at mindretalsaktionærer skulle kunne blokere for en løsning. Så er der nogen, der ikke er helt tilfreds med det, de har fået tilbudt.
Man skal altid betale de små kreditorer/aktionærer, der ellers kan blokere for en løsning, der minimerer de store kreditorer/aktionærers tab: F.eks. en gunstig afhændelse af del af virksomheden. Tabet VIL være der; men det skal minimeres. Herunder kan det være en fordel at købe brokkehovederne ud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Hvad skal Mærsk dog med dem?

Indlæg af Thomas Tirs Aug 06, 2013 9:02 pm

Skrot har de da nok af.

Så er Onkel Arnold da ligeglad med hvor meget Nordea og Danske Bank svindler aktiekursen op.

Folkene har Mærsk jo - er der noget, så kan de skibe ikke koste alverden. Men Danske Bank og Nordea har spist merlespigre, hvis de tror APM vil dække deres tab - det gør de da ikke.

Det er ren og skær kursmanipulation fra bankernes side at sætte sådanne rygter i omløb.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Nej Danske Bank og Nordea - eller de andre banker

Indlæg af Thomas Fre Aug 16, 2013 8:01 am

vil da tage tab!

Nå så det gør de? skrev:Som fortalt i Berlingske for et par uger siden viser en række amerikanske kapitalfonde interesse for Torm, da de gerne vil investere i netop produkttank. Den mest aktive kapitalfond har foreløbigt været Oaktree, der også købte fem produkttankskibe af Torm i foråret.
Hvorfor skulle de dog det? skrev:En anden mulighed er en sammenlægning af produkttankflåderne i Torm og Maersk Tankers. Det vil skabe verdens suverænt førende spiller med mere end 180 skibe på området, hvor stordriftfordele er et af de vigtigste parametre
Tror bankerne, at APM er komplet idioter?

Altså:

  • Produkttankere er noget APM har masser af!
  • Hvorfor betale for noget, som man bare kan vente på bliver nedlagt - sådan helt af sig selv?
  • Det APM kan overvejeer at tage imod skibene - kvit og frit - og så vil man se om man kan bruge dem. Det kan man nok ikke,
  • Skibene er jo mindst 5 år gamle, så kan man da ikke bruge dem - man har sine egne.


Drive forretning kan bankerne - heller ikke skrev:På grund af den høje gæld kan Torm ikke hente kapital på aktiemarkedet, og det er næppe realistisk med frisk kapital fra en investor, der skal dele ejerskabet med 12 banker, som i forvejen har svært ved at blive enige om at nedskrive Torms gæld til et niveau, der muliggør et salg.
Nu bliver det sådan, at banker taber alle pengene!

Børskursen for selskabet er 1,75 mia.
Jeg ved ikke hvilke amatørspekulanter, der tosser rundt. Aktierne er værdiløse. Bankerne får ikke én øre. Ikke én!

Skibene er usælgelige og værdiløse.
Driften giver underskud.
Bankerne er tvunget til fortsat at låne Torm flere penge - eller tage tab. Tage tab gør de aldrig!

Derfor bliver skibene skrottet, bankerne taber ALLE pengene.

Og så siger man at bankerne er en vital del af erhvervslivet - det er ikke rigtigt - det er en fatal del.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Nårh et underskud i år på 100 mio USD

Indlæg af Thomas Tirs Nov 05, 2013 11:21 am

eller bliver det 150 mio USD?

Fremragende rederi, drevet af bankerne - ingen egenkapital og konstant driftsunderskud - tja, nogen banker må jo have råd til det.

Og APM, der lige har bestilt 4 produkttankere i Korea - de vil da hverken eje eller have Torm - heller ikke som foræring eller med medgift.

Torm får et underskud på 40 mio. USD før skat i regnskabet for tredje kvartal. Rederiet forventer et underskud før skat på 110-120 mio. USD for hele året.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Torm sælges?

Indlæg af Thomas Tirs Jan 21, 2014 1:40 am

Jeg må sige at skadefroen har frit løb.

Bankernes penge er tabt - udover egenkapitalen. Det er såmænd et udmærket rederi, bare værdiløst - formentlig også uden skibe, uden egenkapital. Den eneste chance for at se lidt af pengene er at forære aktiverne væk. Det bliver ikke mange penge, der kommer ind.

Det bliver nok også løsningen på mange af ejendomsudlånene.

De går ikke konkurs; men det minder sgu meget om det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty En af forklaringerne på, at Torm er en taber.

Indlæg af Thomas Søn Jan 26, 2014 2:05 am

Som om der var mangel på olie.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Mon ikke virkeligheden bliver påtrængende?

Indlæg af Thomas Man Jul 14, 2014 8:47 pm

Thomas skrev:
Thomas skrev:Nasdaq
Kan vi ikke snart få lukket det sejpineri - og bankerne få deres velfortjente snudeklemmer.

Farvel

Realiteterne indhenter bogføringen.

Danske Bank
HSH
SEB
HSBC
DDS / Singapore

Som ShippingWatch beskrev tidligere på året, trak Nordea sig ud af gruppen af banker og solgte sit lånet på 166 mio. USD til en investor, uden at banken satte navn på hvem køberen var. Banken måtte dengang barbere godt en tredjedel af beløbet for at finde en køber, da prisen ifølge ShippingWatch oplysninger lå mellem 65-70 procent af det oprindelige beløb.

Her står Danske Bank til endnu en velfortjent øretæve.

"I en lang periode købte de store revisionsfirmaer forklaringen i tyske banker. Nu har vi en situation, hvor visse banker i større syndikater som f.eks. i Torm er begyndt at sælge deres låneandele for omkring 60-70 cent for en dollar. Det hænger ikke sammen med, at tyske banker hidtil har krævet 90 eller 95 cent for en dollar, og det stiller bankernes revisorer i øjeblikket store spørgsmålstegn ved. Det har forøget presset på de tyske banker ganske voldsomt."

Nu ville det være interessant at høre hvor meget Danske Banks fordring er og hvad den bogførte værdi er!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Kæmper for overlevelse

Indlæg af Thomas Tors Aug 14, 2014 11:10 am

Hvorfor dog det?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Nu har Torm forlænget dødskampen ½ år

Indlæg af Thomas Man Sep 15, 2014 5:44 pm

Kredit faciliteten formindsket med halvdelen.

Mærsk vil heller ikke røre ved dem længere. Vi taler afvikling.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Gad vide

Indlæg af Thomas Man Okt 27, 2014 2:01 pm

om det var begrundelsen for Danske Banks
ekstraordinære afskrivning på 300 mio i forbindelse med stresstesten!

Det tids- og sagsmæssige sammenfald er i hvert fald påfaldende!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Jeg kan ikke se hvor store tab til bankerne

Indlæg af Thomas Ons Jul 15, 2015 1:44 pm

Der har været.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HCGN's favorit: TORM - Page 3 Empty Sv: HCGN's favorit: TORM

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum